Vettel: Előre megmondtuk, hogy ez lesz!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.03.19. 10.37

A Forma-1-es versenyzők szerint előre tudni lehetett, hogy az új kvalifikációs rendszer nem fog működni, valamit biztosan változtatni kell.

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj időmérője kész sokkot jelentett, ugyanis az idénykezdet előtt pár héttel a semmiből előrántott szabályváltozásoknak köszönhetően a kvalifikáció nem előnyére, hanem hátrányára változott. Az azonnali kieséses szisztéma unalomba fullasztotta a helyosztót. aus_edz_04 A 3. helyen záró Sebastian Vettel utólag így értékelt: “Nem tudom, hogy miért vagyunk most meglepve. Mi jó előre mondtuk, hogy mi fog történni és az is történt. Azt mondták, hogy várjunk, majd meglátjuk! Most láthattuk, és nem hiszem, hogy izgalmas volt.” “Az eleje húzós volt, amikor mindenki egyszerre hajtott, hogy a kiesés előtt legyen valami körideje, akkor küszködtünk a forgalommal, méghozzá feleslegesen, hiszen eredetileg volt elég idő mindenre.” “Úgy gondolom, hogy a nézők számára sem jó ez, mert nem látnak autót a pályán. Azt akarják látni, ahogy Lewis, Nico, Kimi, akárki a határon nyomja a végén, amikor elvileg a legjobb a pálya állapota. De nem hiszem, hogy most kell kritikát mondanom, én már korábban elmondtam, de az biztos, hogy ez így nem lesz jó. Előre szóltunk.” aus_edz_1 A pole-t minden feszültség és izgalom nélkül megszerző Lewis Hamilton is leszögezte, hogy erre számított, de hozzátette, hogy a kísérletezésért nem kellene támadni az F1-et. “A mérnökeim előre mondták, hogy ez lesz, szóltak az FIA-nak vagy Bernie-éknek, nem is tudom, de ott nem hallgattak rájuk.  De ebből is látom, hogy milyen okos mérnökeim vannak. De végső soron az azért jó, hogy kipróbáltunk valami újat, próba, szerencse. Lehet, hogy nem is a régi rendszerhez kellene visszatérnünk.” Vettel szerint a Forma-1 döntéshozói nem kísérletezgethetnek vaktában: “Azért felelősen kell cselekedniük, nem kellene olyasmivel kísérletezni, amit már előre sokan kritizáltak, köztük mi is. Az nem úgy megy, hogy most meg egyszerűen azt mondjuk, hopp, ez rossz döntés volt. Észszerűen kellene változtatni.” Nico Rosberg felvetette, hogy az új helyett talán hibrid rendszerre lenne szükség, a Q3-at rendezhetnék a régi formában: “Jó dolog, hogy az F1 megpróbálkozik az újításokkal, de ezen a téren vissza kellene térni a régihez, legalábbis a Q3 esetében.” A mclerenes Fernando Alonso szerint az új időmérő egyik hibája, hogy a nagycsapatoknak kedvez, amelyek könnyedén továbbjutnak és így gumit spórolnak, míg a kisebbeknek nem marad friss abroncsuk a futamra: “A szabályok kicsit kitolnak a kisebb, kevésbé versenyképes csapatokkal, ugyanis mi a Q1-ben elhasználtuk a gumikat, a Q2-ben pedig már csak egy esélyünk maradt.”

Kommentek

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley-másolatért?

A Bentley Continental GT-replika Ford Mustang-alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.