“Az F1-nek azonnal bocsánatot kell kérnie ezért”

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2016.03.19. 09.10

A Forma-1 több vezetője szerint is óriási hibát követett el a sorozat az új időmérős formátum bevezetésével.

aus_edz_22 A gyakorlatban teljes kudarcnak bizonyult a Forma-1 új, kieséses rendszerű időmérő edzése, a Q3 utolsó négy percében, amikor az igazi tűzijátéknak kellett volna lennie, egyetlen autó sem volt a pályán. A Ferrari különösen rájátszott erre, Sebastian Vettel már farmerbe átöltözve ment a sajtótájékoztatóra. A Q1-ben a kiscsapatok kerültek nehéz helyzetbe azzal, hogy lényegében az első körük egyben az utolsó is volt. A rendszerről az derült ki élesben, hogy autó legfeljebb véletlenszerűen van a pályán: egy gyors roham után aki kiesésre áll, azért áll a bokszban, mert nincs esélye felérni újabb gyors körre, aki továbbjutásra, az meg azért, mert nem kell mennie, és így egyébként is spórol a gumival. “Ez az új időmérő egyáltalán, kicsit sem működött. Úgy gondolom, hogy elnézést kellene kérnünk miatta a nézőktől” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. “Csapnivaló show-t csináltunk.” “Tanulnunk kell ebből. Fontos, hogy ne dugjuk a fejünket a homokba, és megfelelő megoldást találjunk ki. Én örülnék, ha visszatérnénk a korábbi formátumhoz, de ez a személyes véleményem.” “Pocsék volt ez az időmérő, egy rakás szemét” – fakadt ki Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. “Beszélnünk kell erről. Mindenki azon dolgozik, hogy javítsuk a show-t, de ha ez nem jön össze, arról beszélnünk kell.” “Ez a megoldás véleményem szerint nem jó, és a lehető leghamarabb felül kell vizsgálnunk.” Nem spórolt a nagy szavakkal Niki Lauda, a Mercedes ügyvezetői jogkörrel nem rendelkező elnöke sem. “Tökéletesen egyetértek Christian Hornerrel az időmérővel kapcsolatban” – így Lauda. “Azonnal le kell ülnünk, és még Bahrein előtt beszélnünk kell róla.” “Mindenki követ el hibákat – ez most nagy hiba volt. Bernie Ecclestone fordított rajtrácsos ötletét akartuk elkerülni, ezzel a megoldással Charlie Whiting állt elő.” Utólag egyébként könnyű az FIA versenyigazgatójára mutogatni, de a változtatást egyhangúan szavazták meg a csapatok, még a kezdettől fogva ellenkező Ferrari is. Az is tény, hogy Ecclestone megvalósíthatatlan ötletéből akart kifarolni az F1, de ebben a kudarcban mindenki benne van.

Kommentek

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.