“Hirtelen halál” az F1-es időmérőn

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.24. 07.30

A Forma-1 fejesei a kvalifikáció átalakításáról döntöttek, az új rendszerben folyamatosan hullanak majd ki a leglassabbak az időmérőn.

barc_teszt_02_12 A Forma-1 fejesei, pontosabban a Mercedes, a Ferrari, a Williams, a Red Bull, a McLaren és a Force India képviselőiből, valamint Bernie Ecclestone-ból és az FIA-elnök Jean Todtból összeálló Stratégiai Munkacsoport kedden Genfben ülésezett. A szabályváltoztatások között a kvalifikáció “megbolondításáról” is döntöttek, jövőre még kiélezettebb lesz a verseny szombatonként. Az időmérő marad egy óra, három szakasz, viszont folyamatosan hullanak majd ki a leglassabbak. barc_teszt_01_15 A Q1 18-ról 16 percesre rövidül, és az első hét perc után minden 90 másodpercben kiesik majd az aktuálisan leggyengébb köridővel rendelkező pilóta. A Q2-be 15-en jutnak tovább, a 15 perces szakaszban hat perc után indul az újabb kiesési fázis, 90 másodpercenként megint búcsúzik majd valaki. A Q3-ba tíz helyett csak nyolc pilóta megy tovább, a 14 percesre bővülő utolsó menetből öt perc után esik ki az első, majd 90 másodpercenként a többiek, amíg az utolsó másfél percre csak két versenyző marad a pályán, hogy eldöntsék a pole-pozíció sorsát. A rendszer részleteit ezután dolgozzák ki, a Motorsport Világtanács pedig március 4-én foglalhatja szabályba az újítást. A napokban felröppent, hogy a fordított rajtsorrend bevezetését is fontolgatják – az időmérő első tíz helyezettje fordítva áll fel a rajtrácsra -, de úgy tűnik, ezt elvetették. Genfben szintén megtárgyalták a 2017-re korábban célként kitűzött körönkénti 5-6 másodperces gyorsulást, a biztonságos fejlesztések és a Pirelli munkájának könnyítése érdekében végül lejjebb vitték a határt, csak három másodperces tempónövekedést “kell” elérni a jövő évre. PU106B_Hybrid_01 Az erőforrások árának csökkentéséről is volt szó: 2018-ra évi 12 millió euróra vinnék le egy szezon költségét a klienscsapatok számára, de már a jövő évre is egymillióval kevesebbet kérnek majd, mint jelenleg (18-25 millió euró). 2019-re a pilótánként egy idényben szabadon használható erőforrások számát is csökkentenék eggyel. Jelenleg évi 20 futamig négy-négy, felette – mint idén is – öt-öt erőforrás vethető be büntetés nélkül, három év múlva viszont már – a szezon hosszának megfelelően – csak három-három vagy négy-négy lesz a keret.  

Kommentek

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.