F1: A Mercedes csak altatott

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.26. 11.02

A Mercedes-csapat elképesztő, több mint 3000 km-es futásteljesítménnyel, de ütős köridők nélkül zárta az első téli Forma-1-es tesztet. Minden okuk megvan a bizakodásra.

barc_teszt_04_01 A címvédő Mercedes-csapat ugyan egyáltalán nem villantott nagy időt a héten lezajlott első Forma-1-es teszten, a leglágyabb gumik fel sem kerültek náluk, de a W07-es példátlan távot, 3000 km-t futott négy nap alatt, ami hihetetlen megbízhatóságot jelent, az autó igazi erejét pedig még nem is mutatták meg. “Ilyet még nem láttam! Az autó erős, csak megy és megy” – mondta Lewis Hamilton. “Két bajnoki cím után könnyű elkényelmesedni, de nálunk most még keményebben dolgozott mindenki. Egyszerűen hihetetlen volt ez a teszt. Mielőtt megérkeztünk, szó volt róla, hogy naponta nagyjából 800 km-t menjünk, de én azt gondoltam, hogy ez őrültség, előtte sosem csináltam még ilyet. De nem volt meghibásodás, nagyon megbízható az autó.” Ami a kiemelkedő köridők feltűnő hiányát illeti, Hamilton nem tagadta, hogy még nem adtak bele mindent: “Az első teszten igyekszünk a lehető legkevesebbet megmutatni, hogy az ellenfeleknek ne legyen ideje lemásolni a megoldásainkat.” barc_teszt_03_05 Nico Rosberg szerdán arra utalt, hogy még bőven van az autóban, a Mercedes egyelőre “nem terítette a lapjait”, csütörtökön pedig úttörő fejlesztéseket emlegetett: “Összességében igazán pozitív a helyzet, a megbízhatóság jónak tűnk. Az autó gyors, és nagyon tetszik, ahogy kinéz. Ha megnézzük, van rajta néhány igazi újítás, ami mutatja, mennyit fejlődött a csapat. Öt évvel ezelőtt nem lettünk volna képesek ilyen innovációkra, mostanra viszont sok egészen úttörő fejlesztésünk van. Nem mondom, hogy egyértelműen mi vagyunk a leggyorsabbak, de nagyon jó dolgok vannak az autón, igazán lenyűgöző.” Rosberg is kiemelte, hogy milyen sokat számít a több mint 3000 km-es futásteljesítmény: “Találtunk néhány alkatrészt, ami megadta magát, olyasmik, amik 2000 km-en még nem jöttek volna elő. Ez nagyon hasznos az idénykezdet szempontjából. Kisebb dolgok, nem versenygyilkos hibák, de mindenképp jó ezeket azonosítani.”

Kommentek

1 valóság 2 arca

A Volvo XC90 amellett, hogy a világ egyik legerősebb hétszemélyes szabadidőjárműve, a legtakarékosabb és legtisztább üzemű autó egyben. Tudj meg többet a Volvo hibrid szabadidő-autójáról!

Négyajtós sportkupét fejleszt a Kia

Megépíti az öt évvel ezelőtt bemutatott GT tanulmányautót a Kia. A nagy sportszedán már 2017-ben színre lép.

Halálpörgés a versenypályán: 11-szer pördült át az autó

Na ezért kell a bukókeret, meg az összes többi biztonsági cucc egy versenyautóba. Nem kell ahhoz pokoli tempó, hogy horrorbalesetet szenvedjen a versenyző.

Különleges kisbusz járja Budapestet augusztusban

Zenélő kisbusszal járja Budapestet augusztusban négy hétvégén egy profi zenekar, amely minőségi, élő dzsesszzenével lepi meg a munkából hazafelé tartó járókelőket, a turistákat, az autósokat és a tömegközlekedési eszközök utasait.

Tudod mi 150 éves ma Budapesten?

Százötven éves a budapesti kötött pályás közlekedés, az első lóvasút 1866. július 30-án indult el. Az évforduló alkalmából a BKV villamosfelvonulást rendez a Nagykörúton.

Milyen Golf? TGI? Biztos nem GTI?

A sűrített földgáz-üzemű Golfot hivatalosan nem forgalmazzák itthon, de a CNG-s autózást szorgalmazó egyesület behozott egyet az országba – mi pedig megkaptuk, hogy próbáljuk ki.

F1: Kemény lesz a Red Bull-Ferrari-csata

A Red Bull pilótái úgy vélik, szombaton igen szoros lesz a verseny a Ferrarival az időmérőn.

F1: Hamiltont visszafogta a Mercedes

A Mercedesnél arra utalnak, hogy Lewis Hamilton hockenheimi “lassúsága” a szándékosan mérsékeltebb programnak köszönhető. A büntetéstől akarják megvédeni az angolt.

F1: Button megjárta a kórházat, nincs baja

A Német Nagydíj második szabadedzésén szemirritációra panaszkodó Jenson Buttont már ki is engedték a kórházból.

Hétvégén útnak indulna? 50 kilométeres dugó is lehet!

Tengerpartra utazna a hétvégén? Akkor ezt most olvassa el, mert fontos. Tényleg!

F1: Rosberg az élen, Hamiltonnak nem megy

Nico Rosberg a Német Nagydíj második szabadedzésén is jelentős előnnyel verte csapattársát, Lewis Hamiltont, úgy tűnik, nagyon fekszik neki a hazai pálya.

Kecskeméti harcművész

Valódi utcai harcost faragott a Mercedes elsőkerék-hajtású szedánjából a német cég. Motortuning nem jár hozzá, és nem is illeszthető az összes kivitelhez.