“Hirtelen halál” az F1-es időmérőn

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.24. 07.30

A Forma-1 fejesei a kvalifikáció átalakításáról döntöttek, az új rendszerben folyamatosan hullanak majd ki a leglassabbak az időmérőn.

barc_teszt_02_12 A Forma-1 fejesei, pontosabban a Mercedes, a Ferrari, a Williams, a Red Bull, a McLaren és a Force India képviselőiből, valamint Bernie Ecclestone-ból és az FIA-elnök Jean Todtból összeálló Stratégiai Munkacsoport kedden Genfben ülésezett. A szabályváltoztatások között a kvalifikáció “megbolondításáról” is döntöttek, jövőre még kiélezettebb lesz a verseny szombatonként. Az időmérő marad egy óra, három szakasz, viszont folyamatosan hullanak majd ki a leglassabbak. barc_teszt_01_15 A Q1 18-ról 16 percesre rövidül, és az első hét perc után minden 90 másodpercben kiesik majd az aktuálisan leggyengébb köridővel rendelkező pilóta. A Q2-be 15-en jutnak tovább, a 15 perces szakaszban hat perc után indul az újabb kiesési fázis, 90 másodpercenként megint búcsúzik majd valaki. A Q3-ba tíz helyett csak nyolc pilóta megy tovább, a 14 percesre bővülő utolsó menetből öt perc után esik ki az első, majd 90 másodpercenként a többiek, amíg az utolsó másfél percre csak két versenyző marad a pályán, hogy eldöntsék a pole-pozíció sorsát. A rendszer részleteit ezután dolgozzák ki, a Motorsport Világtanács pedig március 4-én foglalhatja szabályba az újítást. A napokban felröppent, hogy a fordított rajtsorrend bevezetését is fontolgatják – az időmérő első tíz helyezettje fordítva áll fel a rajtrácsra -, de úgy tűnik, ezt elvetették. Genfben szintén megtárgyalták a 2017-re korábban célként kitűzött körönkénti 5-6 másodperces gyorsulást, a biztonságos fejlesztések és a Pirelli munkájának könnyítése érdekében végül lejjebb vitték a határt, csak három másodperces tempónövekedést “kell” elérni a jövő évre. PU106B_Hybrid_01 Az erőforrások árának csökkentéséről is volt szó: 2018-ra évi 12 millió euróra vinnék le egy szezon költségét a klienscsapatok számára, de már a jövő évre is egymillióval kevesebbet kérnek majd, mint jelenleg (18-25 millió euró). 2019-re a pilótánként egy idényben szabadon használható erőforrások számát is csökkentenék eggyel. Jelenleg évi 20 futamig négy-négy, felette – mint idén is – öt-öt erőforrás vethető be büntetés nélkül, három év múlva viszont már – a szezon hosszának megfelelően – csak három-három vagy négy-négy lesz a keret.  

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.