F1: Mostantól mindig pontokért indul a Haas

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.04.05. 11.30

Az első két futamon két erős pontszerzést elkönyvelő új csapat, a Haas mostantól minden fordulóban újabb pontokért indul. Szép a siker, de nem mindenki örül a tündérmesének.

F1: Mostantól mindig pontokért indul a Haas

A Forma-1-ben idén bemutatkozott új amerikai csapat, a Haas-Ferrari komoly meglepetést okozott azzal, hogy a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon a 6. helyet hozta, az pedig már-már mesébe illő, hogy Bahreinben még eggyel előrébb jutottak, Romain Grosjeant az 5. helyen intették le. A csapatfőnök Güther Steiner módosította az idénre kitűzött célokat: “Nem számítottunk az 5. helyre. Mindig is azt mondtam, hogy ha jó munkát végzünk, a pontszerzés is összejöhet, ez volt a cél, de az 5. hely nagyon jó. Azért nem várhatjuk ugyanezt minden versenyen, de mostantól minden futamon szeretnénk pontokat, mostantól ez a cél. Más kérdés, hogy teljesítjük-e” – magyarázta az olasz-német szakember. De hogy mitől ilyen sikeres a semmiből felépített alakulat? Nincs nagy titok, a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone egész egyszerűen megfogalmazta a választ: “A Haas alapvetően egy Ferrari. Úgy is szerepel, mint egy Ferrari” – utalt arra, hogy a kasztnin és az erőforráson kívül szinte minden mást is Maranellóból szerzett be az alapító Gene Haas. bah_fut_22 A Haas eredményessége persze nem mindenkinek okoz örömet: az összevásárolt alkatrészekkel az amerikai csapat azonnal versenyképes, míg a pénzügyi nehézségekkel küszködő Sauber és Force India maga fejleszti és gyártja a különböző elemeket, a Williams például még a sebességváltóját is házon belül készíti, ez pedig sokba kerül. “A konstruktőri státusz fokozatosan leépült. Egyesek szívesen vennék, ha teljesen kiüresedne. A Haas módszere a maga számára jó, de nem hiszem, hogy a Forma-1-nek ebbe az irányba kellene mennie” – panaszolta a múlt héten a Williams technikai főnöke, Pat Symonds.

Kommentek

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

Sztrájkbizottság alakult a győri Audinál

Sztrájkbizottságot alakított az Audi Hungaria Független Szakszervezet (AHFSZ), miután bizalmi értekezletén elutasította az Audi Hungaria Zrt. új ajánlatát.

Olasz buszbaleset: eddig nem találtak műszaki hibát

Az olasz rendőrség eddig semmilyen tárgyi bizonyítékot nem talált arra, hogy meghibásodott volna a Veronánál múlt héten súlyos balesetet szenvedett magyar autóbusz – közölte Girolamo Lacquaniti, a veronai közúti rendőrség parancsnoka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.