F1: Brutális tempót rejteget a Mercedes?

Egyelőre titok marad, mit tud a bajnoki autó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.03.01. 04.03

Úgy tűnik, a téli teszteken nem látjuk meg a Mercedes igazi tempóját, ugyanis a csapat ezen a héten sem fogja feltenni az autóra a két leggyorsabb gumikeveréket.

Míg a Ferrari és a Red Bull már a múlt heti, első barcelonai teszten feltette autójára a Pirelli idei újdonságát, a legtapadósabb, leggyorsabb ultralágy keveréket, a címvédő Mercedes csak a közepesig merészkedett. A mai napon már a Mercire is felkerült a lágy, de ennél tovább nem fognak menni, mondta el a csapatfőnök, Toto Wolff. “A munkaprogramunkat a rendelkezésre álló idő határozza meg, ebbe pedig nem fér bele, hogy olyan keverékekkel fussunk, amiket ezen a pályán nem szoktunk használni. Nico délelőtt első ízben eredményesen próbálta ki a lágy keveréket, de ezután is főképp a közepes keveréken megyünk majd” – idézte a Motorsport.com Wolffot. merc_barc Nyilván beleférne azért a programba 5-10 perc a szuperlágyon és az ultralágyon, de a Mercedes egyértelműen rejtegeti a lapjait, valószínűleg nem akarnak sokkolni azzal, hogy mire is lenne képes az autó, ha mindent beleadnának – az elképesztő megbízhatóság és az ebből fakadó futásteljesítmény már önmagában is ijesztő a szezon tekintetében. Valami fogalmunk persze így is lehet arról, mennyire gyors is lehetne a Merci az ultralágyon, hiszen Rosberg 1:23,022-es kört ment lágyon, míg a tesztcsúcs 1:22,810, ezt Sebastian Vettel a két lépcsővel tapadósabb ultralágyon futotta, a különbség pedig csak két tized. A lágy és a szuperlágy, valamint a szuperlágy és az ultralágy között is nagyjából hat-hat tized a különbség, így a Mercedes elvileg 1:21,800 körüli kört is mehetne, egy másodperccel jobbat, mint a Ferrari eddigi legjobbja, ami óriási különbség. Tegyük hozzá azért, hogy az autók beállításairól, az üzemanyag-mennyiségekről csak az adott csapatok tudnak biztosat, így egyelőre minden csak közelítő becslés.

Kommentek

Így szedhető ki a bosszantó, letört fejű csavar

Aki belefog saját autója szerelésébe, az előbb-utóbb szembesül a problémával. Letört csavarfejjel viaskodva indul csak meg a káromkodáscunami, de akad megoldás a problémára.

Halált okozott egy debreceni puli

Lyukas volt a kerítés, autó elé szaladt a kutya. Bírósági ügy lett belőle, elítéltek egy háromgyermekes apukát.

Vajon mit tett ez az autós, hogy ezt érdemelte?

Na igen, az oroszok soha nem viccelnek, ha bosszúról van szó, és ezt nem csak a filmekből tudjuk. Például itt ez az Opel.

Autók, amiket erősen ajánlunk az X-Men-csapatnak

Már ha a teleportálás, a repülés vagy a szimpla időutazás nem lenne elég.

Repülő szállt le az M1-M7-esre Budaörsnél

Az Index egyik olvasója szerint Budaörsön, az M1-es és az M7-es autópálya közös szakaszán, a kifelé vezető oldalon valaki leszállt egy kisrepülővel.

Palvin Barbara hozta a győzelmet Lewis Hamiltonnak?

A magyar topmodell végig ott volt a monacói versenyhétvégén, amely Lewis Hamiltonnak idei első futamgyőzelmét hozta.

Mozgó autójában aludt a sofőr

Komoly fegyvert kaptak kezükbe az autonóm gépkocsik ellenzői: az USA-ban lefilmezték, amint egy autós békésen szundít, miközben autója önállóan halad a dugóban.

Kiss Norbi dobogós helyett szerzett Olaszországban

Új versenykamionnal vágott neki Kiss Norbert az olaszországi kamion-Eb-futamoknak. A kétszeres Európa-bajnok az időjárás ellenére remek eredményeket ért el.

F1: Elfogadhatatlan viselkedés a kiscsapatnál

A Sauber versenyzői egymással ütköztek, majd kiestek a Monacói Nagydíjon. Hatalmas blama, a csapatfőnököt sikerült jól felbosszantani.

Ismét drágul az üzemanyag

Szerdán újabb áremelés jön a kutaknál, ezúttal a gázolaj drágul.

Özönvíz miatt leállt a gyártás az Audinál

Az éjszakai esőzések elárasztották az Audi neckarsulmi üzemének egy részét, ahol emiatt leállították a gyártást.

Hibrid versenyautó a Peugeot-tól

Egy méter magas, egy tonnát nyom, nyomatéka 730 Nm: kár, hogy nem fogja megépíteni versenyautó-tanulmányát a Peugeot.