“Az F1-nek azonnal bocsánatot kell kérnie ezért”

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2016.03.19. 09.10

A Forma-1 több vezetője szerint is óriási hibát követett el a sorozat az új időmérős formátum bevezetésével.

aus_edz_22 A gyakorlatban teljes kudarcnak bizonyult a Forma-1 új, kieséses rendszerű időmérő edzése, a Q3 utolsó négy percében, amikor az igazi tűzijátéknak kellett volna lennie, egyetlen autó sem volt a pályán. A Ferrari különösen rájátszott erre, Sebastian Vettel már farmerbe átöltözve ment a sajtótájékoztatóra. A Q1-ben a kiscsapatok kerültek nehéz helyzetbe azzal, hogy lényegében az első körük egyben az utolsó is volt. A rendszerről az derült ki élesben, hogy autó legfeljebb véletlenszerűen van a pályán: egy gyors roham után aki kiesésre áll, azért áll a bokszban, mert nincs esélye felérni újabb gyors körre, aki továbbjutásra, az meg azért, mert nem kell mennie, és így egyébként is spórol a gumival. “Ez az új időmérő egyáltalán, kicsit sem működött. Úgy gondolom, hogy elnézést kellene kérnünk miatta a nézőktől” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. “Csapnivaló show-t csináltunk.” “Tanulnunk kell ebből. Fontos, hogy ne dugjuk a fejünket a homokba, és megfelelő megoldást találjunk ki. Én örülnék, ha visszatérnénk a korábbi formátumhoz, de ez a személyes véleményem.” “Pocsék volt ez az időmérő, egy rakás szemét” – fakadt ki Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. “Beszélnünk kell erről. Mindenki azon dolgozik, hogy javítsuk a show-t, de ha ez nem jön össze, arról beszélnünk kell.” “Ez a megoldás véleményem szerint nem jó, és a lehető leghamarabb felül kell vizsgálnunk.” Nem spórolt a nagy szavakkal Niki Lauda, a Mercedes ügyvezetői jogkörrel nem rendelkező elnöke sem. “Tökéletesen egyetértek Christian Hornerrel az időmérővel kapcsolatban” – így Lauda. “Azonnal le kell ülnünk, és még Bahrein előtt beszélnünk kell róla.” “Mindenki követ el hibákat – ez most nagy hiba volt. Bernie Ecclestone fordított rajtrácsos ötletét akartuk elkerülni, ezzel a megoldással Charlie Whiting állt elő.” Utólag egyébként könnyű az FIA versenyigazgatójára mutogatni, de a változtatást egyhangúan szavazták meg a csapatok, még a kezdettől fogva ellenkező Ferrari is. Az is tény, hogy Ecclestone megvalósíthatatlan ötletéből akart kifarolni az F1, de ebben a kudarcban mindenki benne van.

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.