aus_edz_22 A gyakorlatban teljes kudarcnak bizonyult a Forma-1 új, kieséses rendszerű időmérő edzése, a Q3 utolsó négy percében, amikor az igazi tűzijátéknak kellett volna lennie, egyetlen autó sem volt a pályán. A Ferrari különösen rájátszott erre, Sebastian Vettel már farmerbe átöltözve ment a sajtótájékoztatóra. A Q1-ben a kiscsapatok kerültek nehéz helyzetbe azzal, hogy lényegében az első körük egyben az utolsó is volt. A rendszerről az derült ki élesben, hogy autó legfeljebb véletlenszerűen van a pályán: egy gyors roham után aki kiesésre áll, azért áll a bokszban, mert nincs esélye felérni újabb gyors körre, aki továbbjutásra, az meg azért, mert nem kell mennie, és így egyébként is spórol a gumival. “Ez az új időmérő egyáltalán, kicsit sem működött. Úgy gondolom, hogy elnézést kellene kérnünk miatta a nézőktől” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. “Csapnivaló show-t csináltunk.” “Tanulnunk kell ebből. Fontos, hogy ne dugjuk a fejünket a homokba, és megfelelő megoldást találjunk ki. Én örülnék, ha visszatérnénk a korábbi formátumhoz, de ez a személyes véleményem.” “Pocsék volt ez az időmérő, egy rakás szemét” – fakadt ki Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. “Beszélnünk kell erről. Mindenki azon dolgozik, hogy javítsuk a show-t, de ha ez nem jön össze, arról beszélnünk kell.” “Ez a megoldás véleményem szerint nem jó, és a lehető leghamarabb felül kell vizsgálnunk.” Nem spórolt a nagy szavakkal Niki Lauda, a Mercedes ügyvezetői jogkörrel nem rendelkező elnöke sem. “Tökéletesen egyetértek Christian Hornerrel az időmérővel kapcsolatban” – így Lauda. “Azonnal le kell ülnünk, és még Bahrein előtt beszélnünk kell róla.” “Mindenki követ el hibákat – ez most nagy hiba volt. Bernie Ecclestone fordított rajtrácsos ötletét akartuk elkerülni, ezzel a megoldással Charlie Whiting állt elő.” Utólag egyébként könnyű az FIA versenyigazgatójára mutogatni, de a változtatást egyhangúan szavazták meg a csapatok, még a kezdettől fogva ellenkező Ferrari is. Az is tény, hogy Ecclestone megvalósíthatatlan ötletéből akart kifarolni az F1, de ebben a kudarcban mindenki benne van.