F1: Mégsem jön az új időmérő

A Spanyol Nagydíjon vezethetik be

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.27. 12.02

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone azt mondja, mégsem jön az azonnali kieséses időmérő, a szezonnyitóra ugyanis nem tudnak felkészülni a műszaki háttérrel.

ecclestone A Forma-1 fejesei kedden Genfben üléseztek, többek között az időmérő átalakításáról is döntöttek. Ahogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is megerősítette szerdán, az új rendszerben a három szakaszban nem a leintés után, hanem bizonyos időközönként egyesével esnének ki az aktuálisan leglassabbak, azonban a gyakorlatban egyelőre nem fogjuk látni az újítást. Ezt a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone árulta el pénteken – az ok a műszaki háttér hiánya. “Az új kvalifikációs rendszer egyelőre nem jön, mert nem tudunk időre elkészülni. Az idei szezonkezdetre szántuk, de a szoftver nem készül el addigra, talán Spanyolországra lépnek életbe a változások. Ausztráliában még a régi időmérő lesz. Meg kell írni a szoftvereket, ez pedig eltart egy ideig” – nyilatkozta az Independentnek. barc_teszt_01_15 A leggyorsabbat büntette volna Ecclestone hozzátette, hogy ő maga egyébként olyan rendszer szeretett volna látni, amelyben a leggyorsabb időbüntetést kapott volna, hogy aztán hátulról rajtolva kelljen előretörnie. “Én eredetileg mást akartam. Nekem egyetlen célom van: megkeverni a mezőnyt, hogy az időmérő leggyorsabbja ne a pole-ra álljon és onnan húzzon el, hiszen ha a kvalifikáción gyors, akkor a versenyen is az lesz. Egyszerű dolgot akartam: a kvalifikáció maradt volna ugyanúgy, de ha az nyerte volna az időmérőt, aki az előző futamot, akkor ennyi és ennyi másodperces hátrasorolást kapott volna, hogy át kelljen verekednie magát a mezőnyön. Izgalmassá tenné a versenyt.”

Kommentek

Megrázó tragédia a magyar versenypályán

Az Audi Hungaria fiatal mérnökei tesztelték a Lamborghinit a Rába-ringen, egyikük meghalt.

Turbó vagy szívó – Melyik fogyaszt jobban?

Ne higgyétek, hogy a renovált Up érdektelen, 12 egy tucat kisautó. Mert van valami, ami a Passatnak sem jutott osztályrészül, neki viszont igen.

Megjött a Renault nagy pickupja

Lehullott a lepel a Renault Alaskan platós kisteherautóról. Az Oroch után beindult a biznisz.

Átadták a világ első villamosított autópályáját

Svédországnak már felsővezetékkel ellátott autópálya-szakasza is van. És nem villamosok, hanem hibrid teherautók közlekednek rajta.

F1: Így akadt ki Vettel Räikkönen miatt

Sebastian Vettel az Osztrák Nagydíj első szabadedzésén csapattársa, Kimi Räikkönen miatt borult ki.

F1: Bezárták a gumitrükkös kiskaput

A Nemzetközi Automobil Szövetség módosított a guminyomás ellenőrzési procedúráján, kihúzták a szőnyeget a melegítéssel ügyeskedő csapatok alól.

F1: Büntetés, Vettelt hátrasorolják

A vasárnapi Osztrák Nagydíjnak Sebastian Vettel öthelyes rajtbüntetéssel fut neki, miután a Ferrari úgy döntött, cikluson kívül cserél sebességváltót az autójában.

Így hirdet egy vagány magyar lány!

Eladná a motorját, de csakis készpénzért, egyösszegben, kecske nem játszik, és az alkuval is csak óvatosan, mert simán kilyukasztja a belsőt.

F1: Gyilkos kerékvetők, körrekord az edzésen

Az Osztrák Nagydíj első szabadedzésén Nico Rosberg körrekorddal zárt az élen, de sokaknak okoztak gondot az új építésű kerékvetők.

Újabb cég bukhat a Volkswagen dízelbotrányában

A Volkswagen után a Bosch autóipari beszállító került a kártérítést követelő amerikai ügyvédek célkeresztjébe.

F1: A bónuszoknak annyi, de a Ferrarinak jár valami

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone megerősítette, hogy 2020 után nem kíván bónuszpénzeket osztani a nagycsapatoknak, sokkal egyenlőbb kifizetéseket tervez.

Így vezess éjszaka, hogy ne legyen baj!

A nyári szabadságok idején sokan vezetnek éjszaka, hogy egyetlen nappal se vesszen kárba a nyaralásból. Ezeket a tanácsokat be kell tartanod, ha sötétben indulsz el.