F1: A McLaren és a Red Bull miatt maradt az időmérő

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.03.28. 02.03

A melbourne-i blama után mindenki fogadkozott, hogy a Bahreini Nagydíjra visszahozzák a korábbi Forma-1-es időmérőt, mégsem így lett. Csőbe akarták húzni a csapatokat, nem sikerült.

F1: A McLaren és a Red Bull miatt maradt az időmérő

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon csúnyán leszerepelt a Forma-1-es idénykezdet előtt pár héttel a semmiből előhúzott új, azonnali kieséses kvalifikáció. A csapatok rögtön az időmérő után arról beszéltek, hogy Bahreinre vissza kell hozni a tavalyig használt rendszert, majd Melbourne-ben vasárnap délelőtt tartott informális válságtanácskozásukon meg is szavazták ezt. Ahhoz, hogy a második fordulóra átírhassák a szabályokat, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Forma-1-es Bizottságán is át kell mennie a javaslatnak, azonban a múlt csütörtöki szavazás után nem a várt hírek érkeztek: kiderült, hogy marad az új rendszer. aus_ido_15   A Motorsport.com mostanra a hátteret is felfedte: ahogy előzőleg is hallani lehetett – valószínűleg Bernie Ecclestone, a Pirelli és a Force India nyomására is -, a szavazáson nem szerepelt opcióként a 2015-ig használt szisztéma visszahozása, helyette csak az új rendszer módosított, a régi Q3-mal kiegészített változatára lehetett voksolni. Talán arra számítottak, hogy így mindenki kénytelen lesz elfogadni a kompromisszumot, azonban a weboldal értesülése szerint a Red Bull és a McLaren nem engedett a zsarolásnak, nemmel szavaztak a módosításra, ezért ezen a szombaton újra a Melbourne-ben siralmasan debütált változatot nézhetjük majd.

Kommentek

Így töri össze magát egy idióta autós

Főhősünk tökéletesen mutatja be, mit ne tegyünk autópályán, nagy sebességgel haladva.

Nem állt tilosban, de a targoncás mégis arrébb rakta

Nincs mese, ha kell a hely, akkor kell a hely. Kevés volt a terület a teherautónak, jött a targoncás és segített.

Új modellekkel jelentkezik a svéd multi

Új modellekkel ünnepli a Scania 125 éves fennállását. Már csak harminc napot kell aludni a hivatalos bemutatóig.

Átkelés egy tavon: így ne csináld!

A terepjáráshoz nem csak megfelelő abroncs, összkerékhajtás szükséges. Némi előrelátás, tervezés sem árt, ami jelen esetben hiányzott.

F1: Leszakadt az ég a Hungaroringen

40 perccel a Forma-1-es Magyar Nagydíj kezdete előtt erős zápor csapott le a Hungaroringre. Az égi áldás az időmérő első szakaszából is káoszt csinált.

Gera Zoltánt az F1-ben is ismerik

30-as rajtszámmal egy fiatal brit pilóta is indul a Renault színeiben. Jolyon Palmerrel a budapesti Városligetben beszélgettünk a hungaroringi futam előtt.

F1: Kemény büntetések jönnek a Magyar Nagydíjon

A Nemzetközi Automobil Szövetség bokszutca-áthajtásos büntetéssel jutalmazza majd azokat a versenyzőket, akik szabálytalanul szélesítik ki a Hungaroring kanyarjait.

F1: Hamilton szétesett az utolsó edzésen

Nico Rosberg mindössze két ezreddel verte a Red Bull-os Max Verstappent, a címvédő Lewis Hamilton viszont formán kívül vezetett a Magyar Nagydíj utolsó szabadedzésén.

Világcsúcs Föld-kerülésben

Új világcsúcsot állított fel a Föld hőlégballonnal való körberepülésével Fjodor Konjukov.

10 dohányzóasztal, amiért csoroghat a nyálad

A motorból készített kisasztal nem újdonság, de most összeszedtük a tíz legszebb darabot, ami minden benzinvérű álma.

F1: A Renault idén már nem nyúl a motorhoz

A Red Bullnak is szállító Renault idén már nem tervez újabb fejlesztési lépcsőt a motorjához, csak 2017-ben jön az újabb lépcső.

Meglepték a magyar szurkolók Räikkönent

Kimi Räikkönen hazánkban is az egyik legnépszerűbb Forma-1-es versenyző. Egy molinóval lepték meg a hazai drukkerek a Ferrari pilótáját.