F1: Mégsem jön az új időmérő

A Spanyol Nagydíjon vezethetik be

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.27. 12.05

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone azt mondja, mégsem jön az azonnali kieséses időmérő, a szezonnyitóra ugyanis nem tudnak felkészülni a műszaki háttérrel.

ecclestone A Forma-1 fejesei kedden Genfben üléseztek, többek között az időmérő átalakításáról is döntöttek. Ahogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is megerősítette szerdán, az új rendszerben a három szakaszban nem a leintés után, hanem bizonyos időközönként egyesével esnének ki az aktuálisan leglassabbak, azonban a gyakorlatban egyelőre nem fogjuk látni az újítást. Ezt a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone árulta el pénteken – az ok a műszaki háttér hiánya. “Az új kvalifikációs rendszer egyelőre nem jön, mert nem tudunk időre elkészülni. Az idei szezonkezdetre szántuk, de a szoftver nem készül el addigra, talán Spanyolországra lépnek életbe a változások. Ausztráliában még a régi időmérő lesz. Meg kell írni a szoftvereket, ez pedig eltart egy ideig” – nyilatkozta az Independentnek. barc_teszt_01_15 A leggyorsabbat büntette volna Ecclestone hozzátette, hogy ő maga egyébként olyan rendszer szeretett volna látni, amelyben a leggyorsabb időbüntetést kapott volna, hogy aztán hátulról rajtolva kelljen előretörnie. “Én eredetileg mást akartam. Nekem egyetlen célom van: megkeverni a mezőnyt, hogy az időmérő leggyorsabbja ne a pole-ra álljon és onnan húzzon el, hiszen ha a kvalifikáción gyors, akkor a versenyen is az lesz. Egyszerű dolgot akartam: a kvalifikáció maradt volna ugyanúgy, de ha az nyerte volna az időmérőt, aki az előző futamot, akkor ennyi és ennyi másodperces hátrasorolást kapott volna, hogy át kelljen verekednie magát a mezőnyön. Izgalmassá tenné a versenyt.”

Kommentek

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

Óriási áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondáé a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.