F1: A Mercedes csak altatott

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.26. 11.02

A Mercedes-csapat elképesztő, több mint 3000 km-es futásteljesítménnyel, de ütős köridők nélkül zárta az első téli Forma-1-es tesztet. Minden okuk megvan a bizakodásra.

barc_teszt_04_01 A címvédő Mercedes-csapat ugyan egyáltalán nem villantott nagy időt a héten lezajlott első Forma-1-es teszten, a leglágyabb gumik fel sem kerültek náluk, de a W07-es példátlan távot, 3000 km-t futott négy nap alatt, ami hihetetlen megbízhatóságot jelent, az autó igazi erejét pedig még nem is mutatták meg. “Ilyet még nem láttam! Az autó erős, csak megy és megy” – mondta Lewis Hamilton. “Két bajnoki cím után könnyű elkényelmesedni, de nálunk most még keményebben dolgozott mindenki. Egyszerűen hihetetlen volt ez a teszt. Mielőtt megérkeztünk, szó volt róla, hogy naponta nagyjából 800 km-t menjünk, de én azt gondoltam, hogy ez őrültség, előtte sosem csináltam még ilyet. De nem volt meghibásodás, nagyon megbízható az autó.” Ami a kiemelkedő köridők feltűnő hiányát illeti, Hamilton nem tagadta, hogy még nem adtak bele mindent: “Az első teszten igyekszünk a lehető legkevesebbet megmutatni, hogy az ellenfeleknek ne legyen ideje lemásolni a megoldásainkat.” barc_teszt_03_05 Nico Rosberg szerdán arra utalt, hogy még bőven van az autóban, a Mercedes egyelőre “nem terítette a lapjait”, csütörtökön pedig úttörő fejlesztéseket emlegetett: “Összességében igazán pozitív a helyzet, a megbízhatóság jónak tűnk. Az autó gyors, és nagyon tetszik, ahogy kinéz. Ha megnézzük, van rajta néhány igazi újítás, ami mutatja, mennyit fejlődött a csapat. Öt évvel ezelőtt nem lettünk volna képesek ilyen innovációkra, mostanra viszont sok egészen úttörő fejlesztésünk van. Nem mondom, hogy egyértelműen mi vagyunk a leggyorsabbak, de nagyon jó dolgok vannak az autón, igazán lenyűgöző.” Rosberg is kiemelte, hogy milyen sokat számít a több mint 3000 km-es futásteljesítmény: “Találtunk néhány alkatrészt, ami megadta magát, olyasmik, amik 2000 km-en még nem jöttek volna elő. Ez nagyon hasznos az idénykezdet szempontjából. Kisebb dolgok, nem versenygyilkos hibák, de mindenképp jó ezeket azonosítani.”

Kommentek

Emberi irányítás nélkül száguld ez a monstrum

Te rá mernél bízni egy számítógépre közel 500 tonna irányítását? Nos, úgy néz ki, hogy a Komatsu igen.

520 lóerős Aston Martin, ami 90-nel megy

Az Aston Martin a monacói hajókiállításon leplezte le AM37 nevű motoros jachtját. Motortól függően akár 50 csomóval képes szelni a hullámokat.

Elektromos páncélszekrény a Renault-tól

A szépséges DeZir tanulmány utódjának mondja legújabb koncepcióautóját a Renault. A Trezorról holnap hull le a lepel.

Ne játssz mások életével! – Fájdalmasan őszinte videó

Készülj, mert ez nem az a szokásos propagandaszöveg, ez egy igaz történet, amit nem biztos, hogy kibírsz sírás nélkül.

Világbajnok parkolás, nem hiszed el, hogy befér

Egy jó kamionsofőr előtt nem nagyon van lehetetlen, még akkor sem, ha a fizika törvényei mást diktálnak.

Már készül a következő álmod – Kínában

1360 lóerős szupersportkocsi építését tervezgeti egy NextEV nevű kínai autógyártó. A márka neve elárulja: villanymotor hajtja majd.

5 trükk, ami tetszeni fog, ha autóval jársz

Olyan apró és egyszerű trükkök következnek, amik tényleg megkönnyíthetik a mindennapjaid. Persze csak akkor, ha autóval közlekedsz.

Mégsem lesz 400 lóerős négyhengeres Audi-motor

Feladta ambiciózus motorfejlesztő projektjét a Volkswagen-csoport. Az Audi TT Quattro Sport tanulmány kétliteres, 420 lóerős motorja örökre álom marad.

Súlyosították az autómatricás csaló büntetését

Az Il Ferro-ügyben a Fővárosi Ítélőtábla Büntető Kollégiuma jogerős ítéletében az elsőrendű vádlott, az Il Ferro Kft. ügyvezető igazgatójának szabadságvesztését 8 évre súlyosította kedden.

A legjobb BMW?

Megnyúztuk az M2-est, és rájöttünk, hogy ennél gyorsabban egyetlen BMW-vel sem tudnánk autózni. Főleg kanyarban, keresztben. Végre egy erős autó, ami nem akar megölni.

Na mi nem lesz a 3-as metró aranyáron felújított kocsijaiban?!

Homokzsákokkal tesztelik a 3-as metró felújított szerelvényeit, még szerencse, hogy azoknak nem kell klíma, de a hús-vér utasoknak azért nem ártana. Vagy hülyeség?

Eladó Eclipse, amihez sehol nincs a BMW meg a Golf

Tucatautó E46-ok, sufnituning-VW Golfok, szevasztok!