F1: Nincs egyetértés az időmérőről

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.03.22. 13.49

A Forma-1-be nincs mindenki meggyőződve róla, hogy azonnal meg kell szabadulni a Melbourne-ben kiábrándítóan debütált új időmérős rendszertől.

A Forma-1-ben alig két héttel a szezonkezdet előtt új kvalifikációs rendszert vezettek be, amelyben nem a szakaszok végén, hanem közben másfél percenként búcsúznak az aktuálisan leglassabb versenyzők. A szisztéma Melbourne-ben kiábrándítóan debütált, a Q1-ben még úgy-ahogy működött, de a Q2 és a Q3 vége tragikomédiába fulladt, az utolsó percek minden aktivitás nélkül vánszorogtak az órán, amíg el nem fogyott az időkeret. A blama után az F1-es szereplők szinte egy emberként ígértek változást a következő fordulóra, vasárnap a csapatfőnökök össze is ültek és úgy döntöttek, Bahreinben már a tavalyig használt rendszert alkalmazzák újra. Ahhoz, hogy ez megvalósuljon, még a csapatok mellett Bernie Ecclestone-t, az FIA-t, a szponzorok, a versenyszervezők, a motorgyártók és a gumiszállító képviselőit is tagjai között tudó Forma-1-es Bizottságnak, majd az FIA végső fórumának számító Motorsport Világtanács jóváhagyása is kell, de ez nem garantált. A gumiszállító Pirelli motorsportfőnöke azt mondta, a cégnél nincsenek meggyőződve az azonnali változtatás szükségességéről, inkább csak a Q3 javításán kellene elgondolkodni. “Egyelőre nem hallottuk minden érvet. Az időmérővel kapcsolatban voltak pozitívumok és negatívumok is. A Q3 szerintem is javításra szorul, ugyanis a garázsban maradó autók egyértelműen negatívumnak számítanak a nézők szemében. De ezt egyszerűen megoldhatnánk azzal, hogy a Q3-ra visszahozzuk a tavalyi formátumot” – magyarázta a Motorsport.comnak, hozzátéve, hogy a korábbi két szakasz viszont az élcsapatokat is agresszívebb stratégiára kényszerítette, ami jót tett a versenynek. aus_gp_41 “Szerintem az új időmérő pozitívuma volt, hogy tényleg befolyással volt a futamra, és eredetileg pont ez volt az egyik érv mellette. Az volt az egyik cél, hogy a nagycsapatok ne tudjanak simán túlmenni a Q2-n a lágy gumival, hogy aztán azzal rajtolhassanak. Az azonnali kiesés nélkül valószínűleg ez lett volna, mentek volna egy lágygumis kört, aztán kivártak volna, hogy kell-e még másik.” “Szóval legyünk óvatosak! Az egyik ülésen az volt az érv a változtatás mellett, hogy az időmérő plusz stratégiai variációt adhat a versenyhez, ez pedig meg is valósult. Ha ez már mégsem szempont, akkor halljuk az új érveket!” A Force Indiának szintén fenntartásai vannak az azonnali változtatást illetően, mondta a de facto csapatfőnök, Bob Fernley. aus_gp_42 “Amikor azért hozunk egy döntést, hogy hatással legyen a futamra, akkor hogyan dönthetünk ellene, mielőtt láttuk volna a versenyt?!” – utalt a vasárnap délelőtti válságértekezletre. “Ezt mondtam akkor is és azóta is ez az álláspontom.” “Az ilyesminél nem szabad kapkodni, hagyni kell végigmenni a dolgot, aztán higgadtan át kell tekinteni, mi volt benne a jó, azt hogyan használhatjuk, és milyen területeken kellene módosítani. Minden kérdésre lehet választ találni, nem kell a fürdővízzel együtt a gyereket is kiönteni.” A kérdésre, hogy a Force India blokkolná-e a régi időmérő visszahozását a Forma-1-es Bizottságban, Fernley nemmel felelt. “Sosem önzőznénk, ha az ártana Forma-1-nek. Soha semmit nem akadályoznánk, ami jó a nézők és az F1 számára. De az első időmérőn nagy volt a nyomás, kár lenne kidobni, mielőtt rendesen kiértékelnénk.”

Kommentek

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.