F1: Brutális tempót rejteget a Mercedes?

Egyelőre titok marad, mit tud a bajnoki autó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.03.01. 16.34

Úgy tűnik, a téli teszteken nem látjuk meg a Mercedes igazi tempóját, ugyanis a csapat ezen a héten sem fogja feltenni az autóra a két leggyorsabb gumikeveréket.

Míg a Ferrari és a Red Bull már a múlt heti, első barcelonai teszten feltette autójára a Pirelli idei újdonságát, a legtapadósabb, leggyorsabb ultralágy keveréket, a címvédő Mercedes csak a közepesig merészkedett. A mai napon már a Mercire is felkerült a lágy, de ennél tovább nem fognak menni, mondta el a csapatfőnök, Toto Wolff. “A munkaprogramunkat a rendelkezésre álló idő határozza meg, ebbe pedig nem fér bele, hogy olyan keverékekkel fussunk, amiket ezen a pályán nem szoktunk használni. Nico délelőtt első ízben eredményesen próbálta ki a lágy keveréket, de ezután is főképp a közepes keveréken megyünk majd” – idézte a Motorsport.com Wolffot. merc_barc Nyilván beleférne azért a programba 5-10 perc a szuperlágyon és az ultralágyon, de a Mercedes egyértelműen rejtegeti a lapjait, valószínűleg nem akarnak sokkolni azzal, hogy mire is lenne képes az autó, ha mindent beleadnának – az elképesztő megbízhatóság és az ebből fakadó futásteljesítmény már önmagában is ijesztő a szezon tekintetében. Valami fogalmunk persze így is lehet arról, mennyire gyors is lehetne a Merci az ultralágyon, hiszen Rosberg 1:23,022-es kört ment lágyon, míg a tesztcsúcs 1:22,810, ezt Sebastian Vettel a két lépcsővel tapadósabb ultralágyon futotta, a különbség pedig csak két tized. A lágy és a szuperlágy, valamint a szuperlágy és az ultralágy között is nagyjából hat-hat tized a különbség, így a Mercedes elvileg 1:21,800 körüli kört is mehetne, egy másodperccel jobbat, mint a Ferrari eddigi legjobbja, ami óriási különbség. Tegyük hozzá azért, hogy az autók beállításairól, az üzemanyag-mennyiségekről csak az adott csapatok tudnak biztosat, így egyelőre minden csak közelítő becslés.

Kommentek

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

Újabb autógyártót kebelezne be a PSA

A malajziai Proton autógyár megvásárlása iránt is érdeklődik az Opel leendő új tulajdonosa, a PSA Peugeot-Citroën konszern.

Őszinte cetli figyelmezteti az autósokat Budapesten

Az üzenet egyértelmű, aki mégis oda parkol, az vessen magára.

Végzetes SMS-ek és Facebook-üzenetek

Tudjátok, min múlhat, hogy az egész család meghal a kamion pótkocsija alatt vagy sikerül megmenekülni? Én már igen: egy-két tizedmásodpercnyi kihagyáson és a kicsit mélyebbre nyomott gázpedálon.

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Range Rover Velar: feljebb lép a Land Rover

Új, előzmények nélküli modellt vezet be a Land Rover. Egyelőre alig mutatnak meg belőle valamit

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.