F1: Azonnal visszatérhet a régi időmérő

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2016.03.19. 14.19

Teljes kudarcnak bizonyult a Forma-1-ben először kipróbált kieséses rendszerű időmérő edzés, már a következő futamon visszatérhet a korábbi formátum.

aus_ido_17 Noha úgy tervezték, hogy az új, kieséses rendszerű időmérő edzés izgalmasabbá teszi a szombatokat, valójában pont az ellenkezője történt: az utolsó négy percben már autó sem volt a pályán. A szurkolók és az F1-es csapatfőnökök szerint is azonnali változtatásra van szükség, már a következő, két hét múlva esedékes futamon visszatérhet a jól bevált formátum. “Megvan az akarat a változtatásra” – mondta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. “Senki nem akarta szándékosan tönkretenni a show-t. Az elképzelés alapvetően nem volt teljesen ostoba, megkeverhette volna a dolgokat, de mint annyi minden másnál az életben, az ördög itt is a részletekben bújik meg.” “Ma kiderült, hogy valójában csak megbonyolítottuk a dolgokat, ahelyett, hogy egyszerűsítettünk volna rajtuk. Voltak időszakok, amikor egyáltalán nem volt autó a pályán, ez így nem túl izgalmas. Meg kellene változtatnunk a rendszert, lehetőleg már Bahreinre.” Mivel a szezon már elkezdődött, egy ilyen változtatáshoz az F1 Commission tagjai részéről egyhangú szavazásra lenne szükség. Ez a szavazás akár már hétfőn megtörténhet. “Technikailag pár nap alatt lezavarható egy ilyen” – fogalmazott Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke. “Csak egy szavazatra van szükség, amit e-mailben vagy faxon is beküldhetünk. Ha mindenki egyetért, el is van intézve a dolog.”

Kommentek

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.