F1: Kudarccal ért véget a válságértekezlet

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.04.03. 14.09

Bernie Ecclestone, Jean Todt és a Forma-1-es csapatok vasárnapi bahreini válságértekezletén sem sikerült megegyezni a 2015-ös kvalifikációs rendszer visszahozásáról.

F1: Kudarccal ért véget a válságértekezlet

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt, valamint a csapatok vasárnap Bahreinben ültek össze, hogy megtárgyalják az idén bevezetett, de Melbourne-ben, majd most szombaton is leszerepelt új, azonnali kieséses kvalifikáció lecserélését. A csapatok rögtön a melbourne-i katasztrófa után a 2015-ig használt rendszer visszahozását szorgalmazták, a mercedeses Toto Wolff most szombaton pedig azt mondta pellengérre kell állítani azt, aki nem támogatja ezt, de így sem született meg a kívánt eredmény. ecc_todt_horner A mai tanácskozáson a Ecclestone és Todt blokkolta a régi metódus újbóli bevezetését, helyette egy másik tervezettel álltak elő, amire viszont az alakulatok nem akartak rábólintani azonnal. “A szervező (Ecclestone) és az FIA nem hajlandó visszatérni a 2015-ös rendszerhez. A csapatok ezt szeretnék, helyette viszont egy kompromisszumos ajánlatot tettek. Megvizsgáljuk a mai felvetést, ki kell még elemeznünk. A lényeg az, hogy ha nem sikerül kompromisszumra jutnunk, akkor a nyakunkon marad a mostani változat, amiről mindenki azt gondolja, hogy nem jó” – nyilatkozta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a megbeszélés után. Toto Wolff is megerősítette a fentieket: “Megértjük jogtulajdonos és az FIA aggodalmait, és azt is el kell fogadnunk, hogy nekik nem kell a 2015-ös változat. Hogy miért, azt nem tudom, a csapatok szerint ugyanis ahhoz kellene visszatérni.” A Mercedes-főnök hozzátette, hogy csakis alapos elemzés és mérlegelés után változtatnak bármin is, Kínában “nem lesz kísérletezgetés”. Arról egyébként senki nem árult el részleteket, hogy mi az új alternatíva. “Ami engem illet, nem én szeretném elmondani, és azt sem tudom, hogy az FIA vagy a jogtulajdonos nyilvánosságra hozza-e. Szerintem ez rájuk tartozik, ők döntik el, hogy el akarják-e mondani, de úgy gondolom, először is át kell látnunk, meg kell értenünk, miről is van szó, mielőtt további zavart keltenénk vele” – mondta a Williams helyettes csapatfőnöke Claire Williams. Annak ellenére, hogy az illetékesek nem mondták el, mi az új ajánlat, a bahreini paddockban lévő újságírók már tudni vélik, hogy az új tervezetben a három szakaszban mindenkinek két-két kört kellene futnia, a szakaszok végén pedig a két köridő átlagából jönne ki a végső, a rajtsorrend eldöntésére használt eredmény. Így biztosított lenne az állandó körözgetés, azonban az igazi adok-kapok eltűnne, nem lehetne követni az állást. Az új tervezet alapján egyébként Nico Rosberg nyert volna Lewis Hamilton helyett.

Kommentek

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.