F1: Időmérős káoszt jósol a veterán

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.25. 10.44

Felipe Massa szerint garantált lesz a káosz az új, azonnali kieséses kvalifikáción, ami rossz a csapatoknak, de a nézőknek jó lehet. A világbajnok is morog.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerdán megerősítette, hogy valószínűleg már idén bevezetik a Forma-1-es kvalifikáció új, módosított rendszerét, amelyben adott időközönként automatikusan kiesik majd az aktuálisan leglassabb versenyző. A Williams brazil veteránja, Felipe Massa szerint kész káosz lesz szombat délutánonként, igaz, a nézők jól járhatnak: “Nem is tudom, hogy tetszik-e vagy sem, azt hiszem, le kell ülnöm és át kell még gondolnom az új szabályokat, át kell látnom a változtatást. Annyit viszont már most látok, hogy szeretnének egy kis káoszt csinálni, és ez biztosan sikerül is. Biztos vagyok benne, hogy lesznek majd az élre való autók, amelyek ilyen-olyan problémák miatt a mezőny végébe kerülnek. Ez biztosan érdekes lesz a sajtónak, de hogy jobb lesz-e így, azt nem tudom.” massa A kérdésre, hogy tényleg az időmérő átalakítása volt-e a Forma-1 egyik sürgősen megoldandó kérdése, a korábbi Ferrari-pilóta így felelt: “Azt hiszem, a legfontosabb az, hogy a nézők csatákat, előzéseket szeretnének látni, és nem azt, hogy mindig simán nyer ugyanaz. Ha szorosabb a bajnokság, az jó a nézőknek. Ez az elsődleges dolog. Viszont ezt nem könnyű megoldani. Talán az autó hangja még könnyen kezelhető, de a nézők leginkább eltérő győzteseket szeretnének látni, ami a Forma-1 egyik legnehezebben megoldható kérdése.” Az FIA az időmérős változtatások mellett az autók 2017-re tervezett átalakításának alapvető részleteit is közzétette – szélesebb autók, hosszabb orrok, szélesebb gumik jönnek jövőre. A címvédő Lewis Hamilton fanyalogva fogadta az újításokat, hiányolja a versenyzők befolyását: “Szerintem jók a mostani szabályok, és akkor is azt mondanám, ha öt különböző csapat küzdene a győzelmekért” – utalt arra, hogy nem a Mercedes uralmát félti. “Nekem másféle F1-esek tetszenek, nekem más autó tetszett volna. Imádom a V12-eseket, a széles gumikat. Nemrég láttam egy képet egy régi Ferrariról, aminek szuper alacsonyak voltak az oldaldobozai. A 80-as évek közepén volt, egyszerűen nagyon menő, hogy milyen széles volt az egész. Azok az autók tetszenek nekem igazán, és persze a botváltó. Persze ezeket már nem lehet visszahozni.” barc_teszt_01_13 “De 2008 is jó év volt, amikor a Ferrarival csatáztunk. Azóta is voltak csaták, de több kellene. Nem tudom a megoldást, de az elmúlt években nem hoztak jó döntéseket. Hosszú ideje, évek óta nem tetszenek az újítások, de nekünk, versenyzőknek ez jut.” “Szerintem többet kellene konzultálni a pilótákkal, hiszen mi érezzük, milyen az autó, nekünk van elképzelésünk arról, mi lehetne jobb. És azt is tudjuk, hogy mi nem jó. Azok, akik 10-15 éve vezetnek az F1-ben a különböző szabályrendszerek mellett, tudják, hogy mi működött és mi nem.”

Kommentek

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

Nissan GT-R Track Edition: Köztes megoldás

A Nissan GT-R Track Edition a Nismo adottságait párosítja kisebb motorteljesítménnyel; a modell új piacra lépése jó apropó, hogy ismét elcsámcsogjunk részletein.

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.