F1: A pilótáknak elege lett a bohóckodásból

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.03.24. 10.40

A Forma-1-es pilóták szervezete kritikus, féltő hangú nyílt levélben követel változást a sportág döntéshozatali mechanizmusát illetően.

F1: A pilótáknak elege lett a bohóckodásból

A Forma-1-es pilótáknál betelt a pohár, elegük van a véleményük figyelembe vétele nélkül, kapkodva meghozott, majd az utolsó és utolsó utáni pillanatban módosítgatott, esetleg visszavont szabályokból. A versenyzők szakszervezete, a GPDA nyílt levélben tette közzé aggodalmait és kritikáit. Tisztelt Forma-1-es vezetők, szurkolók, nézők! A Forma-1-es versenyzők álláspontja a következő: Mi, a pilóták imádjuk a sportágunkat! Gyerekkorunk óta arról álmodtunk, hogy a leggyorsabb autókkal, a legjobb csapatoknál, a legmenőbb pályákon a legerősebb pilóták ellen versenyezhessünk. A versenyzés éltet minket és szinte feltétel nélkül imádjuk az F1-et, ezért a szurkolókon kívül talán mi szeretjük legtisztábban a Forma-1-et. Az F1 a nehéz gazdasági környezet, a nézői szokások és a televíziós és média gyors és alapvető változásaival szembesül, ezért is kiemelten fontos, hogy a sportág vezetői okos, átgondolt változtatásokkal álljanak elő. Úgy érezzük, hogy az elmúlt időszak egyes szabályváltoztatásai – mind a sport- és műszaki szabályok terén – zavart keltenek, nem kezelik a valós problémákat, egyes esetekben pedig egyenesen veszélyeztetik a jövőt. Persze azt is tudjuk, hogy a Forma-1 vezetői – legyen szó a tulajdonosokról, az FIA-ról, a csapatokról vagy bármelyik másik szereplőről – mind jó szándékkal cselekednek. Ez alapján viszont arra jutottunk, hogy sportág döntéshozatali mechanizmusa elavult, rosszul szervezett és akadályozza a haladást. Időnként épp az ellenkező irányba hat: elakasztja a haladást. Ez rossz fényt vet a Forma-1-re, akadályozza a globális növekedést, nem teszi vonzóvá a sportágat a nézők következő generációja számára. Arra szólítjuk tehát a tulajdonosokat és más érdekelt szereplőket, hogy fontolják meg az irányítás átszervezését. A jövőt illető döntéseknek, legyen szó kis vagy nagy dolgokról, sport-, műszaki vagy üzleti jellegű kérdésekről, világos alapkoncepción kellene alapulniuk, amely a Forma-1 alapértékeit foglalná magába. Biztosítanunk kell, hogy az F1 megmarad sportnak, az elképesztő gépek és a legjobb pilóták legmenőbb pályákon zajló szoros versenyének. A Forma-1 a legjobb csapatok, versenyzők és pályák elit bajnoksága kell hogy legyen, az ehhez illő partnerekkel és beszállítókkal. A Forma-1 egyértelműen az autóversenyzés csúcsává nőtt, a világ egyik legnépszerűbb sportja. Mi, a versenyzők egységesen ajánljuk fel a segítségünket ahhoz, hogy ez így is maradjon, hogy még tovább fejlődhessen a jövőben is. Fontos leszögeznünk, hogy a legjobb szándékkal írtuk ezt a nyílt levelet, egyáltalán nem tekinthető elvakult, alantas vagdalkozásnak. Köszönjük a figyelmet és a lehetőséget, hogy megfogalmazhattuk az elképzeléseinket! A GPDA nevében Jenson Button, Sebastian Vettel, Alex Wurz

Kommentek

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

A Forma-1 befutott Melbourne-be, képeken a készülődés

Itt az első képcsomag a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínéről. Készülődés, mókázás, szponzori rendezvények, pályabejárások Melbourne-ben.

F1: A Red Bullt sem kell félteni

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint hátrányuk egészen kicsi a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, és a megbízhatóság miatt sem aggódik.

Kilencvenmilliót érhet a legrégibb Vespa

Elárverezik a Vespa robogó 1946-ban készült prototípusát. Magyarok is licitálhatnak rá.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.