F1: Fél másodpercet hozott az új motor a Renault-nak

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2016.03.03. 03.03

A Renault motorfejlesztési igazgatója, Remi Taffin szerint a motoron végrehajtott módosítások fél másodpercet hoztak az idei szezonra.

barc_teszt_03_18 Az elmúlt két szezon nem sikerült túl jól a Renault-nak, az ideire előrelépést tűzött ki célként a gyártó. Na nem óriásit, első lépésben csak szeretné megfelezni a Mercedesszel szembeni hátrányát a márka. Remi Taffin motorfejlesztési igazgató szerint ehhez jó alapokat ad a 2016-os motor, amely máris fél másodpercet hozott köridőben. “Most eljutottunk egy olyan pontra, amelyről pontosan tudtuk, hogy elérhető” – mondta Taffin. “Láttuk a szimulációkból, hogy fél másodpercet javulhatunk, és megcsináltuk. Azt nehéz megmondani, hogy ez mire elég a Mercedes ellen, mert rejtegetik az erejüket.” “Úgy gondolom, valamivel közelebb lehetünk hozzájuk, de a különbségből maradt. A célunk az lehet, hogy 2017-et a lehető legjobb pozícióból kezdjük, és egy jó autóval harcban lehessünk a Mercedesszel.” A Renault Sport ügyvezetője, Cyril Abiteboul szerint az egész évet nézve egy másodperces javulás a cél. “Csak a motorral egy másodpercet szeretnénk javulni az idén, ez a cél, ez a terv” – így Abiteboul. “Többé-kevésbé tudjuk, hol áll a Mercedes és a Ferrari, de fogalmunk sincs a Honda erejéről. Számunkra rejtély a teljesítményük.”

Kommentek

Bárkinek lehet olyan motorja, mint a BMW M4 GTS-é

Tömegpiaci termékké válhat a vízbefecskendezés, ígéri a technológiát eredetileg a BMW számára kifejlesztő Bosch.

Cuki játékautók valódi felnőtteknek

Amikor az ember a dugókban fő, vagy parkolóhelyet keresve tombol, szívesen ülne át egy japán kei-carba. Különösen, ha az olyan imádni való, mint a Toyota újdonsága.

Melyik a legjobb használt luxuslimuzin?

A Lexus a kilencvenes években furakodott be a luxuslimuzinok zárt európai klubjába. Az LS 400-zal célba vette a Mercedest, a BMW-t és a Jaguart. A vetélytársak most újra összetalálkoztak. Nézzük, mit változtatott az eltelt idő az erőviszonyokon!

Jönnek az integető, dudáló robotautók

Egy egyetemi kutató feladta tudományos pályáját, és autófejlesztésbe fogott. A cél az okos és figyelmes gépkocsi megvalósítása.

Will.i.am új autójától feláll a szőr a hátadon

Oké, hogy egy Tesla Model S-ről beszélünk, ami már önmagában is elég feltűnő jelenség, de amit az amerikai zenész művelt az autóval, az maga az elektromos lázálom.

F1: Március végén, duplázással indul a 2017-es szezon?

Sajtóértesülés szerint a 2017-es Forma-1-es világbajnokság csak március végén kezdődik, akkor viszont dupla hétvégével.

Meglepő dolgokat fotóznak a traffipaxok

Vannak, akik simán beintenek, ha traffipaxot látnak, de olyan is akadt már a történelemben, aki letolta a nadrágját. És ez még csak a jéghegy csúcsa.

F1: Verstappent védi az FIA?

Az ütős nyilatkozatokra mindig kész 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve természetesen Max Verstappenről is elmondta a véleményét.

F1: Indulnak a tárgyalások a McLarennél

A McLarennél Monzában kezdik meg a 2017-es felállást illető megbeszéléseket, Jenson Buttonnal és Stoffel Vandoorne-nal is leülnek majd.

Leírhatatlan mázlija volt ennek a BMW-nek

Minden ilyen videó újabb cáfolat arra, hogy a világot nem hollywoodi akciófilm-rendezők irányítják.

52 méteres rakomány szállítása kanyargós hegyi utakon? Nem probléma!

A szélturbinák alkatrészeinek szállítása komoly logisztikai feladat, amit érdekes módon oldottak meg Kínában.

Magyar akkuk kerülnek az európai villanyautókba

Az európai piacra szánt elektromos autók akkumulátorainak gyártásába kezd a Samsung Gödön.