F1: A Toro Rossóé a leggyengébb motor

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.04.06. 10.42

A Mercedes adatai szerint a Toro Rossóban dolgozó tavaly Ferrari-motor a mezőny leggyengébbje, de alapvetően nincsenek nagy különbségek.

F1: A Toro Rossóé a leggyengébb motor

Míg a Red Bull Racing hosszúra nyúlt huzavona után mégis a Renault erőforrásai mellett maradt 2016-ra – igaz, idéntől TAG Heuer név alatt használják őket -, az energiaital-gyártó kisebbik csapata visszatért a Ferrarihoz, azonban csak az olaszok 2015-ös specifikációjú motorját kapták meg. Bár a Red Bull részéről az elmúlt pár hónapban sokszor beszéltek arról, hogy a Ferrarival a Toro Rosso motorelőnyben lesz velük szemben, a Mercedes GPS-adatai szerint valójában a faenzai csapat erőforrása a mezőny leggyengébbje. “Az emberek talán nem tudják, de a legkisebb teljesítményű motor igazából a Toro Rosso Ferrarija. A Renault és a Honda nem sokkal marad el az idei Ferraritól és a Mercedestől, nincs nagy különbség az erőforrások között” – mondta az ESPN-nek a Mercedes-csapat technikai főnöke, Paddy Lowe. A szakember azt is kiemelte, hogy a 2014-ben bevezetett új, 1,6 literes turbós erőforrások a Forma-1-ben valaha használt leghatékonyabb motorok, ugyanis míg a V8-as korszakban a legjobb darabok is csak 29 százalékos üzemanyag-hatékonysággal működtek, a Mercedes mára például 45 %-ot “tud”. A Toro Rossó-s Ferrari-motor “gyengesége” egyébként arra is rámutat, hogy milyen kiváló munkát végzett a csapat a kasztnival, az autóval, hiszen Ausztráliában Max Verstappen az 5. helyre kvalifikált, Bahreinben pedig a 6. helyen pontokat hozott. “Ha a gyári Ferrari mögött megy az ember, akkor látszik, hogy az ő erőforrásuk erősebb, ez igaz, de elégedettek lehetünk a miénkkel is, mert megbízható, ami jó alap” – mondta nemrég a holland ifjonc.

Kommentek

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

A magyar srác, aki visszaszerezte első autójat

A nap legmeghatóbb története Attiláé, aki visszavásárolta a család egykori BMW-jét.

Ha villámgyorsan elugranál síelni, akkor ez a te autód!

Jon Olsson profi síelő megválik szeretett kompresszoros Lamborghinijétől, mert egy négyüléses autóra van szüksége.

Ma megveheted a botrányos bokszoló Bugattiját

Floyd Mayweather fehér Bugatti Veyronja új gazdát keres ma egy aukción. A híres bokszoló 2700 kilométerrel az órájában ad túl a szupersportautón.

Hihetetlen, hogy úszta meg a balesetet ez a motoros

A becsapódás után az autóba kapaszkodott, majd felül a csomagtartóra a motoros.

Transitokkal küzd London levegőjéért a Ford

A Ford szerint nagyban csökkentené a városban, csúcsidőben futkorászó furgonok villanyosítása a levegő minőségének javulását.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel az Alfa 4C-t ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

Könnyfakasztóan csodálatos, V12-es motorpornó egy Toyota orrából

Ritkán látni ilyen formában a Toyota csodálatos V12-es motorját, pedig a hangja mellett a látvány is szívet melengető.

Szállítórobotokkal kacérkodik a Mercedes-Benz

Mit keresnek a robotok egy Sprinter rakterében? Hány szállítórobotot képes elnyelni egy furgon? Mindkét kérdést megválaszoljuk!

Így néz ki egy csoportos autómentés Oroszországban

Az oroszok senkit nem hagynak az út szélén, ha kell kézi erővel húzzák ki a bajba jutott autóst.

Ilyen az, amikor nem múlik el nyomtalanul a gyerekkor

Gigantikusra nőtt, V8-assal hajtott játékszerrel ment vásárolni ez az amerikai bácsi

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.