F1: Döbbenet, mégis elfogadták az új időmérőt

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2016.03.04. 13.15

Képtelenség követni, mi történik a Forma-1-ben: a Motorsport Világtanács az eredetileg javasolt formában fogadta el az új időmérőt.

z1448823658 Elképesztő, mi zajlik az F1-es időmérő megreformálása körül. Először jött a hír, hogy kieséses rendszerű lesz a kvalifikáció, aztán Bernie Ecclestone közölte, hogy ez nem is történhet meg, mert a szükséges szoftver nem készül el az idénynyitóra, csak legkorábban a Spanyol Nagydíjra. Utána jött a következő változat, hogy félig a kieséses rendszer jön, félig a régi marad (a Q1-ben és a Q2-ben kieséses rendszer, a Q3 a régi menet szerint), majd a pilóták mondták el, hogy szerintük nem kellene változtatni a jelenlegi rendszeren. Hiába azonban a kritikák, az FIA Motorsport Világtanácsa pénteken végül úgy döntött, hogy változik az időmérő, méghozzá az eredeti, első javaslat szerint. Igen, amiről Ecclestone-ék azt mondták, hogy a szoftver miatt Spanyolországig megoldhatatlan. A döntés szerint mégis Ausztráliától már az új rendszer élne, mert a FOM állítólag mégis el tudja készíteni a szezonnyitóra az új szoftvert. Vagy legalábbis azt mondják. Így aztán a Motorsport Világtanács szerint nincs akadálya annak, hogy megváltozzon az időmérő, simán elfogadták az eredeti javaslatot. Kíváncsian várjuk, hogy mindezek után milyen is lesz az a melbourne-i időmérő, az eddigiek alapján bőven lehet még ebben az ügyben fordulat. Ez a rendszer tűnik tehát most befutónak: A Q1 18-ról 16 percesre rövidül, és az első hét perc után minden 90 másodpercben kiesik majd az aktuálisan leggyengébb köridővel rendelkező pilóta. A Q2-be 15-en jutnak tovább, a 15 perces szakaszban hat perc után indul az újabb kiesési fázis, 90 másodpercenként megint búcsúzik majd valaki. A Q3-ba tíz helyett csak nyolc pilóta megy tovább, a 14 percesre bővülő utolsó menetből öt perc után esik ki az első, majd 90 másodpercenként a többiek, amíg az utolsó másfél percre csak két versenyző marad a pályán, hogy eldöntsék a pole pozíció sorsát.

Kommentek

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.