F1: Döbbenet, mégis elfogadták az új időmérőt

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2016.03.04. 13.15

Képtelenség követni, mi történik a Forma-1-ben: a Motorsport Világtanács az eredetileg javasolt formában fogadta el az új időmérőt.

z1448823658 Elképesztő, mi zajlik az F1-es időmérő megreformálása körül. Először jött a hír, hogy kieséses rendszerű lesz a kvalifikáció, aztán Bernie Ecclestone közölte, hogy ez nem is történhet meg, mert a szükséges szoftver nem készül el az idénynyitóra, csak legkorábban a Spanyol Nagydíjra. Utána jött a következő változat, hogy félig a kieséses rendszer jön, félig a régi marad (a Q1-ben és a Q2-ben kieséses rendszer, a Q3 a régi menet szerint), majd a pilóták mondták el, hogy szerintük nem kellene változtatni a jelenlegi rendszeren. Hiába azonban a kritikák, az FIA Motorsport Világtanácsa pénteken végül úgy döntött, hogy változik az időmérő, méghozzá az eredeti, első javaslat szerint. Igen, amiről Ecclestone-ék azt mondták, hogy a szoftver miatt Spanyolországig megoldhatatlan. A döntés szerint mégis Ausztráliától már az új rendszer élne, mert a FOM állítólag mégis el tudja készíteni a szezonnyitóra az új szoftvert. Vagy legalábbis azt mondják. Így aztán a Motorsport Világtanács szerint nincs akadálya annak, hogy megváltozzon az időmérő, simán elfogadták az eredeti javaslatot. Kíváncsian várjuk, hogy mindezek után milyen is lesz az a melbourne-i időmérő, az eddigiek alapján bőven lehet még ebben az ügyben fordulat. Ez a rendszer tűnik tehát most befutónak: A Q1 18-ról 16 percesre rövidül, és az első hét perc után minden 90 másodpercben kiesik majd az aktuálisan leggyengébb köridővel rendelkező pilóta. A Q2-be 15-en jutnak tovább, a 15 perces szakaszban hat perc után indul az újabb kiesési fázis, 90 másodpercenként megint búcsúzik majd valaki. A Q3-ba tíz helyett csak nyolc pilóta megy tovább, a 14 percesre bővülő utolsó menetből öt perc után esik ki az első, majd 90 másodpercenként a többiek, amíg az utolsó másfél percre csak két versenyző marad a pályán, hogy eldöntsék a pole pozíció sorsát.

Kommentek

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.