a_000_8S9W8_europress_EZA Egy nap múlva Melbourne-ben pályára lépnek az autók, az Ausztrál Nagydíjjal megkezdődik a 2016-os Forma-1-es világbajnokság. A szezonnyitó előtt áttekintjük a legfontosabb változásokat, és azt, vajon el lehet-e kapni majd a Mercedest. A Forma-1 szabályai 2015-ről 2016-ra nem sokat változtak, mindössze pár területen érkezett a nézők számára is érdekes újítás: nő a gumiválaszték és a választási szabadság, csökken a rádiós segítség, és végül, de nem utolsósorban megújul az időmérő. Több gumikeverék, nagyobb szabadság A Forma-1 gumiszállítója, a Pirelli 2016-ra a korábbi négy helyett már öt szárazpályás gumikeveréket gyárt: a kemény (narancs), a közepes (fehér) a lágy (sárga) és a szuperlágy (piros) mellé megérkezik a leggyorsabb, de legkevésbé tartós ultralágy (lila) is. Pirelli_F1_2016_04 Az öt keverékből a Pirelli hármat-hármat kínál a versenyhétvégékre, a 13 szettet pedig bizonyos korlátozások mellett a pilóták és mérnökeik szabadabban válogathatják össze, ami eltérő versenystratégiákat hozhat, akár csapaton belül is.

A maratoni szezon lehetőséget ad majd a Mercedesnek, hogy még ütősebb statisztikákkal írja be magát a sportalmanachokba. Tavaly Hamiltonék 19 forduló alatt 16 futamot nyertek, 12 1-2-es győzelmet arattak, 32 dobogós helyezést, 18 pole-t, 703 pontot szereztek, kettővel több versenyhétvégén emelhetik a tétet. A Mercedesnek öt győzelem és négy pole kell ahhoz, hogy az örökranglistákon átvegye a Red Bull 5. helyét (50 futamgyőzelem, 57 pole), míg egyéniben Hamilton és Vettel küzdhet azért, hogy a győzelmek számában minden idők második legsikeresebb versenyzője, a négyszeres világbajnok Alain Prost elé kerüljön. A Professzor 51-szer győzött pályafutása alatt, Hamilton 43, Vettel 42 eddigi diadallal fut neki 2016-nak. a_000_8S9GV_europress_EZA Hátrébb a Toro Rossó-s Max Verstappen állíthat be új rekordot: ha a még csak 18 év fél éves holland ifjonc a pódiumig jut, esetleg győz az idény során, átveszi Vetteltől minden idők legfiatalabb F1-es dobogósának és/vagy futamgyőztesének címét, hiszen a német 2008-ban 21 éves és 74 napos korában győzött az Olasz Nagydíjon. Rekordnak nem számít, de több pilóta is mérföldkövekig jut: Monacóban Nico Hülkenberg, Kanadában Sergio Perez, Németországban Daniel Ricciardo, Japánban pedig Romain Grosjean ünnepelheti majd 100. Forma-1-es rajtját, Szingapúrban Nico Rosberg a 200., a Brazil Nagydíjon Kimi Räikkönen, Abu-Dzabiban Felipe Massa a 250. startig jut, míg Jenson Button már Malajziában a 300. F1-es futamán indul el. barc_teszt_01_11 Új nevek, új arcok A veteránok mellett azért új pilóták is lesznek a mezőnyben, 2016-ban három újonc mutatkozik be a Forma-1-ben. A Renault-nál a 2014-es GP2-bajnok, tavaly tesztpilótaként alkalmazott angol Jolyon Palmer kapott versenyzési lehetőséget, míg a Manor-Mercedesnél a tavalyi DTM-bajnok tehetség, Pascal Wehrlein, valamint Indonézia első F1-ese, Rio Haryanto debütál.
Rio Haryanto, Manor Racing

Rio Haryanto, Manor Racing

A Forma-1 új csapattal is gazdagodik: 11. alakulatként pályára lép az amerikai Haas, amely a Ferrari hajtásláncával és az olaszok műszaki támogatásával igyekszik értékelhető rajtot venni. Az új csapatnál Romain Grosjean és a korábbi Sauber-pilóta, tavaly a Ferrari tesztelőjeként dolgozó Esteban Gutierrez vezet.
Haas VF-16, Gutierrez és Grosjean

Haas VF-16, Gutierrez és Grosjean

naptár