F1: Miért nem kapott még szerződést a Pirelli?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.04.05. 10.30

A Forma-1 gazdasági ügyeit igazgató Bernie Ecclestone már tavaly ősszel megegyezett a Pirellivel, de az olasz cég az FIA-tól még mindig nem kapta meg a 2017-19-re szóló szerződését.

F1: Miért nem kapott még szerződést a Pirelli?

A Forma-1 kizárólagos gumiszállítójaként dolgozó Pirelli második hároméves szerződése 2016-ig szólt, ezért a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tavaly pályázatot hirdetett a következő, 2017-19-re szóló időszakra. Bár nem titok, hogy az FIA-elnök Jean Todt szívesen látta volna a francia Michelin visszatérését, a feltételeket szabó cég helyett Bernie Ecclestone az F1-ből érkező kívánságokat készségesen kiszolgáló Pirellivel egyezett meg újra. Miután a kérdés pénzügyi oldalát rendezték tavaly szeptemberre, az FIA-nak már csak hivatalossá kellett volna tennie a dolgot, de a Pirelli a mai napig nem kapott még szerződést, ami különösen aggasztó annak fényében, hogy 2017-re a gumikat is érintő radikális műszaki szabályváltozásokat terveznek. whiting Az FIA műszaki főmegbízottja és állandó Forma-1-es versenyigazgatója, Charlie Whiting Bahreinben magyarázta a helyzetet: “A Pirelli írásba akarta foglaltatni a tőle elvárt célokat, a teszteléssel kapcsolatban is konkrétumokat akarnak látni a szerződésben. Garanciákat kérnek a tesztelést illetően. Ha célokat szabunk számukra, akkor biztosan akarják tudni, hogy az azok eléréséhez szükséges eszközöket is megkapják. Igazából csak ennyin múlik a dolog. A szabályokba már beleírtuk a tesztelést, de ők még nagyobb biztonságot szeretnének, emellett esetleg lehetőséget arra, hogy saját autóval is tesztelhessenek. Úgy gondolom, hogy ezeket hamarosan rendezhetjük.” Míg a csapatok idény előtti és alatti tesztelésére igen szigorú szabályok vonatkoznak, a Pirellinek elvileg 12 tesztnap jár, az olasz gyártó szeretné világosan látni, hogy milyen autóval és milyen pilótákkal végezheti a 2017-es fejlesztési munkát.

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.