F1: Hamilton akkor ütött, amikor kellett

Forma-1 Bahreini Nagydíj, kvalifikáció

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.04.02. 18.05

A Bahreini Nagydíj időmérő edzésén a hétvégén végig csapattársánál lassabb Lewis Hamilton végzett az élen, méghozzá pályarekorddal. Nico Rosbergnek be kellett érnie a 2. hellyel. Mögöttük Vettel és Räikkönen.

F1: Hamilton akkor ütött, amikor kellett

A szabadedzéseken végig csapattársa, Nico Rosberg mögött lévő Lewis Hamilton akkor volt a leggyorsabb, amikor igazán számított: a Bahreini Nagydíj időmérőjén 1:29,493-as abszolút körrekorddal szerezte meg a pole-t. A 77 ezreddel lemaradó németnek a 2. rajtkocka jutott. bah_22 Bár az utolsó edzésen a két ferraris végzett az első két helyen, szombaton este csak a második sor jutott nekik: ahogy Melbourne-ben most is Sebastian Vettel lett a 3. Kimi Räikkönen a 4. Hátrébb már nem folytatódott az ausztráliai sorminta: a 3. soron a Red Bull-os Daniel Ricciardo és a williamses Valtteri Bottas, a negyediken Felipe Massa és a Force Indiá-s Nico Hülkenberg osztozik majd. Az idei új belépő Haas-Ferrari folytatja a remeklést: Romain Grosjean egészen a 9. pozícióig juttatta az amerikai csapat autóját. bah_03 A McLarennél a sérült Fernando Alonsót helyettesítő tartalékos, Stoffel Vandoorne (12.) első Forma-1-es kvalifikációján megverte veterán csapattársát, a világbajnok Jenson Buttont, a Manor Mercedes-nevelésű ifjonca, Pascal Wehrlein pedig a Renault-kat, a Saubereket és a Force Indiá-s Sergio Perezt megelőzve lett a 16. Ami az izgalmakat illeti, a Melbourne-ben bevezetett formátum most sem működött jobban, a szakaszok utolsó percei eseménytelen várakozással zajlottak. Így zajlott a kvalifikáció Meleg időben, a szahíri naplementében kezdődött a 2016-os Forma-1-es idény második időmérője, amely az elmúlt két hét kutyakomédiába hajló vitái és szavazgatásai után változatlanul a Melbourne-ben csúnyán leszerepelt új, azonnali kieséses rendszerben zajlott. A Q1 elején a ferraris Sebastian Vettel, mögötte a két Mercedes, majd Kimi Räikkönen sorakozott fel a bokszutca kijáratánál. A “nagy négyes” gyorsan be is biztosította a továbbjutást, Rosberg és Hamilton 1:31,3-as, a ferrarisok 1:31,6-os idővel már mehettek is vissza bokszba. Az első 90 másodperces visszaszámlálás “áldozata” a sauberes Felipe Nasr lett, utána a garázsban ülő manoros Rio Haryanto várta ki a saját másfél percét. A harmadik a renault-s Jolyon Palmer lett, aki az időkeretében ugyan javított, de mások is előrébb léptek, így búcsúzni kényszerült. Őt aztán csapattársa, Kevin Magnussen követte, aki csak a tisztesség kedvéért ment ki a pályára, ugyanis büntetés miatt vasárnap a bokszutcából rajtol majd. bah_41 A Force Indiánál Sergio Pereznél elszámolták magukat, nem ért fel, hogy még egy gyors kört mehessen, a sorban következő Marcus Ericsson pedig a Sauber garázsában várta a saját 90 másodpercének lejártát. Ez azt jelentette, hogy a szakasz utolsó kiesője a Manor német újonca, Pascal Wehrlein lett, akinek a 16. rajthely kiváló eredmény. A Q2 15 perce igen furcsán indult, ugyanis az óra elindult, de a bokszutca végén a lámpa piros maradt, Räikkönen és a mercisek értetlenül álldogáltak a bokszkijáratnál, végül bő egy perc várakozás után zöld zászlóval küldték ki őket. Räikkönen és Rosberg 1:30,5-tel, Vettel 1:30,4-gyel, Hamilton 1:30,0-val kezdett, mögéjük a Williamsek, Ricciardo és Verstappen sorakozott fel. bah_33 Közben lejárt az első 90 másodperc, a Red Bull-os Danyiil Kvjat “vérzett” el, majd a mclarenes Jesnon Button “felett járt el az idő”. Csapattársa, a sérült Fernando Alonsót helyettesítő Stoffel Vandoorne nem is ment ki második körre, ezért a haasos Esteban Gutierrez után ő is garantáltan búcsúzott. A veszélyben lévő Nico Hülkenberg azon kevesek közé tartozott, aki megdolgozott a továbbjutásért, felugrott a 8. helyre. Az általa hátrébb tolt Toro Rosso-pilóták már nem is erőlködtek, rég kiszálltak az autóból, újra csak üresben futott az óra. bah_45 A haasos Romain Grosjeannak ugyan lett volna ideje kimenni, de az új csapatnál nagyon is elégedettek lehettek az első szabad gumiválasztást biztosító 9. rajthellyel. A már teljes sötétségben kezdődő Q3-ban elsőként újra a Ferrarik (Vettel, Räikkönen), utánuk a Mercedes versenyzői futottak ki. Räikkönen 1:30,2-t, Vettel 1:30,0-t, Rosberg 1:29,9-et tudott, Hamilton viszont elrontotta az első próbálkozását, hét tizeddel gyengébbet futott csapattársánál. bah_35 Utánuk Ricciardo és a két Williams következett, az első kieső Hülkenberg lett, és utána a többiek mind hagyták lefutni az órát, csak az első négy vágott neki újra. A második menetet Vettel kezdte, de az óra Hamiltont sürgette, javítania kellett, ha nem akart 4. maradni. Sikerült, nagy előnnyel ugrott az első helyre, miközben Räikkönen nem tudott gyorsulni, így ő búcsúzott. Rosberg sem bírt Hamilton 1:29,493-as körével, 77 ezreddel elmaradt, így szűk 3 perccel a leintés előtt meg is lett a végeredmény, az angolé lett a pole – pályafutása során 51. alkalommal. bah_kvali

Kommentek

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.