F1: Még mindig nem tudni, milyen lesz az időmérő

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.03.11. 09.45

Nagyjából egy hét múlva Melbourne-ben már a rajtrácson elfoglalt helyekért küzdenek majd a Forma-1-esek, de továbbra sem egyértelmű, milyen rendszerben.

barc_teszt_02_12 A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa egy héttel ezelőtt elviekben jóváhagyta a Forma-1-es időmérő bonyolításának megváltoztatását, azonban a pontos részletek kidolgozására a kérdés visszakerült a a szabályokat előkészítő Forma-1-es Bizottság elé, amelyben mások mellett a csapatoknak – köztük az új kvalifikációt ellenző, vétójoggal rendelkező Ferrarinak is – újból szavazniuk kellett. A Motorsport.com úgy tudja, hogy a változtatás csütörtökön átment a fórumon, most már csak annyi van hátra, hogy a jövő hétvégi szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Motorsport Világtanács szentesítse a végleges szabálycsomagot. Ha ez meglesz, így fest majd az időmérő Melbourne-ben: Q1 16 perc, 7 kieső, az aktuálisan leglassabb versenyzők 7 perc eltelte után, másfél percenként esnek majd ki, 15-en mennek tovább. Q2 15 peres időtartam, további hét kieső, a kieséses szakasz 6 perc elteltével indul, szintén másfél percenként búcsúzik az adott pillanatban leglassabb. 8 versenyző marad a fináléra. Q3 14 perces időtartam, a kieséses szakasz 5 perc után indul, az utolsó másfél percben két pilóta küzd majd a pole-ért. barc_teszt_02_14 A pár héttel ezelőtt a semmiből előrántott változtatási szándék, és annak eredménye tulajdonképpen senkinek sem tetszik amúgy, a pilóták, csapatok egyetértenek abban, hogy valódi igény nem volt erre. “Nagyjából értem én, hogy merre akartunk menni, a cél az időmérő megkeverése, mintha esős kvalifikáció lenne vagy ilyesmi. A Ferrarinak persze vétójoga van, szóval őszintén nem tudom, hogy életbe lép-e a rendszer Melbourne-ben” – mondta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a Sunnak. “Hogy feltétlenül szükség volt-e erre? Nem igazán. Drasztikusan megváltoznak-e majd a dolgok? Nem igazán. Nehezen érthető az újítás? Igen” – ismerte el Horner.

ecclestone_lauda

Ecclestone hülyeségétől mentették az F1-et?

A Mercedes-csapat címzetes elnöke, Niki Lauda a brit Sky Sportsnak azzal védte az időmérős újítást, hogy az a kisebbik rossz volt, az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone ugyanis sokkal vadabb ötletet akart megvalósítani: “Az új időmérőt illetően ismerni kell a teljes sztorit. A csökkenő nézettség miatt érthetően aggódó Bernie egészen abszurd ötletet hozott a Stratégiai Munkacsoportba. A pole-t megszerző pilótát a 10. helyre küldte volna, a tizediket meg a pole-ba. Érdekes egy elképzelés, de szerintem ez szöges ellentétben áll a verseny eszméjével. Ennek megakadályozására álltunk elő közösen ezzel az új rendszerrel.” “Hülye helyzet, mert végül elhatároztunk valamit, és esetleg meg sem valósul. Kíváncsian várom, mi lesz ebből, aztán ha mégsem vezetik be, nem is számít az egész.”

Kommentek

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.