F1: A rádiótilalom pörgeti fel a versenyt?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.03.07. 14.55

A Mercedes csapatfőnöke szerint a Forma-1-ben idén életbe lépő szigorú rádióforgalmazási korlátozások izgalmas, meglepő eredményeket hozhatnak majd.

barc_teszt_01_15 A Forma-1-ben az idei évtől már igen kevés érdemi információt adhatnak rádión a versenyzőknek a csapatok, a tiltott témák közé bekerül fogyasztás, a motorbeállítások és a gumikopás is. A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint a fentiek miatt izgalmasabb, kiszámíthatatlanabb futamok jönnek: “Többet hibáznak majd a pilóták, ami változatosabb eredményeket hoz, ez pedig fontos a Forma-1 számára. Az emberek szeretik látni, amikor az esélytelen győz, a dominanciát megunják. Persze vigyáznom kell, mit mondok, nehogy elbízzuk magunkat, nem azt állítom, hogy megint dominánsak leszünk, de az biztos, hogy az emberek szeretik, ha az esélytelenebb győz, az új szabályok pedig ezt eredményezhetik” – idézte a Motorsport.com.   A rádiótilalom a Mercedes számára külön fejtörést okozhat, hiszen a kiélezett küzdelmet vívó pilótáik között volt már balhé az eltérő motorüzemmódok miatt, idéntől pedig csakis Lewis Hamilton és Nico Rosberg kezében lesz, mikor mit tekernek fel és mennyire. “Az úgynevezett stratégiai üzemmódok nagy különbséget jelentenek, hiszen minél erősebb a motor, annál könnyebb védekezni vagy támadni. Ha a pilóta maga dönt az alkalmazásukról, akkor eltérő stratégiák születnek, a futam más-más pontjain használnak majd más-más üzemmódokat a versenyzők” – fejtegette Wolff, hozzátéve, hogy azt is tehetetlenül nézik majd a csapatok, ha a versenyzőjük rossz vagy információhiányos döntés miatt sebezhetővé teszi magát valamelyik riválissal szemben. “Az irányításmániásoknak kész agybaj lesz végignézni, hogy úgy alakulnak a dolgok, ahogy nem ő szeretné. De most már csakis a pilótán múlik minden.” barc_teszt_03_05 “Mostantól többet kell tervezgetni előre, a versenyzőnek pedig észben kell majd tartani, mi is volt. Az intelligencián és az ösztönökön múlik majd, hogy a jókor hozza a jó döntést a motor és a hibrid rendszer használatáról. És persze a gumistratégiáról, a mezőnyben elfoglalt pozícióról, a bokszkiállások időzítéséről. Szinte teljesen elvágjuk a bokszutcát az autótól.” “Így persze nem lesz minden optimális, mintha a algoritmusokkal és okos mérnökökkel dolgoznánk ki, hibalehetőségek adódnak. De nekem tetszik, hogy most újra a versenyzők hozzák a döntést, nem fog úgy kinézni, mintha a bokszutcából távirányítanánk az autót.” A Merci-főnök szerint a negatívum az érdekes, időnként túlfűtött rádióüzenetek elvesztése lesz: “Szeretjük a rádióforgalmat, 15 évvel ezelőtt ezért is vezettük be. Talán egy kicsit túl messzire mentünk azóta, és vissza kell fogni a dolgokat, de hogy ezzel jobban járnak-e a nézők, abban nem vagyok biztos. Kevésbé értik majd, hogy mi is történik épp az autóban, hiszen a pilóták sokkal kevesebbet rádióznak.”

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.