F1: Brutális tempót rejteget a Mercedes?

Egyelőre titok marad, mit tud a bajnoki autó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.03.01. 04.03

Úgy tűnik, a téli teszteken nem látjuk meg a Mercedes igazi tempóját, ugyanis a csapat ezen a héten sem fogja feltenni az autóra a két leggyorsabb gumikeveréket.

Míg a Ferrari és a Red Bull már a múlt heti, első barcelonai teszten feltette autójára a Pirelli idei újdonságát, a legtapadósabb, leggyorsabb ultralágy keveréket, a címvédő Mercedes csak a közepesig merészkedett. A mai napon már a Mercire is felkerült a lágy, de ennél tovább nem fognak menni, mondta el a csapatfőnök, Toto Wolff. “A munkaprogramunkat a rendelkezésre álló idő határozza meg, ebbe pedig nem fér bele, hogy olyan keverékekkel fussunk, amiket ezen a pályán nem szoktunk használni. Nico délelőtt első ízben eredményesen próbálta ki a lágy keveréket, de ezután is főképp a közepes keveréken megyünk majd” – idézte a Motorsport.com Wolffot. merc_barc Nyilván beleférne azért a programba 5-10 perc a szuperlágyon és az ultralágyon, de a Mercedes egyértelműen rejtegeti a lapjait, valószínűleg nem akarnak sokkolni azzal, hogy mire is lenne képes az autó, ha mindent beleadnának – az elképesztő megbízhatóság és az ebből fakadó futásteljesítmény már önmagában is ijesztő a szezon tekintetében. Valami fogalmunk persze így is lehet arról, mennyire gyors is lehetne a Merci az ultralágyon, hiszen Rosberg 1:23,022-es kört ment lágyon, míg a tesztcsúcs 1:22,810, ezt Sebastian Vettel a két lépcsővel tapadósabb ultralágyon futotta, a különbség pedig csak két tized. A lágy és a szuperlágy, valamint a szuperlágy és az ultralágy között is nagyjából hat-hat tized a különbség, így a Mercedes elvileg 1:21,800 körüli kört is mehetne, egy másodperccel jobbat, mint a Ferrari eddigi legjobbja, ami óriási különbség. Tegyük hozzá azért, hogy az autók beállításairól, az üzemanyag-mennyiségekről csak az adott csapatok tudnak biztosat, így egyelőre minden csak közelítő becslés.

Kommentek

Így kell helyesen ejteni az autómárkák nevét

Van egy kettő, amin meglepődtünk, de a többségüket a magyarok helyesen ejtik.

Ezt vezeti az utak királya

Különleges megjelenésű nyerges vontatóval rukkolt elő a Renault, mellyel az országutak királyait szeretné megcélozni.

Eszményi veretés tökéletes utakon egy Porsche 911 GT3 RS-sel

A San Bernardino-hágó egyike a csodás Alpokon átkelő aszfaltkígyóknak, egészen 2066 méterig kúszik fel, Chur és Belinzola dél-kelet svájci városokat összekötve.

Jön a még durvább Nissan GT-R

Tovább csiszolta taktikai csapásmérő fegyverét a Nissan. A GT-R Track Edition közvetlenül a GT-R Nismo alatt helyezkedik el.

Ilyet is csak a japánok tudnak kitalálni

Kinek jutna eszébe mikrobuszokkal versenyezni vagy driftelni? Nekik igen!

Papírból készült Aston Martin

Nem is gondolná az ember, hogy mire jó egy autó felhasználói kézikönyve azon kívül, hogy belelapozzunk, ha valamit nem tudunk.

Jön a következő F1-főnök?

A motorsportmarketing-guru, Zak Brown elhagyja saját cégét, sokak szerint hamarosan a Forma-1 vezetői között bukkanhat fel.

Izommotort kap a Kia városi crossovere

201 lóerős motorral támogatja meg a Soul kínálatát a Kia. A városi szabadidőjármű egyéb részletei is megújultak.

Félmilliárd forintnyi autós bírság a VIII. kerületben

Fél év alatt csaknem félmilliárd forintnyi közlekedési bírságot szabott ki a VIII. kerületi közterület-felügyelet.

Utolérte a karma az eszelős bosszúálló autóst

A felvétel vélhetően Ausztráliában készült, ahol a jobboldali közlekedés szerinti belső sávban emberkedett a BMW X5 sofőrje, de csapása végül saját vesztét okozta.

Porschét eszik reggelire

Az 1997-ben bemutatott C5-ös sorozattal a Corvette végre méltó kihívója lett a Porschének és a Ferrarinak. A 344 lóerős V8-asra nem lehet panasz.

Buszsofőrrel hőbörgött a bunkó autós Győrben

A buszmegállóban állta el a menetrend szerint közlekedő járat útját, és szerinte ezzel nem volt gond, sőt annyira ragaszkodott igazához, hogy még a buszsofőrnek is magyarázott.