Míg a Red Bull Racing hosszúra nyúlt huzavona után mégis a Renault erőforrásai mellett maradt 2016-ra – igaz, idéntől TAG Heuer név alatt használják őket -, az energiaital-gyártó kisebbik csapata visszatért a Ferrarihoz, azonban csak az olaszok 2015-ös specifikációjú motorját kapták meg. Bár a Red Bull részéről az elmúlt pár hónapban sokszor beszéltek arról, hogy a Ferrarival a Toro Rosso motorelőnyben lesz velük szemben, a Mercedes GPS-adatai szerint valójában a faenzai csapat erőforrása a mezőny leggyengébbje. “Az emberek talán nem tudják, de a legkisebb teljesítményű motor igazából a Toro Rosso Ferrarija. A Renault és a Honda nem sokkal marad el az idei Ferraritól és a Mercedestől, nincs nagy különbség az erőforrások között” – mondta az ESPN-nek a Mercedes-csapat technikai főnöke, Paddy Lowe. A szakember azt is kiemelte, hogy a 2014-ben bevezetett új, 1,6 literes turbós erőforrások a Forma-1-ben valaha használt leghatékonyabb motorok, ugyanis míg a V8-as korszakban a legjobb darabok is csak 29 százalékos üzemanyag-hatékonysággal működtek, a Mercedes mára például 45 %-ot “tud”. A Toro Rossó-s Ferrari-motor “gyengesége” egyébként arra is rámutat, hogy milyen kiváló munkát végzett a csapat a kasztnival, az autóval, hiszen Ausztráliában Max Verstappen az 5. helyre kvalifikált, Bahreinben pedig a 6. helyen pontokat hozott. “Ha a gyári Ferrari mögött megy az ember, akkor látszik, hogy az ő erőforrásuk erősebb, ez igaz, de elégedettek lehetünk a miénkkel is, mert megbízható, ami jó alap” – mondta nemrég a holland ifjonc.