F1: A pilóták kiakadtak a tervezett új időmérőn

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2016.04.04. 15.30

Úgy tűnik, a Nemzetközi Automobil Szövetség és Bernie Ecclestone átlagoláson alapuló időmérőt szeretne bevezetni a Forma-1-ben. A pilóták nem lelkesek.

F1: A pilóták kiakadtak a tervezett új időmérőn

A csapatvezetők és a Forma-1 fejesei vasárnap Bahreinben ültek össze, hogy az elfuserált időmérő edzésről tárgyaljanak. Noha a megbeszélés másfél órán át tartott, gyakorlatilag csak abban sikerült megállapodni, hogy csütörtökön újabb találkozó lesz. Ismét nem volt opció a 2015-ig használt rendszerhez való visszatérés, ehelyett állítólag egy új szisztémát javasolt az FIA és Ecclestone. Ennek lényege, hogy a Q1-ben, a Q2-ben és a Q3-ban is a pilóták két leggyorsabb köréből számolnának átlagot. “Jó ötlet, ha az a cél, hogy véletlenszerű dolgok történjenek” – fakadt ki Sebastian Vettel. “A Forma-1-nek a versenyzésről kellene szólnia. Ez egy szar elképzelés.” Daniel Ricciardo egyetért a ferrarissal. “Az időmérő az egyetlen tökéletes körről szól” – így az ausztrál. “Ha átlagot kezdünk számolni, a megbízhatósági versenyek területére tévedünk. Nem szívesen csinálnám ezt.” “Nem vagyok nagy rajongója az ötletnek” – fogalmazott Romain Grosjean. “Eddig nyomtuk, ahogy lehetett, de ha fogyóban a gumi, a kiegyensúlyozottság többet érhet, mint a gyorsaság. Ki fog akkor körrekordokat dönteni? Mindenki a tavalyi rendszert szeretné.” Jenson Button megértőbb. “Ha ezentúl átlagolunk, felőlem legyen” – nyilatkozta az angol. “A mostaninál ez is jobb megoldás lenne. Bármi jobb ennél. Az is jobb lenne, ha az lenne a szabály, hogy egy nyitott és egy csukott szemmel kell körbemennünk a pályán.” Lewis Hamilton szerint folyamatos ötletelés folyik, és az “ötletek nagy része nem jó. De lehet egy olyan, amelyik egy ponton jónak tűnik – hogy ez-e az, majd elválik.”

Kommentek

Megújult a legendás amerikai sportkocsi

Felvarrták a Ford Mustang ráncait, jót tett az autónak a frissítés.

Divatcsászárnő tervezett kisautót

Klasszikus csajos stíluselemek helyett erőteljes divatkiáltvány, magabiztos és nőies az a smart fortwo Brabus, amelyet a német divatceleb Veronika Heilbrunner stilizált meg. A lényeg mégsem ez, hanem a Brabus tailor made program, amivel bárki megalkothatja saját smartját.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.