F1: Alonso az orvosok előtt fekvőtámaszozott

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.04.03. 10.53

Bár a Nemzetközi Automobil Szövetség orvosai bordarepedései miatt már csütörtökön eltiltották Fernando Alonsót a bahreini versenyzéstől, a McLaren-vezér szombatig küzdött a spanyolért.

Ugyan az első héten úgy tűnt, hogy Fernando Alonso apró karcolásokkal és zúzódásokkal megúszta melbourne-i horrorbalesetét, az elmúlt napokban világossá vált, hogy ennél komolyabb a helyzet. A McLaren spanyol versenyzőjének több bordája is megrepedt, kedden enyhe légmellet is diagnosztizáltak nála a spanyol orvosok, így nem csoda, hogy csütörtökön a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) doktorai nem adtak neki indulási engedélyt a hétvégére. bah_52 Úgy tűnt, hogy Alonso elfogadta a döntést, a csapat pedig beállította a helyére a tartalékost, Stoffel Vandoorne-t, de aztán kiderült, hogy a McLaren vezére, Ron Dennis még szombaton is azért lobbizott, hogy engedjék vezetni a spanyolt. “Amikor megérkeztünk Bahreinbe, volt két hétfői mellkasi felvételünk. Két, egymástól független spanyol orvosnál készültek, és mindketten azt mondták, hogy Fernando repülhet és vezethet, ezért nagyon meglepett minket, hogy itt másképp értelmezték a leleteket. Fernando is nagyon bosszús volt, ugyanis jó érezte magát, vezetni akart” – magyarázta Dennis a történteket a maga szemszögéből. “Szóval megkerestük az FIA-t azzal, hogy ha egy ma délelőtti felvétel egybevágna az öt nappal korábbival, akkor vezethetne-e Fernando, de nemet mondtak. Azt mondták, mindegy mi van a leleten, semmiképp sem vezethetne.” A brit Sky Sports szakkommentátora, Martin Brundle úgy tudja, Alonso még fekvőtámaszozással is igyekezett meggyőzni az FIA orvosait. Dennis szerint az FIA hozzáállása rossz, és alapvetően nem is nekik kellene megítélniük, hogy vezethet-e valaki vagy sem. “Mivel a Forma-1-ben minden az adatokon alapul, bosszantó, hogy a versenyzőnk állapotát nem lehetett újraértékelni. Gyakorlatilag minden csapatsportban a csapatok dolga megítélni, hogy a sportoló versenyképes állapotban van-e. Szerintem az FIA dolga annyi lenne, hogy a többi versenyző épségét biztosítsa, de ha egy pilóta a fájdalom ellenére is vezetni akar, akkor az hadd legyen az ő döntése” – érvelt az angol, azt elegánsan kihagyva, hogy a bordarepedésnél terhelés alatt jelentkező éles fájdalmak miatti koncentrációvesztés a versenypályán, 300-as tempónál nem kizárólag a sérült versenyzőre jelent veszélyt. bah_53 “Szerintem nem is az FIA-nak kellene foglalkozni a pilótákkal a balesetek után. Erre vannak a szakértők, a világ szaktekintélyeihez fordulunk szakvéleményért. A csapatunknál elsődleges a versenyzők épsége. Ezért nem is általános orvoshoz megyünk, hanem a terület szaktekintélyeihez. Szerintem az FIA nem rendelkezik szakértőkkel minden lehetséges területen.” A McLaren-vezér arra nem tért ki, hogy milyen hatással lett Vandoorne-ra, ha pénteki edzések után mégis félreállítják – bár a Kevin Magnussennel való bánásmód alapján sejthetjük, hogy mennyire érdekli az utánpótláspilóták lelke. Dennis ugyanakkor reagált a Sky Sport kommentátoraként dolgozó Johnny Herbert szavaira, aki pénteken arról beszélt, hogy Alonsónak már kár lenne visszatérnie, kifogyott belőle a tűz, a lendület, az éhség. “Ő a Forma-1 leggyorsabb versenyzője, az pedig a mi dolgunk, hogy olyan kasztnit és motort adjunk alá, amivel hozhatja az eredményeket. Hiszünk abban, hogy a Hondával sikerülni fog ez, csak egy kicsit tovább tart, mint reméltük.” alonso_bahrein

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.