F1: Brutális tempót rejteget a Mercedes?

Egyelőre titok marad, mit tud a bajnoki autó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.03.01. 04.03

Úgy tűnik, a téli teszteken nem látjuk meg a Mercedes igazi tempóját, ugyanis a csapat ezen a héten sem fogja feltenni az autóra a két leggyorsabb gumikeveréket.

Míg a Ferrari és a Red Bull már a múlt heti, első barcelonai teszten feltette autójára a Pirelli idei újdonságát, a legtapadósabb, leggyorsabb ultralágy keveréket, a címvédő Mercedes csak a közepesig merészkedett. A mai napon már a Mercire is felkerült a lágy, de ennél tovább nem fognak menni, mondta el a csapatfőnök, Toto Wolff. “A munkaprogramunkat a rendelkezésre álló idő határozza meg, ebbe pedig nem fér bele, hogy olyan keverékekkel fussunk, amiket ezen a pályán nem szoktunk használni. Nico délelőtt első ízben eredményesen próbálta ki a lágy keveréket, de ezután is főképp a közepes keveréken megyünk majd” – idézte a Motorsport.com Wolffot. merc_barc Nyilván beleférne azért a programba 5-10 perc a szuperlágyon és az ultralágyon, de a Mercedes egyértelműen rejtegeti a lapjait, valószínűleg nem akarnak sokkolni azzal, hogy mire is lenne képes az autó, ha mindent beleadnának – az elképesztő megbízhatóság és az ebből fakadó futásteljesítmény már önmagában is ijesztő a szezon tekintetében. Valami fogalmunk persze így is lehet arról, mennyire gyors is lehetne a Merci az ultralágyon, hiszen Rosberg 1:23,022-es kört ment lágyon, míg a tesztcsúcs 1:22,810, ezt Sebastian Vettel a két lépcsővel tapadósabb ultralágyon futotta, a különbség pedig csak két tized. A lágy és a szuperlágy, valamint a szuperlágy és az ultralágy között is nagyjából hat-hat tized a különbség, így a Mercedes elvileg 1:21,800 körüli kört is mehetne, egy másodperccel jobbat, mint a Ferrari eddigi legjobbja, ami óriási különbség. Tegyük hozzá azért, hogy az autók beállításairól, az üzemanyag-mennyiségekről csak az adott csapatok tudnak biztosat, így egyelőre minden csak közelítő becslés.

Kommentek

Mondja, magának minden smaragd?

Drágakővel díszített Rolls-Royce-okat mutattak be Szardínián. Az egyedi Dawn és Wraith példányokat a világ egyik legfényűzőbb kikötője ihlette.

Már drónokkal is harcolnának a gyorshajtók ellen

Drónokat vetne be a cseh rendőrség tömegrendezvények megfigyelésére, nehezen járható terepen végzett keresőfeladatok ellátására, valamint a gyorshajtás és más közúti vétségek elleni küzdelemben.

Tudod mennyi haszongépjárművet vesznek itthon?

Az Európai Gépkocsigyártók Szövetségének csütörtökön közzétett jelentése szerint júniusban éves szinten 13,3 százalékkal 224 ezerre emelkedett a forgalomba állított új haszongépjárművek száma az Európai Unióban.

A villanyautósok között is vannak ám tahók

Heteken át vesztegelt a gyorstöltőre kötve egy Tesla Model S. Ez nem tesz jót a technikának, amúgy meg udvariatlanság.

Újabb márka tért vissza a halálból

Az egykor nagynevű Bristol Cars egy erősen múltidéző megjelenésű sportautóval próbál visszatérni a köztudatba.

Az év pancser parkolását fotózták a Balatonnál

Most komolyan?! Ahhoz, hogy ez így sikerüljön, ahhoz bizony komoly tehetség kell. Gratulálunk, szép volt.

Razziáznak a rendőrök

A hét eleje óta az európai rendőri szervek és a magyar hatóságok is fokozott közúti ellenőrzést tartanak.

Csúnyán átverte a rendőröket egy motoros

Kilométereken keresztül üldözték, aztán úgy lépett meg, hogy a rendőröknek esélyük nem volt. De hol maradt az erősítés?

Összkerékkel felnőttebb a Mini Clubman

A látványosan meghízott a Mini trendi prémium kompaktja, ráadásul a Clubman már összkerékhajtással is elérhető.

Siker lett a szanálásból a Peugeot-nál

Meghozta első gyümölcseit a Peugeot szanálása, rekordnyereséget ért el az autógyártó az első fél évben.

F1: Ezért távozott a Ferrari-főnök?

Német sajtóértesülés szerint a távozó technikai igazgató, James Allison a Ferrari elnökével, Sergio Marchionnével különbözött össze.

Hoppá, mi történt a Fiatnál?

Jelentősen megugrott a Fiat-Chrysler nyeresége, miután a forgalma 80 százalékot emelkedett. Mindebben pedig nincs benne a Ferrari.