F1: A McLaren és a Red Bull miatt maradt az időmérő

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.03.28. 02.03

A melbourne-i blama után mindenki fogadkozott, hogy a Bahreini Nagydíjra visszahozzák a korábbi Forma-1-es időmérőt, mégsem így lett. Csőbe akarták húzni a csapatokat, nem sikerült.

F1: A McLaren és a Red Bull miatt maradt az időmérő

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon csúnyán leszerepelt a Forma-1-es idénykezdet előtt pár héttel a semmiből előhúzott új, azonnali kieséses kvalifikáció. A csapatok rögtön az időmérő után arról beszéltek, hogy Bahreinre vissza kell hozni a tavalyig használt rendszert, majd Melbourne-ben vasárnap délelőtt tartott informális válságtanácskozásukon meg is szavazták ezt. Ahhoz, hogy a második fordulóra átírhassák a szabályokat, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Forma-1-es Bizottságán is át kell mennie a javaslatnak, azonban a múlt csütörtöki szavazás után nem a várt hírek érkeztek: kiderült, hogy marad az új rendszer. aus_ido_15   A Motorsport.com mostanra a hátteret is felfedte: ahogy előzőleg is hallani lehetett – valószínűleg Bernie Ecclestone, a Pirelli és a Force India nyomására is -, a szavazáson nem szerepelt opcióként a 2015-ig használt szisztéma visszahozása, helyette csak az új rendszer módosított, a régi Q3-mal kiegészített változatára lehetett voksolni. Talán arra számítottak, hogy így mindenki kénytelen lesz elfogadni a kompromisszumot, azonban a weboldal értesülése szerint a Red Bull és a McLaren nem engedett a zsarolásnak, nemmel szavaztak a módosításra, ezért ezen a szombaton újra a Melbourne-ben siralmasan debütált változatot nézhetjük majd.

Kommentek

Trabantot tanítottak repülni tűzoltók

Ez törtnéik, ha tűzoltótömlőket erősítenek egy Trabant alá és egyszerre nyitják meg a vizet.

Nem akármilyen versenykamiont épített ez a magyar csapat

Bemutatkozott a magyar trio, a Qualisport legújabb versenykamionja. Az új Scania október elején debütál majd élesben versenyen.

Parás BMW-sek, eljött a ti időtök!

Számtalan egyéb innováció mellett távolból elérhető és vezérelhető 360 fokos kamerával érkezik ősszel a BMW új generációs 5-ös szériája.

Már októberben emelhetik az üzemanyag adóját

Október 1-jétől egyes üzemanyagok jövedéki adójának mértéke a kőolaj világpiaci árához igazodik majd.

GT-R – Kényelemre gyúr a japán szörny

Megtapasztaltuk, hogyan tud 70-80 litert fogyasztani százon és 70 kilométer alatt lenullázni egy gumigarnitúrát a 2017-es Nissan GT-R. A kevesebb gomb és nappabőr műszerfalborítás hamar háttérbe szorul.

Na csak befutott a nyár videoklipje

Legalábbis ha autós szemmel vizsgáljuk a dolgot, hiszen Pitbull legutóbbi klipjében van néhány nyalánkság. Köztük egy Bugatti Veyron limuzin is.

Akár luxuskupé is lehetne, pedig ez az új VW CC szedán

Már jövőre a Volkswagen-szalonokba kerülhet a cég középkategóriás kupélimuzinjának következő generációja. Minden eddiginél látványosabbnak ígérkezik.

F1: Hamilton sajnálná Alonso visszavonulását

Lewis Hamilton szerint nagy veszteség lenne, ha Fernando Alonso 2017 végén távozna a Forma-1-ből, pedig tényleg reális lehetőségről van szó.

Testet öltött a Citroën új zászlóshajója

Futurisztikus hibrid luxusautó-tanulmányt mutatott be a Citroën. A CXperience Concept nevében a márka egyik legendás típusát idézi, formájában pedig a jövőt vetíti előre.

Drágul a benzin

Emeli a benzin árát szerdán a Mol.

Képben vagy, hogy melyik autó turbós és melyik nem?

És az nem opció, hogy bármelyik lehet, hiszen utólag mindent meg lehet csigázni. Csak a gyári erőforrásokra vagyunk kíváncsiak.

Verstappen: Räikkönenék szégyellhetnék magukat!

A Red Bull-os Max Verstappen dacos, nagyon dacos, a Belga Nagydíj után csúnyán, bicskanyitogató hangnemben szólt be az őt kritizáló Ferrari-pilótáknak.