A Forma-1-es csapatok és döntéshozók tavaly úgy határoztak, hogy 2017-re szélesebb gumikkal, szélesebb, aerodinamikailag hatékonyabb kasztnik bevezetésével körönként 3-4 másodperccel gyorsabb autókat vezetnek be, azonban a szabályok véglegesítése még mindig nem történt meg. Az F1-ben mostanában megszokott fejetlenséghez illeszkedve mostanra úgy tűnik, simán előfordulhat, hogy az április 30-ai határidőre már nem is sikerül megegyezni, ugyanis a csapatok többsége már nem támogatja a gyorsítási szabálycsomagot. A német Auto, Motor und Sportnak legalábbis így nyilatkozott egy meg nem nevezett bennfentes: “Mostanra 11-ből 8 csapat már nem támogatja az új autók bevezetését.”

A maradék három csapat a hírek szerint a nagy áttörésben reménykedő McLaren-Honda, valamint a Red Bull Racing és a Toro Rosso, ahol a háttérben az aerodinamikai fejlesztések “mágusa”, Adrian Newey dolgozna a fejlesztéseken. A nyolc csapat ellenállása azonban kevés lehet, a szabályokat első körben előkészítő Stratégiai Munkacsoportban ugyanis fejenként hat-hat szavazatával Bernie Ecclestone és az FIA-elnök Jean Todt akár az alakulatok ellenében is keresztülverhet akármit, úgy pedig főleg, ha melléjük áll a Red Bull és a McLaren, ellenszavazatot pedig csak a Mercedes, a Ferrari, a Williams és a Force India ad le.