F1: Mégsem jön az új időmérő

A Spanyol Nagydíjon vezethetik be

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.27. 12.02

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone azt mondja, mégsem jön az azonnali kieséses időmérő, a szezonnyitóra ugyanis nem tudnak felkészülni a műszaki háttérrel.

ecclestone A Forma-1 fejesei kedden Genfben üléseztek, többek között az időmérő átalakításáról is döntöttek. Ahogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is megerősítette szerdán, az új rendszerben a három szakaszban nem a leintés után, hanem bizonyos időközönként egyesével esnének ki az aktuálisan leglassabbak, azonban a gyakorlatban egyelőre nem fogjuk látni az újítást. Ezt a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone árulta el pénteken – az ok a műszaki háttér hiánya. “Az új kvalifikációs rendszer egyelőre nem jön, mert nem tudunk időre elkészülni. Az idei szezonkezdetre szántuk, de a szoftver nem készül el addigra, talán Spanyolországra lépnek életbe a változások. Ausztráliában még a régi időmérő lesz. Meg kell írni a szoftvereket, ez pedig eltart egy ideig” – nyilatkozta az Independentnek. barc_teszt_01_15 A leggyorsabbat büntette volna Ecclestone hozzátette, hogy ő maga egyébként olyan rendszer szeretett volna látni, amelyben a leggyorsabb időbüntetést kapott volna, hogy aztán hátulról rajtolva kelljen előretörnie. “Én eredetileg mást akartam. Nekem egyetlen célom van: megkeverni a mezőnyt, hogy az időmérő leggyorsabbja ne a pole-ra álljon és onnan húzzon el, hiszen ha a kvalifikáción gyors, akkor a versenyen is az lesz. Egyszerű dolgot akartam: a kvalifikáció maradt volna ugyanúgy, de ha az nyerte volna az időmérőt, aki az előző futamot, akkor ennyi és ennyi másodperces hátrasorolást kapott volna, hogy át kelljen verekednie magát a mezőnyön. Izgalmassá tenné a versenyt.”

Kommentek

Csak az önrész 8 millió

Nem akármilyen teszten vagyunk túl: vezettük Horacio Pagani mester legújabb sportautó műalkotását, a 800 lóerős, 1100 Nm-es biturbó V12-vel hajtott, 1218 kilogrammos Pagani Huayra BC-t. Ára kissé borsos: 744 millió forint…

El se hiszed, hogy megy ez a kompresszoros Escalade

Egy igazi száguldó páncélszekrényt alkotott a Cadillac Escalade-ből a Henessey nevű tuningcég, ami olyan gyors, mint a legdurvább sportautók.

Tarolt az Audi a Hungaroringen

A hungaroringi DTM szombati futamán mindhárom dobogós helyet az Audi szerezte meg, a legmagasabb fokra Edoardo Mortara állhatott fel.

6 szolgáltatás, amit elvárunk majd a jövő autóitól

Az autóipar legfrissebb fejlesztéseiből már most látszik, hogy a nem túl távoli jövőben nem kizárólag utazásra használjuk majd az autókat.

Bármilyen autóvá át tud változni ez a furcsa négykerekű

Ennek segítségével többé nem kell tucatnyi autót összetörni, hogy látványos felvételeket nézhessünk majd a mozivásznon.

Eljött a dízelbuszok alkonya

A lengyel Solaris két új autóbuszt is bemutatott Hannoverben, a jelenleg is zajló IAA haszonjármű kiállításon. Az egyik CNG-vel megy, a másik pedig hibrid üzemű.

Michelisz a második helyről indul Sanghajban

Egyedüli hondásként Michelisz Norbi jutott be az első tízbe a kínai időmérőn, Huff és Monteiro már a Q1-ben kiestek.

Frissen restaurált F40-es Ferrari égett porrá

A Ferrari F40 kétség kívül az egyik legvágyottabb autó, amit az olaszok készítettek, így különösen fájdalmas, ha elvész akár egy darab is.

A pesti ember gyorsabb vagy a gép?

Több év tapasztalata alapján autóval gyorsabban haza lehet jutni a munkahelyről, vagy pedig a kocsi navigációjával, a világelső Google-lel, esetleg a mindenki által újabban istenített Waze-zel?

Mindenét villamosította a Smart

Összes modelljét villanymotorral látta el a Smart. Ez persze náluk nem jelent sokat, de jól hangzik.

Ha ez a jövő, akkor nagyon várjuk

Elképesztően nagy hatótávval rendelkező LNG-teherautót mutatott be az Iveco Hannoverben. A Z Truck már a jövő kamionjainak új generációját képviseli.

Megérkeztek az év legfontosabb Kiái

A Kia meghallgatta a vásárlók kívánságát, ezért rukkolt elő az Optima SW-vel és a kizárólag hibridként elérhető Niro-val, mindkét modellt elvittük egy körre.