F1: Túl nyugodt Mercedes, aggódik a Ferrari

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.03.02. 09.38

A Ferrari elnöke nem titkolja, hogy ijesztő számukra a Mercedes higgadt, csendes, de nagyon eredményes téli felkészülése.

marchionne A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne a Genfi Autószalonon beszélt Forma-1-es csapatuk felkészüléséről és a legyőzni kívánt ellenfél, a Mercedes formájáról. “Az első barcelonai teszt eredményei biztatók voltak, az autónk jó, versenyképes, a pilótáink bizakodnak. De sokat kell még fejlesztenünk Melbourne-ig. Nagyon remélem, hogy az első sorban láthatom majd a Ferrarit a szezonnyitón, de azért várjunk még ezzel. Nem bízom a Mercedes produkciójában. Ha ennyire nyugodtak, akkor van okunk félni.” A Mercedes kedden a második teszt nyitónapján talán még nyugtalanítóbban szerepelt: amellett, hogy Nico Rosberg és Lewis Hamilton lehúzott 172 kört, a német pilóta délelőtt a lágy keveréken futott mindössze két tizeddel rosszabb kört, mint Vettel múlt keddi, ultralágyon elért csúcsa. Ugyanakkor a Ferrarinál újra dolgozott a technika ördöge, Kimi Räikkönen csak 72 kört ment, mert meghibásodott a sebességváltó. A finn így beszélt: “Értelmetlen lenne most tippelgetnem, azt megteszi a sajtó, megteszik mások, de én semmi értelmét nem látom. Nem tudom, hogy a többiek mit csinálnak, ők sem tudják, hogy mi mit csinálunk. Csak a köridők látszanak, az, hogy mekkora a különbség, meg milyenek a gumik. Ahogy már mondtam, érzésre jó az autó, sokat léptünk előre a télen, aztán hogy eleget-e, ki tudja.” kimi Ami a Mercedes köridejét és az általuk megtett távot illeti, a 2007-es bajnok így reagált: “Egészségükre! De ez semmit nem vesz el a mi munkánkból. Mi még nem is terveztünk versenyszimulációkat. Mindenki teszi a maga dolgát. Nyilván a nagyobb futásteljesítmény jól jön bizonyos területeken, de lehet, hogy mi másképp akarjuk csinálni.” “Tesszük a magunk dolgát, és valóban, vannak kisebb problémák, de erről szól a tesztelés, sokkal inkább most legyen gondunk, mint a futamon. Így legalább tudjuk, mivel kell foglalkozni. Persze állhatnánk egy kicsit jobban is mostanra, de a tesztelés lényege, hogy kipróbáljuk a dolgokat. Minden évben így megy, hajtunk, hajtunk, hajtunk, aztán jön valami probléma, amit kijavítunk. Hogy aggódom-e? Nem igazán, mert erről szól a teszt, ismerkedünk az autóval.”

Kommentek

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

Decemberben is nőtt az EU-s autópiac

Decemberben nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

Kevés volt a V6-os az Alfába, hősünk radikális megoldást választott

Az Alfa Romeo GTV elérhető volt kétliteres négyhengeres Twinspark motorral is, de a rajongók szerint csak a V6-os blokk az igazi. Úgy tűnik, van, akinek ez sem elég.

A magyar autósokat is szívatják Párizsban

Minden Párizsban közlekedő gépjárművön, a külföldi rendszámúakon is kötelező hétfőtől a környezetvédelmi megfelelőséget jelölő plakett feltüntetése. A matrica bevezetése része annak az intézkedéssorozatnak, amelyet a francia főváros önkormányzata indított a szmog csökkentésére.

A terep-Porsche 918 jobban kéne, mint egy Macan

Egy észt grafikus engedett a csábításnak, és elkészítette ezt a nagyon állat virtuális Porsche 918 Spydert.

Megújult a BMW 4 modellcsalád

Visszafogott, de funkcionális optikai változtatások, módosított felfüggesztés, új tálalású infotainment tartalmak: ez a megújuló BMW 4 család mérlege.

Változnak a sebességhatárok

Lassabban autózhatunk több fontos főúton és egy autópályán, utóbbin az állapota miatt. Az illetékesek folyamatosan változtatják a megengedett tempót – ha szükséges.

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.