F1: Nincs egyetértés az időmérőről

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.03.22. 13.49

A Forma-1-be nincs mindenki meggyőződve róla, hogy azonnal meg kell szabadulni a Melbourne-ben kiábrándítóan debütált új időmérős rendszertől.

A Forma-1-ben alig két héttel a szezonkezdet előtt új kvalifikációs rendszert vezettek be, amelyben nem a szakaszok végén, hanem közben másfél percenként búcsúznak az aktuálisan leglassabb versenyzők. A szisztéma Melbourne-ben kiábrándítóan debütált, a Q1-ben még úgy-ahogy működött, de a Q2 és a Q3 vége tragikomédiába fulladt, az utolsó percek minden aktivitás nélkül vánszorogtak az órán, amíg el nem fogyott az időkeret. A blama után az F1-es szereplők szinte egy emberként ígértek változást a következő fordulóra, vasárnap a csapatfőnökök össze is ültek és úgy döntöttek, Bahreinben már a tavalyig használt rendszert alkalmazzák újra. Ahhoz, hogy ez megvalósuljon, még a csapatok mellett Bernie Ecclestone-t, az FIA-t, a szponzorok, a versenyszervezők, a motorgyártók és a gumiszállító képviselőit is tagjai között tudó Forma-1-es Bizottságnak, majd az FIA végső fórumának számító Motorsport Világtanács jóváhagyása is kell, de ez nem garantált. A gumiszállító Pirelli motorsportfőnöke azt mondta, a cégnél nincsenek meggyőződve az azonnali változtatás szükségességéről, inkább csak a Q3 javításán kellene elgondolkodni. “Egyelőre nem hallottuk minden érvet. Az időmérővel kapcsolatban voltak pozitívumok és negatívumok is. A Q3 szerintem is javításra szorul, ugyanis a garázsban maradó autók egyértelműen negatívumnak számítanak a nézők szemében. De ezt egyszerűen megoldhatnánk azzal, hogy a Q3-ra visszahozzuk a tavalyi formátumot” – magyarázta a Motorsport.comnak, hozzátéve, hogy a korábbi két szakasz viszont az élcsapatokat is agresszívebb stratégiára kényszerítette, ami jót tett a versenynek. aus_gp_41 “Szerintem az új időmérő pozitívuma volt, hogy tényleg befolyással volt a futamra, és eredetileg pont ez volt az egyik érv mellette. Az volt az egyik cél, hogy a nagycsapatok ne tudjanak simán túlmenni a Q2-n a lágy gumival, hogy aztán azzal rajtolhassanak. Az azonnali kiesés nélkül valószínűleg ez lett volna, mentek volna egy lágygumis kört, aztán kivártak volna, hogy kell-e még másik.” “Szóval legyünk óvatosak! Az egyik ülésen az volt az érv a változtatás mellett, hogy az időmérő plusz stratégiai variációt adhat a versenyhez, ez pedig meg is valósult. Ha ez már mégsem szempont, akkor halljuk az új érveket!” A Force Indiának szintén fenntartásai vannak az azonnali változtatást illetően, mondta a de facto csapatfőnök, Bob Fernley. aus_gp_42 “Amikor azért hozunk egy döntést, hogy hatással legyen a futamra, akkor hogyan dönthetünk ellene, mielőtt láttuk volna a versenyt?!” – utalt a vasárnap délelőtti válságértekezletre. “Ezt mondtam akkor is és azóta is ez az álláspontom.” “Az ilyesminél nem szabad kapkodni, hagyni kell végigmenni a dolgot, aztán higgadtan át kell tekinteni, mi volt benne a jó, azt hogyan használhatjuk, és milyen területeken kellene módosítani. Minden kérdésre lehet választ találni, nem kell a fürdővízzel együtt a gyereket is kiönteni.” A kérdésre, hogy a Force India blokkolná-e a régi időmérő visszahozását a Forma-1-es Bizottságban, Fernley nemmel felelt. “Sosem önzőznénk, ha az ártana Forma-1-nek. Soha semmit nem akadályoznánk, ami jó a nézők és az F1 számára. De az első időmérőn nagy volt a nyomás, kár lenne kidobni, mielőtt rendesen kiértékelnénk.”

Kommentek

Megújult a legendás amerikai sportkocsi

Felvarrták a Ford Mustang ráncait, jót tett az autónak a frissítés.

Divatcsászárnő tervezett kisautót

Klasszikus csajos stíluselemek helyett erőteljes divatkiáltvány, magabiztos és nőies az a smart fortwo Brabus, amelyet a német divatceleb Veronika Heilbrunner stilizált meg. A lényeg mégsem ez, hanem a Brabus tailor made program, amivel bárki megalkothatja saját smartját.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.