Ugyan az első héten úgy tűnt, hogy Fernando Alonso apró karcolásokkal és zúzódásokkal megúszta melbourne-i horrorbalesetét, az elmúlt napokban világossá vált, hogy ennél komolyabb a helyzet. A McLaren spanyol versenyzőjének több bordája is megrepedt, kedden enyhe légmellet is diagnosztizáltak nála a spanyol orvosok, így nem csoda, hogy csütörtökön a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) doktorai nem adtak neki indulási engedélyt a hétvégére. bah_52 Úgy tűnt, hogy Alonso elfogadta a döntést, a csapat pedig beállította a helyére a tartalékost, Stoffel Vandoorne-t, de aztán kiderült, hogy a McLaren vezére, Ron Dennis még szombaton is azért lobbizott, hogy engedjék vezetni a spanyolt. “Amikor megérkeztünk Bahreinbe, volt két hétfői mellkasi felvételünk. Két, egymástól független spanyol orvosnál készültek, és mindketten azt mondták, hogy Fernando repülhet és vezethet, ezért nagyon meglepett minket, hogy itt másképp értelmezték a leleteket. Fernando is nagyon bosszús volt, ugyanis jó érezte magát, vezetni akart” – magyarázta Dennis a történteket a maga szemszögéből. “Szóval megkerestük az FIA-t azzal, hogy ha egy ma délelőtti felvétel egybevágna az öt nappal korábbival, akkor vezethetne-e Fernando, de nemet mondtak. Azt mondták, mindegy mi van a leleten, semmiképp sem vezethetne.” A brit Sky Sports szakkommentátora, Martin Brundle úgy tudja, Alonso még fekvőtámaszozással is igyekezett meggyőzni az FIA orvosait. Dennis szerint az FIA hozzáállása rossz, és alapvetően nem is nekik kellene megítélniük, hogy vezethet-e valaki vagy sem. “Mivel a Forma-1-ben minden az adatokon alapul, bosszantó, hogy a versenyzőnk állapotát nem lehetett újraértékelni. Gyakorlatilag minden csapatsportban a csapatok dolga megítélni, hogy a sportoló versenyképes állapotban van-e. Szerintem az FIA dolga annyi lenne, hogy a többi versenyző épségét biztosítsa, de ha egy pilóta a fájdalom ellenére is vezetni akar, akkor az hadd legyen az ő döntése” – érvelt az angol, azt elegánsan kihagyva, hogy a bordarepedésnél terhelés alatt jelentkező éles fájdalmak miatti koncentrációvesztés a versenypályán, 300-as tempónál nem kizárólag a sérült versenyzőre jelent veszélyt. bah_53 “Szerintem nem is az FIA-nak kellene foglalkozni a pilótákkal a balesetek után. Erre vannak a szakértők, a világ szaktekintélyeihez fordulunk szakvéleményért. A csapatunknál elsődleges a versenyzők épsége. Ezért nem is általános orvoshoz megyünk, hanem a terület szaktekintélyeihez. Szerintem az FIA nem rendelkezik szakértőkkel minden lehetséges területen.” A McLaren-vezér arra nem tért ki, hogy milyen hatással lett Vandoorne-ra, ha pénteki edzések után mégis félreállítják – bár a Kevin Magnussennel való bánásmód alapján sejthetjük, hogy mennyire érdekli az utánpótláspilóták lelke. Dennis ugyanakkor reagált a Sky Sport kommentátoraként dolgozó Johnny Herbert szavaira, aki pénteken arról beszélt, hogy Alonsónak már kár lenne visszatérnie, kifogyott belőle a tűz, a lendület, az éhség. “Ő a Forma-1 leggyorsabb versenyzője, az pedig a mi dolgunk, hogy olyan kasztnit és motort adjunk alá, amivel hozhatja az eredményeket. Hiszünk abban, hogy a Hondával sikerülni fog ez, csak egy kicsit tovább tart, mint reméltük.” alonso_bahrein