Míg a Ferrari és a Red Bull már a múlt heti, első barcelonai teszten feltette autójára a Pirelli idei újdonságát, a legtapadósabb, leggyorsabb ultralágy keveréket, a címvédő Mercedes csak a közepesig merészkedett. A mai napon már a Mercire is felkerült a lágy, de ennél tovább nem fognak menni, mondta el a csapatfőnök, Toto Wolff. “A munkaprogramunkat a rendelkezésre álló idő határozza meg, ebbe pedig nem fér bele, hogy olyan keverékekkel fussunk, amiket ezen a pályán nem szoktunk használni. Nico délelőtt első ízben eredményesen próbálta ki a lágy keveréket, de ezután is főképp a közepes keveréken megyünk majd” – idézte a Motorsport.com Wolffot. merc_barc Nyilván beleférne azért a programba 5-10 perc a szuperlágyon és az ultralágyon, de a Mercedes egyértelműen rejtegeti a lapjait, valószínűleg nem akarnak sokkolni azzal, hogy mire is lenne képes az autó, ha mindent beleadnának – az elképesztő megbízhatóság és az ebből fakadó futásteljesítmény már önmagában is ijesztő a szezon tekintetében. Valami fogalmunk persze így is lehet arról, mennyire gyors is lehetne a Merci az ultralágyon, hiszen Rosberg 1:23,022-es kört ment lágyon, míg a tesztcsúcs 1:22,810, ezt Sebastian Vettel a két lépcsővel tapadósabb ultralágyon futotta, a különbség pedig csak két tized. A lágy és a szuperlágy, valamint a szuperlágy és az ultralágy között is nagyjából hat-hat tized a különbség, így a Mercedes elvileg 1:21,800 körüli kört is mehetne, egy másodperccel jobbat, mint a Ferrari eddigi legjobbja, ami óriási különbség. Tegyük hozzá azért, hogy az autók beállításairól, az üzemanyag-mennyiségekről csak az adott csapatok tudnak biztosat, így egyelőre minden csak közelítő becslés.