Ebből következnek az olyan kínos kisiklások, mint amilyen az új időmérő bevezetésével kapcsolatban is történt. Symonds szerint az F1-nek mindaddig komoly problémái lesznek, amíg egy független szervezet nem kap felhatalmazást a szabályok megalkotására és bevezetésére. “A problémáink egy része azzal magyarázható, hogy a csapatok túl sok beleszólási jogot kaptak mindenbe” – mondta Symonds. “Mondok egy focis hasonlatot: képzeljük el, hogy a fociban kitalálják, új szabályokra van szükség, és még a csapatokat is megkérdezik erről. Mondjuk, az lenne a kérdés, hogy mennyire széles legyen a kapu? Mire egy csapat, amelyiknek igazán szörnyű kapusa van, persze azt mondaná, hogy a lehető legkeskenyebb.” “Egy másik csapat, amelyiknek világklasszis kapusa van, meg azt mondaná, legyen inkább ‘ennyire meg ennyire’ széles. Az ilyesmiről nem a csapatokat kell megkérdezni.” “Ha lenne egy konkrét vezetésünk, nekünk, csapatoknak csak követnünk kellene, amit mondanak. Nem mondom egyébként, hogy rossz az a rendszer, ami most van, de ahogy a sport egyre professzionálisabb lesz, úgy válnak egyre polarizáltabbá a vélemények.”