F1: A csapatok ejtenék a 2017-es szabályokat?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.04.01. 14.30

Folytatódik a Forma-1-es bohózat: úgy tudni, pár héttel a szabályok véglegesítése előtt a csapatok túlnyomó többsége már nem is szeretné a 2017-es újításokat.

F1: A csapatok ejtenék a 2017-es szabályokat?

A Forma-1-es csapatok és döntéshozók tavaly úgy határoztak, hogy 2017-re szélesebb gumikkal, szélesebb, aerodinamikailag hatékonyabb kasztnik bevezetésével körönként 3-4 másodperccel gyorsabb autókat vezetnek be, azonban a szabályok véglegesítése még mindig nem történt meg. Az F1-ben mostanában megszokott fejetlenséghez illeszkedve mostanra úgy tűnik, simán előfordulhat, hogy az április 30-ai határidőre már nem is sikerül megegyezni, ugyanis a csapatok többsége már nem támogatja a gyorsítási szabálycsomagot. A német Auto, Motor und Sportnak legalábbis így nyilatkozott egy meg nem nevezett bennfentes: “Mostanra 11-ből 8 csapat már nem támogatja az új autók bevezetését.”

A maradék három csapat a hírek szerint a nagy áttörésben reménykedő McLaren-Honda, valamint a Red Bull Racing és a Toro Rosso, ahol a háttérben az aerodinamikai fejlesztések “mágusa”, Adrian Newey dolgozna a fejlesztéseken. A nyolc csapat ellenállása azonban kevés lehet, a szabályokat első körben előkészítő Stratégiai Munkacsoportban ugyanis fejenként hat-hat szavazatával Bernie Ecclestone és az FIA-elnök Jean Todt akár az alakulatok ellenében is keresztülverhet akármit, úgy pedig főleg, ha melléjük áll a Red Bull és a McLaren, ellenszavazatot pedig csak a Mercedes, a Ferrari, a Williams és a Force India ad le.

Kommentek

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.