A Pirelli 2016-ra négyről öttagúra bővítette szárazgumis kínálatát, a kemény, közepes, lágy és szuperlágy keverékek mellé legtapadósabbb gumiként megérkezik az ultralágy. A kínálat mellett valamelyest a választási szabadság is bővül, bonyolult szabályok mellett ugyan, de a csapatok a versenyhétvégékre három keveréket válogathatnak össze, az igényt viszont jó előre – a tengerentúli futamoknál 14, európai futam esetén 8 héttel az adott forduló előtt – le kell adni. Pirelli_F1_2016_04 A gumiszállító ennek megfelelően a hétvégén bejelentette a Kanadai Nagydíjra szánt keverékeit: Montrealban a lágy, a szuperlágy és az ultralágy gumik kerülhetnek az autókra. Az eltérő bejelentési határidő miatt Kanadáról jóval előbb tudunk, mint Monacóról, de a Pirelli a félreértések eloszlatására jelezte, hogy az ultralágy első hivatalos bevetése a várakozásoknak megfelelően Monte-Carlóban lesz. Az ultralágy melletti másik két keverékről nem beszélt a cég, de feltehetően a montrealival azonos lesz a “csomag”. Az eddigi ismert kombinációk Ausztrál Nagydíj – közepes, lágy, szuperlágy Bahreini Nagydíj – közepes, lágy, szuperlágy Kínai Nagydíj – közepes, lágy, szuperlágy Orosz Nagydíj – közepes, lágy, szuperlágy Spanyol Nagydíj – ??? Monacói Nagydíj – ultralágy, ??? Kanadai Nagydíj – lágy, szuperlágy, ultralágy