F1: A Mercedes elérte az ezer lóerőt?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2016.03.02. 10.30

Német sajtóhírek szerint a Mercedes új fejlesztésű motorja akár ezer lóerős is lehet. A csapat szerint nincs annyi.

barc_teszt_04_01 Nico Rosberg ijesztően jó idővel zárt kedden a barcelonai tesztelésen, könnyen lehet, hogy a Mercedes az idén is erőlködés nélkül gyűjti be a vb-címet. Rosberg a legjobb körét lágy gumikkal futotta, Valtteri Bottas pedig úgy sem tudta megelőzni, hogy felrakta a kettővel puhább ultralágy keveréket. “Nagyon nehéz dolga lesz annak, aki a szezon elején le szeretné győzni a Mercedest” – összegezte a napot Bottas. Fernando Alonso már korábban kijelentette, hogy a Mercedesnek “valami katasztrofálisat kéne tennie ahhoz, hogy ne nyerje meg a világbajnokságot”. A Bildben megjelent cikk szerint sok F1-es bennfenntes azt gyanítja, hogy a Mercedes elérhette az ezer lóerős határt új motorjával. Niki Lauda szerint ez csak találgatás. “A mi szintünkön már nem lehet ekkorákat ugrani teljesítményben” – fogalmazott Lauda. “A Ferrarinak és a Red Bullnak nagyobb a mozgástere a miénknél.” A Red Bull tanácsadója, dr. Helmut Marko szerint azért lehet valami az ezer lóerős pletykákban. “Egy teljes versenytávon talán valóban nincs meg az ezer lóerő, de egy gyors (időmérős) körön esetleg ki lehet hozni a motorból” – nyilatkozta Marko. Miközben a Mercedes szinte megállás nélkül rója a köröket, a nagy kihívónak tartott Ferrarinál akadnak még műszaki hibák. Lehet, hogy ebből nem lesz bajnokverés az idén. “A Ferrari lemaradása nem kicsi” – árulta el egy informátor az Auto, Motor und Sportnak. “Valójában még nőtt is 2015-höz képest.”

Kommentek

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csap a belépő igénylésének.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondái a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkön hibái is kiderültek.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.