F1: Alonso az orvosok előtt fekvőtámaszozott

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.04.03. 10.53

Bár a Nemzetközi Automobil Szövetség orvosai bordarepedései miatt már csütörtökön eltiltották Fernando Alonsót a bahreini versenyzéstől, a McLaren-vezér szombatig küzdött a spanyolért.

Ugyan az első héten úgy tűnt, hogy Fernando Alonso apró karcolásokkal és zúzódásokkal megúszta melbourne-i horrorbalesetét, az elmúlt napokban világossá vált, hogy ennél komolyabb a helyzet. A McLaren spanyol versenyzőjének több bordája is megrepedt, kedden enyhe légmellet is diagnosztizáltak nála a spanyol orvosok, így nem csoda, hogy csütörtökön a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) doktorai nem adtak neki indulási engedélyt a hétvégére. bah_52 Úgy tűnt, hogy Alonso elfogadta a döntést, a csapat pedig beállította a helyére a tartalékost, Stoffel Vandoorne-t, de aztán kiderült, hogy a McLaren vezére, Ron Dennis még szombaton is azért lobbizott, hogy engedjék vezetni a spanyolt. “Amikor megérkeztünk Bahreinbe, volt két hétfői mellkasi felvételünk. Két, egymástól független spanyol orvosnál készültek, és mindketten azt mondták, hogy Fernando repülhet és vezethet, ezért nagyon meglepett minket, hogy itt másképp értelmezték a leleteket. Fernando is nagyon bosszús volt, ugyanis jó érezte magát, vezetni akart” – magyarázta Dennis a történteket a maga szemszögéből. “Szóval megkerestük az FIA-t azzal, hogy ha egy ma délelőtti felvétel egybevágna az öt nappal korábbival, akkor vezethetne-e Fernando, de nemet mondtak. Azt mondták, mindegy mi van a leleten, semmiképp sem vezethetne.” A brit Sky Sports szakkommentátora, Martin Brundle úgy tudja, Alonso még fekvőtámaszozással is igyekezett meggyőzni az FIA orvosait. Dennis szerint az FIA hozzáállása rossz, és alapvetően nem is nekik kellene megítélniük, hogy vezethet-e valaki vagy sem. “Mivel a Forma-1-ben minden az adatokon alapul, bosszantó, hogy a versenyzőnk állapotát nem lehetett újraértékelni. Gyakorlatilag minden csapatsportban a csapatok dolga megítélni, hogy a sportoló versenyképes állapotban van-e. Szerintem az FIA dolga annyi lenne, hogy a többi versenyző épségét biztosítsa, de ha egy pilóta a fájdalom ellenére is vezetni akar, akkor az hadd legyen az ő döntése” – érvelt az angol, azt elegánsan kihagyva, hogy a bordarepedésnél terhelés alatt jelentkező éles fájdalmak miatti koncentrációvesztés a versenypályán, 300-as tempónál nem kizárólag a sérült versenyzőre jelent veszélyt. bah_53 “Szerintem nem is az FIA-nak kellene foglalkozni a pilótákkal a balesetek után. Erre vannak a szakértők, a világ szaktekintélyeihez fordulunk szakvéleményért. A csapatunknál elsődleges a versenyzők épsége. Ezért nem is általános orvoshoz megyünk, hanem a terület szaktekintélyeihez. Szerintem az FIA nem rendelkezik szakértőkkel minden lehetséges területen.” A McLaren-vezér arra nem tért ki, hogy milyen hatással lett Vandoorne-ra, ha pénteki edzések után mégis félreállítják – bár a Kevin Magnussennel való bánásmód alapján sejthetjük, hogy mennyire érdekli az utánpótláspilóták lelke. Dennis ugyanakkor reagált a Sky Sport kommentátoraként dolgozó Johnny Herbert szavaira, aki pénteken arról beszélt, hogy Alonsónak már kár lenne visszatérnie, kifogyott belőle a tűz, a lendület, az éhség. “Ő a Forma-1 leggyorsabb versenyzője, az pedig a mi dolgunk, hogy olyan kasztnit és motort adjunk alá, amivel hozhatja az eredményeket. Hiszünk abban, hogy a Hondával sikerülni fog ez, csak egy kicsit tovább tart, mint reméltük.” alonso_bahrein

Kommentek

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.