F1: Brutális tempót rejteget a Mercedes?

Egyelőre titok marad, mit tud a bajnoki autó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.03.01. 04.03

Úgy tűnik, a téli teszteken nem látjuk meg a Mercedes igazi tempóját, ugyanis a csapat ezen a héten sem fogja feltenni az autóra a két leggyorsabb gumikeveréket.

Míg a Ferrari és a Red Bull már a múlt heti, első barcelonai teszten feltette autójára a Pirelli idei újdonságát, a legtapadósabb, leggyorsabb ultralágy keveréket, a címvédő Mercedes csak a közepesig merészkedett. A mai napon már a Mercire is felkerült a lágy, de ennél tovább nem fognak menni, mondta el a csapatfőnök, Toto Wolff. “A munkaprogramunkat a rendelkezésre álló idő határozza meg, ebbe pedig nem fér bele, hogy olyan keverékekkel fussunk, amiket ezen a pályán nem szoktunk használni. Nico délelőtt első ízben eredményesen próbálta ki a lágy keveréket, de ezután is főképp a közepes keveréken megyünk majd” – idézte a Motorsport.com Wolffot. merc_barc Nyilván beleférne azért a programba 5-10 perc a szuperlágyon és az ultralágyon, de a Mercedes egyértelműen rejtegeti a lapjait, valószínűleg nem akarnak sokkolni azzal, hogy mire is lenne képes az autó, ha mindent beleadnának – az elképesztő megbízhatóság és az ebből fakadó futásteljesítmény már önmagában is ijesztő a szezon tekintetében. Valami fogalmunk persze így is lehet arról, mennyire gyors is lehetne a Merci az ultralágyon, hiszen Rosberg 1:23,022-es kört ment lágyon, míg a tesztcsúcs 1:22,810, ezt Sebastian Vettel a két lépcsővel tapadósabb ultralágyon futotta, a különbség pedig csak két tized. A lágy és a szuperlágy, valamint a szuperlágy és az ultralágy között is nagyjából hat-hat tized a különbség, így a Mercedes elvileg 1:21,800 körüli kört is mehetne, egy másodperccel jobbat, mint a Ferrari eddigi legjobbja, ami óriási különbség. Tegyük hozzá azért, hogy az autók beállításairól, az üzemanyag-mennyiségekről csak az adott csapatok tudnak biztosat, így egyelőre minden csak közelítő becslés.

Kommentek

Hippibuszt varázsoltak a kínaiak egy Ikarusból

Közel két évtizede az Ikarus több tucat modern busz exportált a Kínai Köztársaságba, Tajvanba, ahol ezek voltak az első alacsonypadlós autóbuszok.

Mi legyen az első autó egymillióért?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

F1: Németország megint kipottyanhat

Idén Hockenheimben ugyan megrendezik a Német Nagydíjat, de jövőre újabb szünet következhet.

Citroën C3: a Cactus új gyümölcse

A Citroën leleplezte városi kisautójának harmadik generációját. Még mindig maradt valami az egykori gömböcségéből.

A biztonság teszi tönkre a Forma-1-et?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda szerint a fejvédővel és hasonló újításokkal túl messzire megy az F1, kiölik belőle az izgalmat.

Másfél hónapig sávlezárás lesz az Árpád hídon

A dilatációs elemek javítása miatt sávlezárás lesz az Árpád hídon augusztus 19-ig – közölte a Budapesti Közlekedési Központ.

Londonba vitték a legtakarékosabb magyar autókat

28 országból 229 diákcsapat, köztük öt egyetemi és egy középiskolás magyar csapat kapott meghívást a londoni Shell Eco-marathon Europe üzemanyag-hatékonysági versenyre.

Brexit: milliókkal csökkenhetnek az autóeladások

Nagy-Britannia uniós kilépése miatt 2018-ig 2,8 millióval kevesebb autót adhatnak el világszerte.

Rosberg: Újra balhé lesz

Lewis Hamiltonnal ellentétben Nico Rosberg szerint nincs jelentős javulás kettejük kapcsolatában.

Az éjszaka császárának hiszik magukat, de csak közveszélyes bunkók

Amikor egymást érik a gyorsulási versenyek, autós találkozók, rengeteg pályanap akad, miért menő még mindig a budapesti éjszakában játszani a halálos iramot?

F1: Massa a Renault-hoz mehet?

A veterán Felipe Massa felkészült arra, hogy búcsút intsen a Williamsnek, de arra utal, akadhat még jó lehetősége a Forma-1-ben.

Hamilton: Össze kell kapnom magam az időmérőn

Lewis Hamilton tudja, hogy a Red Bull Ringen nem fér bele újabb kvalifikációs baki, az élről kell indulnia, ha versenyben akar maradni a bajnokságban.