F1: Nagy vitában a versenyzők

Szép vagy biztonságos legyen a Forma-1?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.03.05. 15.03

A Forma-1-es versenyzőket erősen megosztja a 2017-es bevezetésre szánt fejvédő gyűrű, van, aki látni sem akarja, mások szerint a biztonság az elsődleges szempont.

fejvedo A Forma-1-esek e heti, második barcelonai tesztjén a Ferrari Kimi Räikkönennel, majd Sebastian Vettellel is pályára küldte a 2017-es bevezetésre szánt, a Mercedes ötletéből született fejvédő gyűrűt. A valóban nem túl esztétikus megoldás erősen megosztotta a pilótákat. A címvédő háromszoros világbajnok Lewis Hamilton “könyörgöm, ezt ne!” felkiáltással reagált a közösségi médiában, de később is elutasítóan beszélt a Sky Sportsnak, “az F1 legcsúnyább újításának” nevezte a fejvédőt. “Nagyon-nagyon remélem, hogy nem fogják bevezetni, ha pedig igen, akkor egyéni választás kérdése lesz a használata, én ugyanis nem fogom használni. Értékelem a biztonság növelésére való törekvést, de ez itt a Forma-1, tökéletes volt eddig is” – mondta. Mercedes W07, Hamilton, Rosberg Csapattársa, Nico Rosberg egészen másképp áll a kérdéshez: “A pilótaszervezet erősen lobbizott a fejvédőért, hiszen a Forma-1-ben a fej az egyetlen igazán védtelen testrészünk. Az elmúlt időszak formaautós halálesetei fejsérülések miatt következtek be. Hogy mennyit akadályozhatott volna meg a gyűrű, nem tudom, de néhányat biztosan, szóval helyes a mielőbbi bevezetése. Értem én a tradicionalisták szövegelését, de a tradicionalisták mindig is panaszkodtak valamire. Amikor a 70-es években Jackie Stewart a biztonságért kampányolt, őt is kritizálták. Mindig lesznek olyanok, akik semmin nem akarnak változtatni. De jól van, mindenkinek joga van a saját véleményéhez. “Amúgy szerintem bizonyos szögekből még menőn is néz ki, szemből például semmi gond vele. Rendben, lehet még csinosítani, de nem olyan szörnyű, a lényeg, hogy felkerüljön az autóra.” A mezőny másik Nicója, a Force India-s Hülkenberg az ellenzők közé tartozik. “Szerintem szörnyen néz ki. És sterillé teszi a Forma-1-et, pedig kell egy kis veszély, attól lesz szexi és vonzó a Forma-1. Régen sokkal jobb volt ebben a tekintetben.” ricciardo A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Hamiltonnak és Hülkenbergnek el kellene felejteni a macsó hozzáállást. “Hallottam, miket mondott Hülkenberg, én nagyon nem értek egyet ezekkel, ebben a témában nincs szükség hősködésre. Az F1 nem változik meg a fejvédőtől, az autók nem lesznek lassabbak, egyszerűen csak pluszvédelmet kapunk arra az esetre, ha repülő törmelék van a pályán. Nem tudom, minek hőbörög emiatt, semmi értelme.” “2008-ról 2009-re tényleg nagy esztétikai változás volt az autóknál, egészen csúnyák lettek. De a fejvédő egyáltalán nem ilyen léptékű.” halo_ferr_2 A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel is azok táborát erősíti, akik szerint az esztétikai szempontok nem játszathatnak szerepet a fejvédő bevezetésénél. “Látni lehet tőle, a külsején meg még javíthatunk. Fog még fejlődni. Tényleg nem fest valami szépen, de ez elmúlt évekből két pilóta, Henry Surtees és Justin Wilson is életben maradhatott volna ezzel a fejvédővel. Szóval felőlem a világ legrondább dolga is lehet, semmivel sem igazolható, hogy ne alkalmazzuk.” A 2009-ben a Magyar Nagydíj időmérőjén egy repülő rugó miatt súlyos fejsérülést szenvedett Felipe Massa is a gyűrű bevezetése mellett áll: “A biztonság az első, én teljes mértékben támogatom a gyűrűt vagy akár a zárt pilótafülkéket, én bármi ilyennel egyetértek. Mondjuk tényleg nem néz ki valami jól, de majd meglátjuk. Ha a biztonság szempontjából jó, akkor jó és kész.”

Kommentek

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

Versenyműszerfal a Fordtól

Minimalista, motorsport ihletésű műszeregység tájékoztatja a Ford GT szerencsés tulajdonosait a pillanatnyi állapotokról.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.