F1: Fél másodpercet hozott az új motor a Renault-nak

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2016.03.03. 03.03

A Renault motorfejlesztési igazgatója, Remi Taffin szerint a motoron végrehajtott módosítások fél másodpercet hoztak az idei szezonra.

barc_teszt_03_18 Az elmúlt két szezon nem sikerült túl jól a Renault-nak, az ideire előrelépést tűzött ki célként a gyártó. Na nem óriásit, első lépésben csak szeretné megfelezni a Mercedesszel szembeni hátrányát a márka. Remi Taffin motorfejlesztési igazgató szerint ehhez jó alapokat ad a 2016-os motor, amely máris fél másodpercet hozott köridőben. “Most eljutottunk egy olyan pontra, amelyről pontosan tudtuk, hogy elérhető” – mondta Taffin. “Láttuk a szimulációkból, hogy fél másodpercet javulhatunk, és megcsináltuk. Azt nehéz megmondani, hogy ez mire elég a Mercedes ellen, mert rejtegetik az erejüket.” “Úgy gondolom, valamivel közelebb lehetünk hozzájuk, de a különbségből maradt. A célunk az lehet, hogy 2017-et a lehető legjobb pozícióból kezdjük, és egy jó autóval harcban lehessünk a Mercedesszel.” A Renault Sport ügyvezetője, Cyril Abiteboul szerint az egész évet nézve egy másodperces javulás a cél. “Csak a motorral egy másodpercet szeretnénk javulni az idén, ez a cél, ez a terv” – így Abiteboul. “Többé-kevésbé tudjuk, hol áll a Mercedes és a Ferrari, de fogalmunk sincs a Honda erejéről. Számunkra rejtély a teljesítményük.”

Kommentek

Rossz idők jönnek az autóipari beszállítókra

Miközben 7,5 százalékos profitnövekedéssel 2015. kiváló év volt az autóipari beszállítók számára, a piaci bizonytalanság fokozódik, a globális bevételek növekedése pedig lassul.

Ez a film lesz 2017 legnagyobb bukása?

Minden esély meg van rá, hogy a januárban érkező Monster Trucks több mint 100 millió dolláros bukta lesz. Az nem kevés.

Visszatér Le Mans-ba a BMW!

A 2018-as szezonban gyári csapatot indít a hosszú távú világbajnokságon (WEC) a BMW. Ezúttal aligha a királykategóriában neveznek.

Ezért nem kötnek cascót a magyar autósok

Noha a casco átlagdíja húsz százalékkal alacsonyabb, mint öt évvel korábban, a járműveknek továbbra is kevesebb mint ötöde rendelkezik casco-biztosítással. Az Union Biztosító másfél ezres mintán lefolytatott felmérése többek között az alacsony kötési arány okainak is utánajárt.

Magasnyomású mosóval kicsapni egy Peugeot belterét?

Egy ilyen manőver még japán autóval sem túl jó ötlet. Kivéve, ha kemény körülményekre felkészített, jól szigetelt, slaggal mosható kategóriába tartozó terepjáróról van szó.

Elektromos Volkswagen hatmillió forintért

A Volkswagen is reagált az elektromos autók vásárlását ösztönző állami programra.

Bárhogy erőlködik a dízel-benzin páros, a családi Tesla röhögve ver mindenkit

Be kell látni, négyszáz méteren, álló helyzetből eljött a belsőégés bukása. A Tesla Model S P100D a végletekig tuningolt, őrült drága benzinpusztítókat is lazán veri.

Grandiózus gyorsulási verseny 12 sportautóval

A világ legnépszerűbb szupersportautóit sorakoztatták fel a rajvonalnál, hogy kiderüljön, melyikük a leggyorsabb.

Elektromos belépőmodell a McLarentől

Középre helyezett üléssel, tisztán elektromos hajtással dobott piacra új modellt a McLaren. A P1 formavilágát visszaadó típussal rendkívül korán szeretnék márkahívővé tenni a fogyasztókat.

Vadonatúj modellt legózott össze a Jeep

Minden testvérétől örökölt valamit a kompakt Jeep Compass. A világszerte forgalmazandó autóról egyelőre semmi érdemlegeset nem lehet tudni.

Sportautómárkát vehet a Suzuki

Pénzügyi gondjai vannak a maláj Protonnak, a cégcsoporthoz tartozó Lotus értékesítése enyhíthet a problémákon. Többek között a Suzuki is képbe került a lehetőségek feltérképezése során.