F1: A McLaren és a Red Bull miatt maradt az időmérő

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.03.28. 14.14

A melbourne-i blama után mindenki fogadkozott, hogy a Bahreini Nagydíjra visszahozzák a korábbi Forma-1-es időmérőt, mégsem így lett. Csőbe akarták húzni a csapatokat, nem sikerült.

F1: A McLaren és a Red Bull miatt maradt az időmérő

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon csúnyán leszerepelt a Forma-1-es idénykezdet előtt pár héttel a semmiből előhúzott új, azonnali kieséses kvalifikáció. A csapatok rögtön az időmérő után arról beszéltek, hogy Bahreinre vissza kell hozni a tavalyig használt rendszert, majd Melbourne-ben vasárnap délelőtt tartott informális válságtanácskozásukon meg is szavazták ezt. Ahhoz, hogy a második fordulóra átírhassák a szabályokat, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Forma-1-es Bizottságán is át kell mennie a javaslatnak, azonban a múlt csütörtöki szavazás után nem a várt hírek érkeztek: kiderült, hogy marad az új rendszer. aus_ido_15   A Motorsport.com mostanra a hátteret is felfedte: ahogy előzőleg is hallani lehetett – valószínűleg Bernie Ecclestone, a Pirelli és a Force India nyomására is -, a szavazáson nem szerepelt opcióként a 2015-ig használt szisztéma visszahozása, helyette csak az új rendszer módosított, a régi Q3-mal kiegészített változatára lehetett voksolni. Talán arra számítottak, hogy így mindenki kénytelen lesz elfogadni a kompromisszumot, azonban a weboldal értesülése szerint a Red Bull és a McLaren nem engedett a zsarolásnak, nemmel szavaztak a módosításra, ezért ezen a szombaton újra a Melbourne-ben siralmasan debütált változatot nézhetjük majd.

Kommentek

Trump megfenyegette a német autógyártókat

A nagy német autógyárak részvényei egy-másfél százalékkal gyengültek a hétfői tőzsdei kereskedés kezdetén, miután a rövidesen hivatalba lépő, megválasztott amerikai elnök 35 százalékos importvám kivetéséről tett említést egy hétvégi lapinterjúban.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

Filmbe illő balesetet szenvedett egy Škoda

Nekünk a Végső állomás ugrott be elsőre, annyi a különbség, hogy itt senki nem halt meg. Kész csoda!

A magyarok kételkednek az önvezető autókban

A magyarok nagy része reálisan látja a közlekedésben várható technológiai fejlődést – derül ki a K&H biztos jövő indexéből.

Vízen jár a legerősebb Lexus

Két darab Lexus V8-as motor hajtja a japán luxusmárka legújabb tanulmányát, amely ha megvalósulna, a márka legdrágább terméke lehetne.

Versenyautó épült a Teslából, iszonyat, mire képes

Egymárkás versenyszéria indul, az alapot a világ legjobb gyorsulású személygépkocsija adja. El tudod képzelni, mit tud? Nem, nem tudod.

Autók, amiket nem érdemes ellopni

Az ezüst színű német autókon túl is van élet. Az igazi egyéniségek ezek közül választanak autót

Ez az eredmény, ha olaj helyett kólát öntesz a motorba

Átcsaptak fejünk felett a hülyeség hullámai, ma már mindent megtesznek helyettünk élelmes videósok, hogy mi már ne fáradjunk zuhany alatt született rémötletek kipróbálásával. Most az olaj helyett kóla van soron.

Nem akármilyen dízelmotort tesztel a Renault Trucks

A Renault Trucks mérnökei és dizájnerei egy ideje különleges projekten dolgoznak. A cég lyoni fejlesztőközpontjában olyan erőforrással kísérleteznek, melynek egyes fém elemeit 3D-s nyomtatással állították elő.

Kispályás gengsztereknek: ültetett Dacia Duster

Rendben, a Duster nem egy Cadillac Escalade, de porig lógó hassal minden szabadidőjármű brutálisan (és nem kicsit ostobán) néz ki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.