F1: Hamiltoné a pole a siralmas időmérőn

Forma-1 Ausztrál Nagydíj, kvalifikáció

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.03.19. 08.03

Lewis Hamiltoné lett a 2016-os idény első pole pozíciója a kutyakomédiává silányult új rendszerű időmérőn Melbourne-ben. Mögötte Nico Rosberg, majd a Ferrarik.

 

Kattints a képre, galéria nyílik!

Napos, száraz délutánon kezdődött a 2016-os Forma-1-es idény első kvalifikációja, az Ausztrál Nagydíj időmérője Melbourne-ben, méghozzá az új, azonnali kieséses rendszerrel. aus_ido_09 Q1 Az első, 16 perces szakasz elejére felsorakoztak az autók a bokszutca kijáratához, a világbajnok Lewis Hamilton nyitotta a kvalifikációt. A Mercik mögött Haasok, a ferraris Vettel, Kvjat, Perez és így tovább – mindenki a szuperlágy gumit tett fel. Az élre álló Rosberg első körén rontott, de aztán gyorsan mentett, felsorakozott Räikkönen, Hamilton, Verstappen, Vettel társaságába. Hátul az első 7 perc letelte után a Manor újonca, Pascal Wehrlein búcsúzott elsőként, majd 90 másodperc után csapattársa, Rio Haryanto követte. aus_ido_12 A haasos Esteban Gutierrez volt a következő, ugyanis hiába futott a 4-5. helyre jó időt, a másfél perc a célba érése előtt letelt. Csapattársa, Romain Grosjean jött utána, majd a Red Bull-os Danyiil Kvjat, aki a bokszban sétálva búcsúzott. A hatodik, utolsó előtti kieső a sauberes Felipe Nasr volt, aki hiába vágott neki a felvezető körnek, mértre már nem maradt. Csapattársát, Marcus Ericssont a Renault újonca, Jolyon Palmer ütötte ki utolsó gyors körével. Q2 A második menetben 15 perc alatt kellett eldönteni, ki marad az utolsó szakaszra, és melyik hét versenyző búcsúzik. A visszaszámlálás 6 perc után indult. A mercisek megint elsőként gurultak ki, hogy megfussák a továbbjutó időt, utánuk a Ferrarik és Ricciardo. Hamiltonék 1:24-es körökkel tutira mehettek, mögéjük Vettelék álltak be, de aztán a Force Indiá-s Perez, majd a williamses Massa is eléjük került. aus_ido_26 Az első kieső a renault-s Magnussen lett, utána pedig Palmer következett, aki nem is erőlködött hiába, a többieket nem tudta volna beérni. A mclarenes Jenson Button ki sem ment, a garázsban hagyta letelni 90 másodpercét, belenyugodott a 13. helybe, Alonso is hasonlóan döntött. Bottas a Williamsszel nem tudott élni a tiszta pályával, maradt a 11. helyen, a Force Indiánál pedig elfogadták a 10. és 9. helyet Hülkenberg és Perez számára. Q3 Az utolsó 14 percre nyolc versenyző maradt, a kieséses szakasz 5 perc után indult. A bokszutca kijáratához Rosberg, Vettel, Räikkönen és Hamilton állt oda, majd hajtott ki elsőként. A köreik végén Hamilton, Vettel, Räikkönen és Rosberg volt a sorrend. A Toro Rossó-s Max Verstappen az 5. helyre ugrott fel, Sainz pedig kilökte a Red Bull-os Ricciardót, a hazai kedvenc búcsúzott elsőként, majd a spanyol ifjonc ideje járt le. aus_ido_20 Massánál és Verstappennél is hagyták letelni a 90-90 másodpercet, majd a Ferrarinál is így döntöttek, azaz csakis a két Mercedes-pilóta ment ki, annyi volt a kérdés, hogy a Ferrarikon kívül képes-e megelőzni csapattársát is, de az nem sikerült, főleg, hogy Hamilton még javított is, bebiztosította a pole-t. Ötödik melbourne-i, pályafutása 50. kvalifikációs sikerét érte el. Az időmérő 4 perccel az időkeret letelte előtt véget is ért, az új rendszer visszafelé sült el. A remélhetőleg izgalmasabb szezonnyitó Ausztrál Nagydíj magyar idő szerint vasárnap reggel 6-kor kezdődik. aus_Q

Kommentek

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha ennyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nemcsak hagyományos modelleké, de Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

Elsírta magát a szerelő, amikor ezt meglátta

Vajon mire gondolt emberünk, amikor fa fékbetéteket drótozott a féktárcsához? A többiről nem is beszélve.

Életükkel játszanak a marosvásárhelyi autósok

Életveszélyes játékot űzött több autós és motoros a Maros jegén.

A pillanat, amikor a “Szikla” is könnyezett

Dwayne “The Rock” Johnson olyan ajándékot adott egy háborús hősnek, amire nem számított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.