F1: “Nem lehetünk büszkék az időmérőre”

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.04.01. 09.49

Bahreinben a Forma-1-csapatok Bernie Ecclestone és Jean Todt részvételével újabb válságtanácskozást tartanak a kvalifikációról.

F1: “Nem lehetünk büszkék az időmérőre”

A 2016-os szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon csúnyán leszerepelt az idénykezdet előtt pár héttel a semmiből előrántott és bevezetett új, azonnali kieséses kvalifikációs rendszer, azonban a csapatok rögtön reagáltak, már vasárnap délelőtt a tavalyig használt rendszer visszahozásáról szavaztak. A melbourne-i döntésnek végül nem lett hatása, ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szabályalkotó fóruma elé már csak egy hibrid megoldás került (új Q1 és Q1, plusz a korábbi Q3), amit négy csapat nem szavazott meg, így maradt a teljesen új rendszer Bahreinre is. “Ha az ember fagyit árul, vaníliát, de mindenki csokit kér, de amikor másnap kinyit, és ahelyett, hogy csokit kínálna, továbbra is vaníliát ad, azaz amikor épp az ellenkezőjét adjuk, mint amit szeretnének, akkor nem végezzük a dolgunkat rendesen. Erre nem lehetünk büszkék” – dohogott a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel a hétvége előtt. wolff Az időmérős kutyakomédia Szahírban folytatódik, újabb válságtanácskozást tartanak, ugyanis a melbourne-i értekezleten sem a Forma-1 gazdasági ügyeit irányító Bernie Ecclestone, sem az FIA-elnök Jean Todt nem volt ott. “Szerintem a szombat megint úgy zajlik majd, mint Melbourne-ben, meglátjuk, mi lesz a következménye, és hogy az FIA hajlandó lesz-e a szabályváltoztatásra azután. Vasárnap újabb tanácskozást tartunk, amikor mindenki itt lesz” – mondta a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff. bah_02 A kvalifikációs blama kapcsán a versenyzők szakszervezete, a GPDA akcióba lépett, nyílt levélben kritizálták a Forma-1 jelenlegi döntéshozatali mechanizmusát, változást követelnek. Nico Rosberg leszögezte, hogy “teljesen egységesek” a kiállásban, a kritikák pedig nem konkrét személyek ellen irányulnak, csakis a sportág érdekeit tartják szem előtt. Azt sem ő, sem a szervezet elnöki posztját betöltő Alex Wurz nem árulta el, hogy mik lehetnek a következő lépések, lehetséges-e sztrájk, bojkott például, ha továbbra sem hallgatnak rájuk. A GPDA-ban nem tag Nico Hülkenberg így nyilatkozott: “A szervezetnek nem vagyok tagja, de egyetértek a levéllel. Szerintem is nagyobb szerepet kellene kapnia a versenyzőknek a döntéshozatalban. Miért ne lehetne mondjuk egy versenyzői tagja is a Forma-1-es Bizottságnak?”

Kommentek

F1: A Mercedes kifigurázta a saját főnökét

Az internetet elárasztó mémtenger után a Mercedes is készített egy humoros animációt asztalcsapkodó csapatfőnökéről.

F1: Kiderült, mit ronthatott el idén a Mercedes

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, hogy az istállónak dolgoznia kell azon, hogy lefaragjon a W08-as súlyából.

F1: A híres motorguru is besegít a McLarennek

Mindent megtesz a McLaren annak érdekében, hogy úrrá legyen motorgondjain, beszervezett egy specialistát is.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

Tarlós vs. közterület-felügyelet 39. rész

Egyeztetés kezdődött a kerületi közterület-felügyeletek ügyében – közölte Tarlós István csütörtök délután. A főpolgármester azt javasolja, hogy a kerületekkel valamilyen társulási formában valósítsák meg a feladatot.

Siess, csak májusig adnak ingyenpénzt villanyautóra

Május elsejéig lehet pályázni az elektromos autók beszerzésére, a pályázatra 2016-ban kétmilliárd forintot biztosítottak.

Most autót nyerhetsz, ha biztonságosan közlekedsz

Játékos kampány indult a fiatalok biztonságosabb közlekedéséért, a figyelemfelhívó országos vetélkedősorozat megrendezését a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezte.

Újabb rendőrök, akiket lehet utálni

Majd ha a Ferrari is elkezd autókat adományozni a carabinierinek, fáklyával vonulunk az olasz követség elé. Addig csak szúrósan nézünk és csúnya szavakat ismételgetünk magunkban.

Mit tud a Fiat nagy családi kombija?

Jó látni, hogy a szabadidő-autós divatőrület hullámának árjából azért kiemelkedik a józanság sziklájaként néhány olyan valóban praktikus, jó ár-érték arányú családi autó, mint például a Tipo kombi.

Áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.