F1: Silverstone-ig titok lesz, mit tud a Mercedes?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.03.08. 15.00

A Renault Forma-1-es motorfőnöke szerint a Mercedes-csapat egyértelműen rejtegeti a valós versenyképességét, lehet, hogy csak a nyár elején derül ki, mekkora is a fölényük.

merc_barc Bár a téli tesztelés korlátozott adataira alapozó spekulációk szerint a Ferrari 2-3 tizedre csökkentette lemaradását az elmúlt két évben domináló Mercedeshez képest, a téli időket mindenképp nagy fenntartásokkal kell kezelni. Így van ezzel az idén már újra gyári csapattal induló Renault motorfőnöke, Remi Taffin is, aki szerint a Merci csúnyán ködösített az elmúlt két hétben Barcelonában, az ezüstnyilak valódi erejét pedig még hónapokig nem is látjuk majd, csak a szupergyors silverstone-i pályán, a nyár eleji Brit Nagydíjon derül ki, mit tud a címvédő csapat. “Hogy őszinte legyek, a Mercedest nagyon nehéz megítélni. Rejtegetik az erejüket, aztán majd csak a Q3-ban mutatják meg, mit tudnak… mármint Silverstone-ban!” – nyilatkozta az F1i.comnak. “Talán közelebb leszünk hozzájuk, de biztos, hogy marad előnyük.” Ami a Renault-t, pontosabban a francia gyártó erőforrását illeti, Taffin előrelépést ígért, ugyanakkor jelezte, hogy a nagy szabályváltozásokat, egyebek mellett a motorfejlesztés teljes felszabadítását hozó 2017-re koncentrálnak igazán: “Az idei évben látottaktól és a lehetséges fejlesztésektől is függ, de úgy gondolom, hogy a célunk az, hogy 2017-re gyártsunk igazán jó autót, amivel már versenybe szállhatunk a Mercedesszel. A programunkat kidolgoztuk, tudjuk, hogy idén mikor jön a következő fejlesztési lépcső” – utalt arra, hogy a Kanadai Nagydíjra érkezhet az újabb specifikációjú Renault-motor. “És persze 2017-tel is foglalkozunk. Sok tavalyi dolgon szeretnénk még változtatni, igyekszünk majd minél többet egy nekifutásra kezelni.”

Kommentek

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.