a_000_8T05O_europress_EZA A csapatok kívánságának megfelelően 2016-ra változtattak a Forma-1-es gumiszabályokon: a Pirelli idén már öt keveréket gyárt, amelyek közül minden versenyhétvégére hármat-hármat szállít, a pilótánként járó 13-13 szett közül pedig 10-10-et szabadon válogathatnak össze a csapatok. Az újítás biztosította nagyobb stratégiai variációkra rögtön kiváló példát hozott a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj, amelyen az egyaránt szuperlágyon rajtoló Sebastian Vettel és a Mercedes-versenyzők a futam második felére eltérő irányba mentek, míg a Ferrari németje szuperlágy-lágy-szuperlágy kombinációval ment végig, a győztes Rosberg és a rossz rajt után felzárkózni igyekvő Hamilton a közepes keveréken jutott a kockás zászlóig. aus_ido_14 A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery szerint nagyon jól sikerült a reform: “Ha összehasonlítjuk az előző idényekkel a most látott eltérő stratégiákat, a három keverék kimondottan jól működött. Tavaly ugyanezt a futamot mindenki egy kiállással csinálta végig, de most volt egy-, két- és háromkiállásos stratégia is, a különböző csapatok különböző keverékeket választottak. Szóval úgy tűnik, fényes sikerről van szó!” Pirelli_F1_2016_04 Hembery nagyon bízik benne, hogy a melbourne-i futam nem egyszeri alkalom volt, a későbbi fordulókon is megmarad a sokszínűség. “A három keverék előnye, hogy a csapatok alkalmazkodhatnak a különböző szituációkhoz. Ha egy gyenge időmérő vagy a futam közben bármilyen okból – biztonsági autó, forgalom – változtatni kell a stratégián, több opció áll rendelkezésre. Ilyen szempontból nagyon jó ez. Ha ez így marad, akkor egyértelműen továbbvisszük 2017-re is. Egyelőre persze meg kell látnunk a következő futamokat – úgy érzem, hogy Bahrein hozhat meglepetéseket és Kína is érdekesen alakulhat.”