F1: Beleálltak a csapatok, nem kell nekik az új időmérő

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.04.07. 17.05

A Forma-1-es csapatok egységesen utasította el az FIA és Bernie Ecclestone által javasolt, az idén bevezetett kvalifikáció leváltására szánt alternatívát. Ragaszkodnak a tavalyig használt rendszerhez.

F1: Beleálltak a csapatok, nem kell nekik az új időmérő

Miután Bahreinben másodszor is leszerepelt a Forma-1-ben idén bevezetett új, azonnali kieséses időmérős rendszer, a csapatok képviselői vasárnap délelőtt összeültek az F1 gazdasági ügyeit igazgató Bernie Ecclestone-nal és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökével, Jean Todttal, hogy a változtatásokról tárgyaljanak. A csapatok a tavalyig használt szisztéma visszahozását akarták, ebbe viszont nem ment bele a két “öreg”, helyette egy újabb, két-két körből számított átlagidős rendszert ajánlottak, döntés azonban nem született. A csapatok elvonultak, hogy kielemezzék az újabb tervezetet, és mostanra világos, hogy abból sem kérnek. ecc_todt_horner Brit sajtértesülések szerint a csapatok teljes egységet mutatva az FIA-nak, Ecclestone-nak és a jogtulajdonos CVC befektetési csoportnak címzett közös levélben utasították el az átlagidős rendszert, és újból leszögezték, hogy csakis a 2015-ig használt kvalifikáció visszatérését látják megoldásnak. Mivel a szabályok idény közbeni megváltoztatásához a csapatok teljes egyetértése kell, így az új ajánlat elutasítása egyben azt is jelenti, hogy a jövő hétvégi Kínai Nagydíjon újra az azonnali kieséses rendszert “élvezhetik” majd a nézők, ha addig nem történik valami csoda. Egyes források azonban úgy tudják, történik: csütörtök délutánra pár újságíró úgy értesült, hogy Ecclestone és Todt, látva a csapatok elszántságát, hajlandó lesz a korábbi rendszer visszahozására. A kvalifikáció körüli huzavona persze egy nagyobb léptékű hatalmi harc egyik frontja: Ecclestone és a jelenleg szövetségesének számító Todt szeretné, ha ők ketten, hatalmi szóval szabhatnák meg a Forma-1 irányát, míg a csapatok, főképp a több százmilliót az F1-be fektető autógyártók nem szeretnének úgy táncolni, ahogy ők fütyülnek. Közben harmadik pólusként – a kvalifikáció ügyében a csapatok oldalán – a pilóták is beszálltak, a múlt héten nyílt levélben követelték a Forma-1irányításának ésszerűsítését, megreformálását.

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.