F1: A Mercedes csak altatott

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.26. 11.49

A Mercedes-csapat elképesztő, több mint 3000 km-es futásteljesítménnyel, de ütős köridők nélkül zárta az első téli Forma-1-es tesztet. Minden okuk megvan a bizakodásra.

barc_teszt_04_01 A címvédő Mercedes-csapat ugyan egyáltalán nem villantott nagy időt a héten lezajlott első Forma-1-es teszten, a leglágyabb gumik fel sem kerültek náluk, de a W07-es példátlan távot, 3000 km-t futott négy nap alatt, ami hihetetlen megbízhatóságot jelent, az autó igazi erejét pedig még nem is mutatták meg. “Ilyet még nem láttam! Az autó erős, csak megy és megy” – mondta Lewis Hamilton. “Két bajnoki cím után könnyű elkényelmesedni, de nálunk most még keményebben dolgozott mindenki. Egyszerűen hihetetlen volt ez a teszt. Mielőtt megérkeztünk, szó volt róla, hogy naponta nagyjából 800 km-t menjünk, de én azt gondoltam, hogy ez őrültség, előtte sosem csináltam még ilyet. De nem volt meghibásodás, nagyon megbízható az autó.” Ami a kiemelkedő köridők feltűnő hiányát illeti, Hamilton nem tagadta, hogy még nem adtak bele mindent: “Az első teszten igyekszünk a lehető legkevesebbet megmutatni, hogy az ellenfeleknek ne legyen ideje lemásolni a megoldásainkat.” barc_teszt_03_05 Nico Rosberg szerdán arra utalt, hogy még bőven van az autóban, a Mercedes egyelőre “nem terítette a lapjait”, csütörtökön pedig úttörő fejlesztéseket emlegetett: “Összességében igazán pozitív a helyzet, a megbízhatóság jónak tűnk. Az autó gyors, és nagyon tetszik, ahogy kinéz. Ha megnézzük, van rajta néhány igazi újítás, ami mutatja, mennyit fejlődött a csapat. Öt évvel ezelőtt nem lettünk volna képesek ilyen innovációkra, mostanra viszont sok egészen úttörő fejlesztésünk van. Nem mondom, hogy egyértelműen mi vagyunk a leggyorsabbak, de nagyon jó dolgok vannak az autón, igazán lenyűgöző.” Rosberg is kiemelte, hogy milyen sokat számít a több mint 3000 km-es futásteljesítmény: “Találtunk néhány alkatrészt, ami megadta magát, olyasmik, amik 2000 km-en még nem jöttek volna elő. Ez nagyon hasznos az idénykezdet szempontjából. Kisebb dolgok, nem versenygyilkos hibák, de mindenképp jó ezeket azonosítani.”

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.