F1: A rádiótilalom pörgeti fel a versenyt?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.03.07. 14.55

A Mercedes csapatfőnöke szerint a Forma-1-ben idén életbe lépő szigorú rádióforgalmazási korlátozások izgalmas, meglepő eredményeket hozhatnak majd.

barc_teszt_01_15 A Forma-1-ben az idei évtől már igen kevés érdemi információt adhatnak rádión a versenyzőknek a csapatok, a tiltott témák közé bekerül fogyasztás, a motorbeállítások és a gumikopás is. A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint a fentiek miatt izgalmasabb, kiszámíthatatlanabb futamok jönnek: “Többet hibáznak majd a pilóták, ami változatosabb eredményeket hoz, ez pedig fontos a Forma-1 számára. Az emberek szeretik látni, amikor az esélytelen győz, a dominanciát megunják. Persze vigyáznom kell, mit mondok, nehogy elbízzuk magunkat, nem azt állítom, hogy megint dominánsak leszünk, de az biztos, hogy az emberek szeretik, ha az esélytelenebb győz, az új szabályok pedig ezt eredményezhetik” – idézte a Motorsport.com.   A rádiótilalom a Mercedes számára külön fejtörést okozhat, hiszen a kiélezett küzdelmet vívó pilótáik között volt már balhé az eltérő motorüzemmódok miatt, idéntől pedig csakis Lewis Hamilton és Nico Rosberg kezében lesz, mikor mit tekernek fel és mennyire. “Az úgynevezett stratégiai üzemmódok nagy különbséget jelentenek, hiszen minél erősebb a motor, annál könnyebb védekezni vagy támadni. Ha a pilóta maga dönt az alkalmazásukról, akkor eltérő stratégiák születnek, a futam más-más pontjain használnak majd más-más üzemmódokat a versenyzők” – fejtegette Wolff, hozzátéve, hogy azt is tehetetlenül nézik majd a csapatok, ha a versenyzőjük rossz vagy információhiányos döntés miatt sebezhetővé teszi magát valamelyik riválissal szemben. “Az irányításmániásoknak kész agybaj lesz végignézni, hogy úgy alakulnak a dolgok, ahogy nem ő szeretné. De most már csakis a pilótán múlik minden.” barc_teszt_03_05 “Mostantól többet kell tervezgetni előre, a versenyzőnek pedig észben kell majd tartani, mi is volt. Az intelligencián és az ösztönökön múlik majd, hogy a jókor hozza a jó döntést a motor és a hibrid rendszer használatáról. És persze a gumistratégiáról, a mezőnyben elfoglalt pozícióról, a bokszkiállások időzítéséről. Szinte teljesen elvágjuk a bokszutcát az autótól.” “Így persze nem lesz minden optimális, mintha a algoritmusokkal és okos mérnökökkel dolgoznánk ki, hibalehetőségek adódnak. De nekem tetszik, hogy most újra a versenyzők hozzák a döntést, nem fog úgy kinézni, mintha a bokszutcából távirányítanánk az autót.” A Merci-főnök szerint a negatívum az érdekes, időnként túlfűtött rádióüzenetek elvesztése lesz: “Szeretjük a rádióforgalmat, 15 évvel ezelőtt ezért is vezettük be. Talán egy kicsit túl messzire mentünk azóta, és vissza kell fogni a dolgokat, de hogy ezzel jobban járnak-e a nézők, abban nem vagyok biztos. Kevésbé értik majd, hogy mi is történik épp az autóban, hiszen a pilóták sokkal kevesebbet rádióznak.”

Kommentek

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.