F1: Nagy vitában a versenyzők

Szép vagy biztonságos legyen a Forma-1?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.03.05. 15.03

A Forma-1-es versenyzőket erősen megosztja a 2017-es bevezetésre szánt fejvédő gyűrű, van, aki látni sem akarja, mások szerint a biztonság az elsődleges szempont.

fejvedo A Forma-1-esek e heti, második barcelonai tesztjén a Ferrari Kimi Räikkönennel, majd Sebastian Vettellel is pályára küldte a 2017-es bevezetésre szánt, a Mercedes ötletéből született fejvédő gyűrűt. A valóban nem túl esztétikus megoldás erősen megosztotta a pilótákat. A címvédő háromszoros világbajnok Lewis Hamilton “könyörgöm, ezt ne!” felkiáltással reagált a közösségi médiában, de később is elutasítóan beszélt a Sky Sportsnak, “az F1 legcsúnyább újításának” nevezte a fejvédőt. “Nagyon-nagyon remélem, hogy nem fogják bevezetni, ha pedig igen, akkor egyéni választás kérdése lesz a használata, én ugyanis nem fogom használni. Értékelem a biztonság növelésére való törekvést, de ez itt a Forma-1, tökéletes volt eddig is” – mondta. Mercedes W07, Hamilton, Rosberg Csapattársa, Nico Rosberg egészen másképp áll a kérdéshez: “A pilótaszervezet erősen lobbizott a fejvédőért, hiszen a Forma-1-ben a fej az egyetlen igazán védtelen testrészünk. Az elmúlt időszak formaautós halálesetei fejsérülések miatt következtek be. Hogy mennyit akadályozhatott volna meg a gyűrű, nem tudom, de néhányat biztosan, szóval helyes a mielőbbi bevezetése. Értem én a tradicionalisták szövegelését, de a tradicionalisták mindig is panaszkodtak valamire. Amikor a 70-es években Jackie Stewart a biztonságért kampányolt, őt is kritizálták. Mindig lesznek olyanok, akik semmin nem akarnak változtatni. De jól van, mindenkinek joga van a saját véleményéhez. “Amúgy szerintem bizonyos szögekből még menőn is néz ki, szemből például semmi gond vele. Rendben, lehet még csinosítani, de nem olyan szörnyű, a lényeg, hogy felkerüljön az autóra.” A mezőny másik Nicója, a Force India-s Hülkenberg az ellenzők közé tartozik. “Szerintem szörnyen néz ki. És sterillé teszi a Forma-1-et, pedig kell egy kis veszély, attól lesz szexi és vonzó a Forma-1. Régen sokkal jobb volt ebben a tekintetben.” ricciardo A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Hamiltonnak és Hülkenbergnek el kellene felejteni a macsó hozzáállást. “Hallottam, miket mondott Hülkenberg, én nagyon nem értek egyet ezekkel, ebben a témában nincs szükség hősködésre. Az F1 nem változik meg a fejvédőtől, az autók nem lesznek lassabbak, egyszerűen csak pluszvédelmet kapunk arra az esetre, ha repülő törmelék van a pályán. Nem tudom, minek hőbörög emiatt, semmi értelme.” “2008-ról 2009-re tényleg nagy esztétikai változás volt az autóknál, egészen csúnyák lettek. De a fejvédő egyáltalán nem ilyen léptékű.” halo_ferr_2 A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel is azok táborát erősíti, akik szerint az esztétikai szempontok nem játszathatnak szerepet a fejvédő bevezetésénél. “Látni lehet tőle, a külsején meg még javíthatunk. Fog még fejlődni. Tényleg nem fest valami szépen, de ez elmúlt évekből két pilóta, Henry Surtees és Justin Wilson is életben maradhatott volna ezzel a fejvédővel. Szóval felőlem a világ legrondább dolga is lehet, semmivel sem igazolható, hogy ne alkalmazzuk.” A 2009-ben a Magyar Nagydíj időmérőjén egy repülő rugó miatt súlyos fejsérülést szenvedett Felipe Massa is a gyűrű bevezetése mellett áll: “A biztonság az első, én teljes mértékben támogatom a gyűrűt vagy akár a zárt pilótafülkéket, én bármi ilyennel egyetértek. Mondjuk tényleg nem néz ki valami jól, de majd meglátjuk. Ha a biztonság szempontjából jó, akkor jó és kész.”

Kommentek

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.