F1: A Toro Rossóé a leggyengébb motor

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.04.06. 10.42

A Mercedes adatai szerint a Toro Rossóban dolgozó tavaly Ferrari-motor a mezőny leggyengébbje, de alapvetően nincsenek nagy különbségek.

F1: A Toro Rossóé a leggyengébb motor

Míg a Red Bull Racing hosszúra nyúlt huzavona után mégis a Renault erőforrásai mellett maradt 2016-ra – igaz, idéntől TAG Heuer név alatt használják őket -, az energiaital-gyártó kisebbik csapata visszatért a Ferrarihoz, azonban csak az olaszok 2015-ös specifikációjú motorját kapták meg. Bár a Red Bull részéről az elmúlt pár hónapban sokszor beszéltek arról, hogy a Ferrarival a Toro Rosso motorelőnyben lesz velük szemben, a Mercedes GPS-adatai szerint valójában a faenzai csapat erőforrása a mezőny leggyengébbje. “Az emberek talán nem tudják, de a legkisebb teljesítményű motor igazából a Toro Rosso Ferrarija. A Renault és a Honda nem sokkal marad el az idei Ferraritól és a Mercedestől, nincs nagy különbség az erőforrások között” – mondta az ESPN-nek a Mercedes-csapat technikai főnöke, Paddy Lowe. A szakember azt is kiemelte, hogy a 2014-ben bevezetett új, 1,6 literes turbós erőforrások a Forma-1-ben valaha használt leghatékonyabb motorok, ugyanis míg a V8-as korszakban a legjobb darabok is csak 29 százalékos üzemanyag-hatékonysággal működtek, a Mercedes mára például 45 %-ot “tud”. A Toro Rossó-s Ferrari-motor “gyengesége” egyébként arra is rámutat, hogy milyen kiváló munkát végzett a csapat a kasztnival, az autóval, hiszen Ausztráliában Max Verstappen az 5. helyre kvalifikált, Bahreinben pedig a 6. helyen pontokat hozott. “Ha a gyári Ferrari mögött megy az ember, akkor látszik, hogy az ő erőforrásuk erősebb, ez igaz, de elégedettek lehetünk a miénkkel is, mert megbízható, ami jó alap” – mondta nemrég a holland ifjonc.

Kommentek

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkönnem maradtak rejtve hibái sem.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.