Rosberg: Én szúrtam el!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.03.18. 11.48

Az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésén az autót a falnak küldő Nico Rosberg elismerte, hogy ő hibázott. Lewis Hamilton tudatosan kerülte a rizikót.

aus_edz_21 A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzései nehéz, félig esős körülmények között zajlottak, gyakorlatilag csak egy dolog volt biztos, mind az első, mind a második gyakorláson a világbajnok, Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a Mercedesszel, csapattársa, Nico Rosberg viszont falnak ment délután. “Nem indult valami jól a hétvégém! Nagyon vizes volt a pálya, nehéz dolgunk volt. Kár, hogy a második edzésen eldobtam az autót. Egyszerűen csak túl nagy gázt adtam a 7-es kanyarban, megpördültem és lekoccoltam a falat. Az első szárny megsérült, így a srácoknak pluszmunkát adtam ma estére” – utalt arra, hogy a biztonság kedvéért szombatra a teljes bal első felfüggesztést kicserélik majd. “Bocsánatot kérek tőlük, és köszönöm a kemény munkájukat! Remélem, hogy az időmérőn és a versenyen jobban teljesítek majd!” – tette hozzá. aus_edz_20 Hamilton is megerősítette, hogy nehéz volt odakint, de épp ezért nem is nagyon erőltette a vezetést. Reméli, hogy az új, átalakított időmérőn kárpótolhatják majd a nézőket a nem túl izgalmas péntekért. “Nagyon nehezek voltak a körülmények, nem lett volna értelme kimenni és balesetet kockáztatni. A pálya nagyon csúszós, nagyon zöld, sok lefestett vonallal, szóval kár lett volna kimenni és összetörni az autót. Úgy tudom, holnap már száraz lesz, de ha nem is, tudjuk, hogyan kell vizes pályán vezetni, és versenykörülmények között már van értelme kockázatot vállalni, de az edzésen nincs.” aus_edz_1 “Persze azért megtudtunk valamennyit, de nem sok száraz kört futottunk. Az első edzésen az első szektor száraz volt, a második vizes, aztán meg fordítva, szóval a száraz szektorokban összeszedtem a kirakós darabjait, van egy kis képem arról, hogy milyen az autó. Végigvittük a programokat, szoktuk a rádiócsendet, összességében nyugodt vagyok.” “Persze biztosan elég unalmas volt a nézőknek, a reggeli közben belealudtak a tányérjukba, mert senki sem ment ki a csúszós pályára. De izgatottan várom a holnapot, hiszen az ismeretlenbe ugrunk, nem tudjuk még, milyen az új időmérő. Remélhetőleg sokan kíváncsiak lesznek rá és izgalmasabb lesz, mint a mai nap volt!”

Kommentek

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Marad Rexton a SsangYong csúcsmodellje

Nem várta meg a világpremiert a SsangYong, idő előtt bemutatott két képet a múlt héten beharangozott nagy szabadidő-modelljéről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.