A Red Bull majdnem saját F1-es motort épített

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2016.03.23. 15.30

Helmut Marko szerint a Red Bull fontolgatta, hogy saját Forma-1-es motort épít, de gyorsan kiderült, hogy nem éri meg a sok erőfeszítés.

A Red Bull állítólag már 2014 elején, vagyis az új turbókorszak kezdetén elgondolkodott a saját motor építésén, mert a csapat vezetői gyorsan felismerték, hogy a gyengécske Renault-motorral nem sok sikerélmény jut majd a gárdának. “Megvizsgáltuk a kérdést, de nagyon gyorsan arra jutottunk, hogy ez nem nekünk való” – mondta Marko. “Ez akkor volt, amikor túl voltunk az első 2014-es teszteken. Vizsgálódtunk, kutattunk.” “Több lehetőség is lett volna osztrák partnerekkel való együttműködésre, de az egész dolog összetettsége… Nem magára a motorra célzok, hanem az erőforrás rendszerre, ami sokkal összetettebb, és mutatja, hogy ezek a szabályok nem valami jók.” “Túl költséges, túl sok szakértelem kell hozzá. Eszement költségekről beszélünk, 250-300 ember kell csak egy ilyen motor fejlesztéséhez.” Ami a következő évet illeti, a Red Bullnak állítólag vannak opciói. “Az biztos, hogy nem maradunk motor nélkül jövőre. Vannak opcióink, de versenyképes motort akarunk, olyat, amivel nyerni lehet.” “Meglátjuk, hogyan alakulnak a tárgyalások az úgynevezett erőkiegyenlítéssel kapcsolatban, aztán visszatérünk erre a kérdésre.”

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.