Vettel: Előre megmondtuk, hogy ez lesz!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.03.19. 10.37

A Forma-1-es versenyzők szerint előre tudni lehetett, hogy az új kvalifikációs rendszer nem fog működni, valamit biztosan változtatni kell.

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj időmérője kész sokkot jelentett, ugyanis az idénykezdet előtt pár héttel a semmiből előrántott szabályváltozásoknak köszönhetően a kvalifikáció nem előnyére, hanem hátrányára változott. Az azonnali kieséses szisztéma unalomba fullasztotta a helyosztót. aus_edz_04 A 3. helyen záró Sebastian Vettel utólag így értékelt: “Nem tudom, hogy miért vagyunk most meglepve. Mi jó előre mondtuk, hogy mi fog történni és az is történt. Azt mondták, hogy várjunk, majd meglátjuk! Most láthattuk, és nem hiszem, hogy izgalmas volt.” “Az eleje húzós volt, amikor mindenki egyszerre hajtott, hogy a kiesés előtt legyen valami körideje, akkor küszködtünk a forgalommal, méghozzá feleslegesen, hiszen eredetileg volt elég idő mindenre.” “Úgy gondolom, hogy a nézők számára sem jó ez, mert nem látnak autót a pályán. Azt akarják látni, ahogy Lewis, Nico, Kimi, akárki a határon nyomja a végén, amikor elvileg a legjobb a pálya állapota. De nem hiszem, hogy most kell kritikát mondanom, én már korábban elmondtam, de az biztos, hogy ez így nem lesz jó. Előre szóltunk.” aus_edz_1 A pole-t minden feszültség és izgalom nélkül megszerző Lewis Hamilton is leszögezte, hogy erre számított, de hozzátette, hogy a kísérletezésért nem kellene támadni az F1-et. “A mérnökeim előre mondták, hogy ez lesz, szóltak az FIA-nak vagy Bernie-éknek, nem is tudom, de ott nem hallgattak rájuk.  De ebből is látom, hogy milyen okos mérnökeim vannak. De végső soron az azért jó, hogy kipróbáltunk valami újat, próba, szerencse. Lehet, hogy nem is a régi rendszerhez kellene visszatérnünk.” Vettel szerint a Forma-1 döntéshozói nem kísérletezgethetnek vaktában: “Azért felelősen kell cselekedniük, nem kellene olyasmivel kísérletezni, amit már előre sokan kritizáltak, köztük mi is. Az nem úgy megy, hogy most meg egyszerűen azt mondjuk, hopp, ez rossz döntés volt. Észszerűen kellene változtatni.” Nico Rosberg felvetette, hogy az új helyett talán hibrid rendszerre lenne szükség, a Q3-at rendezhetnék a régi formában: “Jó dolog, hogy az F1 megpróbálkozik az újításokkal, de ezen a téren vissza kellene térni a régihez, legalábbis a Q3 esetében.” A mclerenes Fernando Alonso szerint az új időmérő egyik hibája, hogy a nagycsapatoknak kedvez, amelyek könnyedén továbbjutnak és így gumit spórolnak, míg a kisebbeknek nem marad friss abroncsuk a futamra: “A szabályok kicsit kitolnak a kisebb, kevésbé versenyképes csapatokkal, ugyanis mi a Q1-ben elhasználtuk a gumikat, a Q2-ben pedig már csak egy esélyünk maradt.”

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.