Tényleg jobban szól a Forma-1?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.24. 12.59

A Forma-1-ben idén átalakított kipufogókkal futnak az autók, változtatás célja a hangélmény javítása. Nem biztos, hogy sikerült elérni a célt.

A Forma-1-ben idénre átírták a kipufogókra vonatkozó szabályokat, hogy valamelyest ellensúlyozzák a turbók hangtompítós hatását, ami sokakat kiábrándított az új erőforrások 2014-es bevezetésekor. A héten kezdődött első teszt tapasztalatai alapján nem biztos, hogy érdemi előrelépés történt. “Azt mondanám, hogy azért jó, hogy egy kicsit több hangot hallunk. Nem olyan hangos, mint lehetne, mint amilyennek lennie kellene, de sokkal jobb, mint korábban, most már egy kicsit Forma-1-esen szól” – mondta a korábban többször éles hangon panaszkodó ferraris Sebastian Vettel. Leng a zöld zászló “Hogy őszinte legyek, nagyon kicsi a különbség, szerintem nincs nagy változás a tavalyi évhez képest” – nyilatkozta a Force India-s Sergio Perez, aki hozzátette azért, hogy a barcelonai pálya “kompakt” jellege miatt főleg nehéz megítélni a dolgot. Perez csapattársa, Nico Hülkenberg szerint a tavalyihoz “nagyon hasonlóan” szólnak az autók, míg a sauberes Felipe Nasr “nagyon kis” hangerő-növekedést vett észre. “Szerintem egy kicsit jobb lett. Hát nem?” – mondta elég bizonytalanul a McLaren-Honda versenyfőnöke, Eric Boullier az újságíróknak. A Red Bull főmérnöke, Rob Marshall teljesen feleslegesnek bélyegezte a kipufogós módosítást: “Szerintem kész időpocsékolás volt az új kipufogók bevezetése. Egyáltalán nem lett tőle hangosabb az F1, csak nehezebbek tőle az autók.”

Kommentek

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondái a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

A Wankel motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok. Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkön hibái is kiderültek.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.