F1: Még mindig nem tudni, milyen lesz az időmérő

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.03.11. 09.45

Nagyjából egy hét múlva Melbourne-ben már a rajtrácson elfoglalt helyekért küzdenek majd a Forma-1-esek, de továbbra sem egyértelmű, milyen rendszerben.

barc_teszt_02_12 A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa egy héttel ezelőtt elviekben jóváhagyta a Forma-1-es időmérő bonyolításának megváltoztatását, azonban a pontos részletek kidolgozására a kérdés visszakerült a a szabályokat előkészítő Forma-1-es Bizottság elé, amelyben mások mellett a csapatoknak – köztük az új kvalifikációt ellenző, vétójoggal rendelkező Ferrarinak is – újból szavazniuk kellett. A Motorsport.com úgy tudja, hogy a változtatás csütörtökön átment a fórumon, most már csak annyi van hátra, hogy a jövő hétvégi szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Motorsport Világtanács szentesítse a végleges szabálycsomagot. Ha ez meglesz, így fest majd az időmérő Melbourne-ben: Q1 16 perc, 7 kieső, az aktuálisan leglassabb versenyzők 7 perc eltelte után, másfél percenként esnek majd ki, 15-en mennek tovább. Q2 15 peres időtartam, további hét kieső, a kieséses szakasz 6 perc elteltével indul, szintén másfél percenként búcsúzik az adott pillanatban leglassabb. 8 versenyző marad a fináléra. Q3 14 perces időtartam, a kieséses szakasz 5 perc után indul, az utolsó másfél percben két pilóta küzd majd a pole-ért. barc_teszt_02_14 A pár héttel ezelőtt a semmiből előrántott változtatási szándék, és annak eredménye tulajdonképpen senkinek sem tetszik amúgy, a pilóták, csapatok egyetértenek abban, hogy valódi igény nem volt erre. “Nagyjából értem én, hogy merre akartunk menni, a cél az időmérő megkeverése, mintha esős kvalifikáció lenne vagy ilyesmi. A Ferrarinak persze vétójoga van, szóval őszintén nem tudom, hogy életbe lép-e a rendszer Melbourne-ben” – mondta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a Sunnak. “Hogy feltétlenül szükség volt-e erre? Nem igazán. Drasztikusan megváltoznak-e majd a dolgok? Nem igazán. Nehezen érthető az újítás? Igen” – ismerte el Horner.

ecclestone_lauda

Ecclestone hülyeségétől mentették az F1-et?

A Mercedes-csapat címzetes elnöke, Niki Lauda a brit Sky Sportsnak azzal védte az időmérős újítást, hogy az a kisebbik rossz volt, az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone ugyanis sokkal vadabb ötletet akart megvalósítani: “Az új időmérőt illetően ismerni kell a teljes sztorit. A csökkenő nézettség miatt érthetően aggódó Bernie egészen abszurd ötletet hozott a Stratégiai Munkacsoportba. A pole-t megszerző pilótát a 10. helyre küldte volna, a tizediket meg a pole-ba. Érdekes egy elképzelés, de szerintem ez szöges ellentétben áll a verseny eszméjével. Ennek megakadályozására álltunk elő közösen ezzel az új rendszerrel.” “Hülye helyzet, mert végül elhatároztunk valamit, és esetleg meg sem valósul. Kíváncsian várom, mi lesz ebből, aztán ha mégsem vezetik be, nem is számít az egész.”

Kommentek

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panasz tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley másolatért?

A Bentley Continental GT replika Ford Mustang alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

F1: Egymásra mutogat Hamilton és Vettel

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes és a Ferrari versenyzője is azt mondja, hogy a másikuk csapata kezdi favoritként az évet.

Itt a Suzuki, hol a Suzuki? A holttér átkozott veszélye videón

A 112 Press ismét hasznos, és tanulságos anyagot tett az asztalra, videójuk egy olyan forgalmi szituációt mutat be, ami könnyen balesetek forrása lehet.

A 6 legdrágább új autó itthon

Ezen a listán röpködnek a tízmilliók, szóval ha sok pénzed van, és nem tudod mire költsd el, van néhány tippünk.

F1: Elmaradhat az idény első balhéja

Úgy tudni, hogy a Mercedes és a Red Bull Racing a szezonnyitóra átépítette a korábban aerodinamikai szerepet is játszó felfüggesztését.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

Egy dolog biztosan nem lesz idén a Forma-1-ben: címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.