F1: Egyre durvább a Mercedes fölénye

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.03.01. 06.03

A második Forma-1-es téli teszt nyitónapján a Mercedes újra óriási távot tett meg és még ijesztő tempót is villantott, miközben a Ferrari küszködött.

barc_05_07 Kedden reggel Barcelonában megkezdődött a Forma-1-esek második, egyben utolsó téli tesztje. Az első nap megerősítette a múlt héten felsejlő képet, miszerint a Mercedes dominanciája idén is folytatódhat, ugyanis amellett, hogy Nico Rosberg és Lewis Hamilton újabb 169 kört tett bele a W07-esbe, a délelőtti szakasz végén a német pilóta 1:23,022-es kört futott a Pirelli lágy keverékén. Ez csak két tizeddel maradt el az eddig tesztcsúcstól, amit a ferraris Sebastian Vettel múlt kedden a két fokozattal lágyabb ultralágyon ért el, miközben a keverékek között 6-6 tized a különbség. Pirelli_F1_2016_04 A fentieket húzza alá, hogy a nap második legjobb idejét hozó Valtteri Bottas a Mercedes-motoros Williamsszel szintén ultralágyakon ment, és így sem tudott gyorsabb lenni. A grove-i csapat egyébként szintén szép távot, 123 kört teljesített. Mögöttük, jelentős lemaradással Fernando Alonso lett a 3., az autó telemetriai és egyéb műszaki probléma miatt kétszer is leállt, de a 93 kör azért tevékeny napról árulkodik. barc_05_02 Kimi Räikkönen 72 kört ment a Ferrarival, a finn pilóta és a csapat megint értékes időt veszített egy sebességváltó-probléma javítása miatt. A Toro Rossónál megbízhatóan működött a frissített STR11-es, ahogy a Sauber ma bemutatott 2016-os modellje, a C35-ös is kitartóan dolgozott, 103 kört futott. barc_05_03 Az új amerikai csapat, a Haas eddigi legrosszabb napjába futott bele, az üzemanyagrendszer problémája miatt Esteban Gutierrez csak 23 kört ment az autóval. Nem járt sokkal jobban a Manor-Mercedes sem, Rio Haryanto olajszivárgás miatt malmozott a garázsban, 45 köre volt. barc_teszt_5_du

Kommentek

Ártalmatlannak tűnik, de ez Skoda 120L letépi a fejed

Addig nincs nagy gond az autózás mikrokozmoszában, amíg ilyen egyedi építések születnek. Ez a Skoda sort feltartó szöttyögőből valódi aszfaltbegyárrá változott a szívátültetésnek köszönhetően.

Végre a feneke is szép

A Porsche szó szerint sportautót oltott az új Panamerába, aminek köszönhetően a békából királyfi lett, és életre kelt a piac egyik legszebb sportlimuzinja.

F1: A kis Schumi nem kell a Red Bullnak

Dr. Helmut Marko, a Red Bull nagyhatalmú tanácsadója nem tervezi Mick Schumacher felvételét az utánpótlásprogramba.

Hárommillió Toyotából szivároghat az üzemanyag

Megrepedhet az aktívszenes szűrő, párologhat a benzin. Plusz a légzsákokkal is baj van.

F1: Végre rendesen fizet a Sauber

Úgy tudni, az év eleje óta a csőd szélén egyensúlyozó Sauber-csapat befektetőt talált, közel a megmenekülés.

F1: Van jegyed az Osztrák Nagydíjra? Akár te is leintheted a futamot!

Az Osztrák Nagydíj szervezői nagy újdonsággal készülnek: vasárnap az egyik szerencsés néző intheti majd le a versenyt. Sosem volt még ilyen.

Csiganyálon borult fel a Trabant, és ez nem vicc

Nem, ez nem a Spongyabob egyik epizódjából való, ez tényleg megtörtént.

F1: A Red Bull megérdemli a bónuszokat!

A Red Bull csapatfőnöke szerint ők nem fogják lenyelni, ha Bernie Ecclestone 2020 után felszámolja az F1-es bónuszkifizetések rendszerét.

Egész hétvégén nehéz lesz e-matricát venni

Fejlesztés miatt lassulásokra, időszaki leállásokra kell számítani az e-matrica és HU-GO e-útdíj értékesítési rendszerekben péntek este 18 óra 30 perctől hétfő reggel 8 óra 30 percig.

Disznótrágyából készülhetnek az utak

Amerikai kutatók szerint hamarosan olcsó és megújuló anyaggal: disznótrágyával válthatjuk ki a petróleumot az aszfaltgyártásban.

F1: Újra fejvédő kerül a Ferrarira

A téli tesztek után az Osztrák Nagydíjon újra felszerelik a glóriát, a végső teszt következik.

Jön a kamion-Európa-bajnokság legjobban várt versenyhétvégéje

Németországban, a legendás Nürburgringen folytatódik a kamion-Európa-bajnokság július 2-3-án. Ezúttal már Kiss Norbi csapattársa is új kamionnal áll rajthoz.