F1: Összeomlás a McLarennél, tarolt a Mercedes

Alonso és a deja vu

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.25. 06.02

Az első 2016-os téli Forma-1-es teszt utolsó napján a McLaren gyakorlatilag nem futott, miközben a Ferrari a legjobb idővel, a Mercedes hihetetlen távval zárt.

dejavu Barcelonában lezárult az első négynapos Forma-1-es tesztelés, a zárónap a Ferrari elsőségét hozta, de a McLarenen kívül mindenki más is elégedett lehetett. Fernando Alonsónak minden bizonnyal deja vu-érzése volt, hiszen délelőtt három installációs kör után elromlott a McLaren-Honda, a hűtőszivárgást pedig egész napos munkával sem tudták kijavítani, így a kétszeres világbajnok és a csapat egy teljes napja odaveszett. Míg a McLarennél a lehető legrosszabbul alakultak a dolgok, a többi csapat eredményes munkát végzett. kimi Kimi Räikkönen 78 körrel a tarsolyában a leggyorsabbként végzett, az ebédszünet előtt, ultralágy gumin futott 1:23,477-es körét nem fenyegette senki a nap fennmaradó részében. A Ferrari a négyből három napon az élen zárt, tesztelés legjobb körét (1:22,810) Sebastian Vettel hozta kedden, szintén ultralágyon. A Ferrari mögé a Red Bull-os Danyiil Kvjat és a Force India tesztpilótája, Alfonso Celis sorolt be. A Renault az utolsó percekig szépen muzsikált, Kevin Magnussen 153 kört tett bele az RS16-osba, azonban nem sokkal a vége előtt a pályán állt le. barc_teszt_03_18 A Toro Rosso és a Sauber is 100 kör fölé jutott, de ahogy már megszokhattuk, a Mercedes futotta a legnagyobb távot. A címvédő csapat külön ligában játszik: a délelőtt vezető Lewis Hamilton és a délutáni műszakot teljesítő Nico Rosberg összesen 185 kört hozott össze, a W07-es a négy nap alatt több mint 3000 km-t teljesített, ami példátlan, hihetetlen megbízhatóság az első teszten. A Mercire egyebek mellett egy új – egyelőre nem versenykész – orr is felkerült, sokan próbáltak egy-két jó fotót elkapni róla, például az a fényképész is, aki csak az utolsó pillanatban ugrott el Hamilton elől.

Az új amerikai csapatnál, a Haasnál elégedetten tekinthetnek a legelső tesztre, ugyanis az utolsó napon Esteban Gutierrez további 89 környi adatot és tapasztalatot hozott, ami egy teljesen új autóval nagyon szép, még akkor is, ha a VF16-os végül a pályán adta meg magát. Szintén nem jutott el a kockás zászlóig a Manor Racing, ugyanis a már tegnap is hibázgató újoncuk, Rio Haryanto másfél órával a vége előtt kicsúszott a 4-es kanyarban, és odaverte az autó farát. A sérülés nem volt nagy, és előtte már 51 kört összehozott az indonéz fiatal. barc_teszt_4_du

Kommentek

Az autózás történetének nagy lépése

Megmondja az út, hogy van-e baja, kell-e karbantartást végezni. Hamarosan elkészül az első németországi okoshíd.

Katonák a hazai autópályákon

Ne ijedjen meg, ha néhány nap múlva katonákat lát vonulni az autópályákon. Csak gyakorlatoznak.

A Bosch is benne volt a VW-csalásban?

Állítólag a Bosch is részt vett a csaló szoftver kifejlesztésében, amely lehetővé tette, hogy a Volkswagen egyes dízelmodelljei átmenjenek a károsanyag-kibocsátási ellenőrzésen, miközben valós körülmények között az engedélyezettnél szennyezőbbek.

F1: Perez még nem tudja, hol versenyez jövőre

Noha több tárgyalása is volt a nyáron, Sergio Perez szerint továbbra sem született döntés a jövőjéről.

Ma kamionos felvonulás lesz a fővárosban

Családi programokkal és kedvező jegyárakkal várják a szervezők a nézőket a kamion-Európa-bajnokság hétvégén sorra kerülő magyarországi állomására a Hungaroringen. Ma még kamionos felvonulás is lesz.

A japán anyukák a legjobbak?

Fehér bőrszerkóban semmiképpen, de a nagy koffer hátul előny. Mitől jó egy családi autó?

Veszett gyors lesz az Opel új villanyautója, az Ampera-e

Szeptemberben mutatja be kompakt elektromos modelljét az Opel. Az Opel Ampera-e sportos menetdinamikát és fejlett kapcsolódási szolgáltatásokat ígér.

Elindultak a világ első önjáró taxijai

A világon elsőként a szingapúri közutakon álltak szolgálatba vezető nélküli taxik. Ingyen lehet kipróbálni őket.

F1: A McLaren és a Merci is új motort kap

A Ferrari mellett a Honda és a Mercedes is frissített erőforrást visz a Belga Nagydíjra. A Honda hét zsetont költött el Spa előtt.

Lenyomja az ördögi hangú Jaguar az örökös király Porsche 911 Turbót?

Jaguar F-Type SVR a Porsche 911 Turbo ellen. Az angol erősebb és nehezebb, a német könnyebb, és valamivel kisebb a teljesítménye. Viszont ott van benne hosszú évtizedek munkája, ami lehet, hogy sokat nyom a latba.

F1: Vandoorne is mehet a Renault-hoz

A McLaren neveltje biztosan nem vár, ha a wokingi csapatnál nem kap versenyzői ülést 2017-re. Akár a Renault-nál is kiköthet a belga szupertehetség.

Top 10: Bestiális génekkel beoltott, békésnek tűnő típusok

Imádjuk a “sleeper” kategóriát. Amikor egy unalmasnak tűnő, egyterű, kombi, családi izé lemezei mögött hemzsegő lóerők mutatják meg csicsás, drága sportautóknak, hogy mindig résen kell lenni, mert a külső nem minden.