F1: A csapatok ejtenék a 2017-es szabályokat?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.04.01. 14.30

Folytatódik a Forma-1-es bohózat: úgy tudni, pár héttel a szabályok véglegesítése előtt a csapatok túlnyomó többsége már nem is szeretné a 2017-es újításokat.

F1: A csapatok ejtenék a 2017-es szabályokat?

A Forma-1-es csapatok és döntéshozók tavaly úgy határoztak, hogy 2017-re szélesebb gumikkal, szélesebb, aerodinamikailag hatékonyabb kasztnik bevezetésével körönként 3-4 másodperccel gyorsabb autókat vezetnek be, azonban a szabályok véglegesítése még mindig nem történt meg. Az F1-ben mostanában megszokott fejetlenséghez illeszkedve mostanra úgy tűnik, simán előfordulhat, hogy az április 30-ai határidőre már nem is sikerül megegyezni, ugyanis a csapatok többsége már nem támogatja a gyorsítási szabálycsomagot. A német Auto, Motor und Sportnak legalábbis így nyilatkozott egy meg nem nevezett bennfentes: “Mostanra 11-ből 8 csapat már nem támogatja az új autók bevezetését.”

A maradék három csapat a hírek szerint a nagy áttörésben reménykedő McLaren-Honda, valamint a Red Bull Racing és a Toro Rosso, ahol a háttérben az aerodinamikai fejlesztések “mágusa”, Adrian Newey dolgozna a fejlesztéseken. A nyolc csapat ellenállása azonban kevés lehet, a szabályokat első körben előkészítő Stratégiai Munkacsoportban ugyanis fejenként hat-hat szavazatával Bernie Ecclestone és az FIA-elnök Jean Todt akár az alakulatok ellenében is keresztülverhet akármit, úgy pedig főleg, ha melléjük áll a Red Bull és a McLaren, ellenszavazatot pedig csak a Mercedes, a Ferrari, a Williams és a Force India ad le.

Kommentek

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

Versenyműszerfal a Fordtól

Minimalista, motorsport ihletésű műszeregység tájékoztatja a Ford GT szerencsés tulajdonosait a pillanatnyi állapotokról.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.