F1: A Mercedes csak altatott

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.26. 11.02

A Mercedes-csapat elképesztő, több mint 3000 km-es futásteljesítménnyel, de ütős köridők nélkül zárta az első téli Forma-1-es tesztet. Minden okuk megvan a bizakodásra.

barc_teszt_04_01 A címvédő Mercedes-csapat ugyan egyáltalán nem villantott nagy időt a héten lezajlott első Forma-1-es teszten, a leglágyabb gumik fel sem kerültek náluk, de a W07-es példátlan távot, 3000 km-t futott négy nap alatt, ami hihetetlen megbízhatóságot jelent, az autó igazi erejét pedig még nem is mutatták meg. “Ilyet még nem láttam! Az autó erős, csak megy és megy” – mondta Lewis Hamilton. “Két bajnoki cím után könnyű elkényelmesedni, de nálunk most még keményebben dolgozott mindenki. Egyszerűen hihetetlen volt ez a teszt. Mielőtt megérkeztünk, szó volt róla, hogy naponta nagyjából 800 km-t menjünk, de én azt gondoltam, hogy ez őrültség, előtte sosem csináltam még ilyet. De nem volt meghibásodás, nagyon megbízható az autó.” Ami a kiemelkedő köridők feltűnő hiányát illeti, Hamilton nem tagadta, hogy még nem adtak bele mindent: “Az első teszten igyekszünk a lehető legkevesebbet megmutatni, hogy az ellenfeleknek ne legyen ideje lemásolni a megoldásainkat.” barc_teszt_03_05 Nico Rosberg szerdán arra utalt, hogy még bőven van az autóban, a Mercedes egyelőre “nem terítette a lapjait”, csütörtökön pedig úttörő fejlesztéseket emlegetett: “Összességében igazán pozitív a helyzet, a megbízhatóság jónak tűnk. Az autó gyors, és nagyon tetszik, ahogy kinéz. Ha megnézzük, van rajta néhány igazi újítás, ami mutatja, mennyit fejlődött a csapat. Öt évvel ezelőtt nem lettünk volna képesek ilyen innovációkra, mostanra viszont sok egészen úttörő fejlesztésünk van. Nem mondom, hogy egyértelműen mi vagyunk a leggyorsabbak, de nagyon jó dolgok vannak az autón, igazán lenyűgöző.” Rosberg is kiemelte, hogy milyen sokat számít a több mint 3000 km-es futásteljesítmény: “Találtunk néhány alkatrészt, ami megadta magát, olyasmik, amik 2000 km-en még nem jöttek volna elő. Ez nagyon hasznos az idénykezdet szempontjából. Kisebb dolgok, nem versenygyilkos hibák, de mindenképp jó ezeket azonosítani.”

Kommentek

A japán anyukák a legjobbak?

Fehér bőrszerkóban semmiképpen, de a nagy koffer hátul előny. Mitől jó egy családi autó?

Veszett gyors lesz az Opel új villanyautója, az Ampera-e

Szeptemberben mutatja be kompakt elektromos modelljét az Opel. Az Opel Ampera-e sportos menetdinamikát és fejlett kapcsolódást szolgáltatásokat ígér.

Elindultak a világ első önjáró taxijai

A világon elsőként a szingapúri közutakon álltak szolgálatba vezető nélküli taxik. Ingyen lehet kipróbálni őket.

Lenyomja az ördögi hangú Jaguar az örökös király Porsche 911 Turbót?

Jaguar F-Type SVR a Porsche 911 Turbo ellen. Az angol erősebb és nehezebb, a német könnyebb, és valamivel kisebb a teljesítménye. Viszont ott van benne hosszú évtizedek munkája, ami lehet, hogy sokat nyom a latba.

Top 10: Bestiális génekkel beoltott békésnek tűnő típusok

Imádjuk a “sleeper” kategóriát. Amikor egy unalmasnak tűnő, egyterű, kombi, családi izé lemezei mögött hemzsegő lóerők mutatják meg csicsás, drága sportautóknak, hogy mindig résen kell lenni, mert a külső nem minden.

Nem hiszed el, mivel van tele a padlás ennél a gyűjtőnél

Peter Lee házának tetőtere a világ legnagyobb Transit-gyűjteményét rejti.

Felfoghatatlanul fejlett a legújabb Tesla

Újabb hajtáslánc-variációval rukkolt elő a Tesla: a P100D használattól függően elképesztő gyorsulásra vagy extrém nagy távolság megtételére alkalmas.

F1: Magnussent megint ejthetik

A renault-s Kevin Magnussen ugyan igyekszik mindent megtenni a 2017-es folytatásért, de úgy tűnik, hogy sejti, ez nem lesz elég. Remény helyett dac van benne.

Fotókon, ahogy Moszkvát ellepte a víz

Mintha egy világvége filmet néznénk, olyanok ezek a fényképek, amik nemrég készültek az orosz fővárosban.

Napi húsz forint lehet a pesti dugódíj

A megyei matricákhoz hasonló rendszerben vezetnék be a dugódíjat Budapesten. Szakértők szerint ez értelmetlen.

13 autó, ami csúnyán túltolta a szteroidot

Ha azt hiszed, már mindent láttál, amit borzasztó tuning címen látni lehet, akkor nagyon tévedtél. Ezek az autók tényleg kiverik a biztosítékot.

F1: A Red Bulltól kell félni jövőre?

A McLaren versenyfőnöke szerint a 2017-es szabályváltozások fő haszonélvezője a Red Bull lehet, persze a saját csapatában is nagyon bízik Eric Boullier.