Tényleg jobban szól a Forma-1?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.24. 12.59

A Forma-1-ben idén átalakított kipufogókkal futnak az autók, változtatás célja a hangélmény javítása. Nem biztos, hogy sikerült elérni a célt.

A Forma-1-ben idénre átírták a kipufogókra vonatkozó szabályokat, hogy valamelyest ellensúlyozzák a turbók hangtompítós hatását, ami sokakat kiábrándított az új erőforrások 2014-es bevezetésekor. A héten kezdődött első teszt tapasztalatai alapján nem biztos, hogy érdemi előrelépés történt. “Azt mondanám, hogy azért jó, hogy egy kicsit több hangot hallunk. Nem olyan hangos, mint lehetne, mint amilyennek lennie kellene, de sokkal jobb, mint korábban, most már egy kicsit Forma-1-esen szól” – mondta a korábban többször éles hangon panaszkodó ferraris Sebastian Vettel. Leng a zöld zászló “Hogy őszinte legyek, nagyon kicsi a különbség, szerintem nincs nagy változás a tavalyi évhez képest” – nyilatkozta a Force India-s Sergio Perez, aki hozzátette azért, hogy a barcelonai pálya “kompakt” jellege miatt főleg nehéz megítélni a dolgot. Perez csapattársa, Nico Hülkenberg szerint a tavalyihoz “nagyon hasonlóan” szólnak az autók, míg a sauberes Felipe Nasr “nagyon kis” hangerő-növekedést vett észre. “Szerintem egy kicsit jobb lett. Hát nem?” – mondta elég bizonytalanul a McLaren-Honda versenyfőnöke, Eric Boullier az újságíróknak. A Red Bull főmérnöke, Rob Marshall teljesen feleslegesnek bélyegezte a kipufogós módosítást: “Szerintem kész időpocsékolás volt az új kipufogók bevezetése. Egyáltalán nem lett tőle hangosabb az F1, csak nehezebbek tőle az autók.”

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.