F1: Időmérős káoszt jósol a veterán

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.25. 10.44

Felipe Massa szerint garantált lesz a káosz az új, azonnali kieséses kvalifikáción, ami rossz a csapatoknak, de a nézőknek jó lehet. A világbajnok is morog.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerdán megerősítette, hogy valószínűleg már idén bevezetik a Forma-1-es kvalifikáció új, módosított rendszerét, amelyben adott időközönként automatikusan kiesik majd az aktuálisan leglassabb versenyző. A Williams brazil veteránja, Felipe Massa szerint kész káosz lesz szombat délutánonként, igaz, a nézők jól járhatnak: “Nem is tudom, hogy tetszik-e vagy sem, azt hiszem, le kell ülnöm és át kell még gondolnom az új szabályokat, át kell látnom a változtatást. Annyit viszont már most látok, hogy szeretnének egy kis káoszt csinálni, és ez biztosan sikerül is. Biztos vagyok benne, hogy lesznek majd az élre való autók, amelyek ilyen-olyan problémák miatt a mezőny végébe kerülnek. Ez biztosan érdekes lesz a sajtónak, de hogy jobb lesz-e így, azt nem tudom.” massa A kérdésre, hogy tényleg az időmérő átalakítása volt-e a Forma-1 egyik sürgősen megoldandó kérdése, a korábbi Ferrari-pilóta így felelt: “Azt hiszem, a legfontosabb az, hogy a nézők csatákat, előzéseket szeretnének látni, és nem azt, hogy mindig simán nyer ugyanaz. Ha szorosabb a bajnokság, az jó a nézőknek. Ez az elsődleges dolog. Viszont ezt nem könnyű megoldani. Talán az autó hangja még könnyen kezelhető, de a nézők leginkább eltérő győzteseket szeretnének látni, ami a Forma-1 egyik legnehezebben megoldható kérdése.” Az FIA az időmérős változtatások mellett az autók 2017-re tervezett átalakításának alapvető részleteit is közzétette – szélesebb autók, hosszabb orrok, szélesebb gumik jönnek jövőre. A címvédő Lewis Hamilton fanyalogva fogadta az újításokat, hiányolja a versenyzők befolyását: “Szerintem jók a mostani szabályok, és akkor is azt mondanám, ha öt különböző csapat küzdene a győzelmekért” – utalt arra, hogy nem a Mercedes uralmát félti. “Nekem másféle F1-esek tetszenek, nekem más autó tetszett volna. Imádom a V12-eseket, a széles gumikat. Nemrég láttam egy képet egy régi Ferrariról, aminek szuper alacsonyak voltak az oldaldobozai. A 80-as évek közepén volt, egyszerűen nagyon menő, hogy milyen széles volt az egész. Azok az autók tetszenek nekem igazán, és persze a botváltó. Persze ezeket már nem lehet visszahozni.” barc_teszt_01_13 “De 2008 is jó év volt, amikor a Ferrarival csatáztunk. Azóta is voltak csaták, de több kellene. Nem tudom a megoldást, de az elmúlt években nem hoztak jó döntéseket. Hosszú ideje, évek óta nem tetszenek az újítások, de nekünk, versenyzőknek ez jut.” “Szerintem többet kellene konzultálni a pilótákkal, hiszen mi érezzük, milyen az autó, nekünk van elképzelésünk arról, mi lehetne jobb. És azt is tudjuk, hogy mi nem jó. Azok, akik 10-15 éve vezetnek az F1-ben a különböző szabályrendszerek mellett, tudják, hogy mi működött és mi nem.”

Kommentek

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

Elsírta magát a szerelő, amikor ezt meglátta

Vajon mire gondolt emberünk, amikor fa fékbetéteket drótozott a féktárcsához? A többiről nem is beszélve.

Életükkel játszanak a marosvásárhelyi autósok

Életveszélyes játékot űzött több autós és motoros a Maros jegén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.