A Forma-1-ben 2017-ben radikális szabályváltozási csomag érkezik, a szélesebb gumikon, szélesebb kasztnival, hatékonyabb aerodinamikájú elemekkel ellátott autóktól körönként 3-4 másodperces gyorsulást várnak. A Motorsport.com szerint a csapatok első 2017-es szimulációi igen érdekes eredményeket hoztak, az autók például egyszerre lesznek lassabbak és mégis gyorsabbak, a versenyzőkre pedig pokoli erők hathatnak a kanyarokban. Az egyik, nem nevesített csapat nem nevesített technikai főnöke azt állította a szaklapnak, hogy a barcelonai pályán az idei teszten mért értékeket a szimulációval összevetve a célegyenes végén az autók 10 km/órával alacsonyabb végsebességet érnek el. Ennek több oka van: a szélesebb autóknak nagyobb a légellenállása, emellett a nagyobb gumik és a fejvédő alkatrész jelentette plusztömeg, összesen kb. 20 kg hozza a lassulást.

A kb. egy másodpercnek megfelelő egyenesbeli veszteséget azonban bőségesen kompenzálja majd a nagyobb gumikból fakadó nagyobb tapadás és a jóval nagyobb leszorítóerő, ezek főleg a kanyarsebességben jelentenek majd óriási különbséget. A barcelonai 3-as kanyarban az idei autók padlógázon, 5. sebességfokozatban fordulnak 240 km/órás sebességgel, 3 g-s oldalgyorsulási erővel terhelve a versenyzőket – a 2017-es specifikációjú modellek azonban már 275 km/órával repeszthetnek ugyanott, a pilótákat pedig 5,5 g-s erő terheli. Az utóbbi a gumiknak is nagy kihívás, a nehezebb és gyorsabb autók miatt pedig akár a pályák bukótereinek átalakítása is felmerülhet, ugyanis a 2017-es modellek egészen másképp viselkedhetnek, mozoghatnak baleset esetén.