“Hirtelen halál” az F1-es időmérőn

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.24. 07.02

A Forma-1 fejesei a kvalifikáció átalakításáról döntöttek, az új rendszerben folyamatosan hullanak majd ki a leglassabbak az időmérőn.

barc_teszt_02_12 A Forma-1 fejesei, pontosabban a Mercedes, a Ferrari, a Williams, a Red Bull, a McLaren és a Force India képviselőiből, valamint Bernie Ecclestone-ból és az FIA-elnök Jean Todtból összeálló Stratégiai Munkacsoport kedden Genfben ülésezett. A szabályváltoztatások között a kvalifikáció “megbolondításáról” is döntöttek, jövőre még kiélezettebb lesz a verseny szombatonként. Az időmérő marad egy óra, három szakasz, viszont folyamatosan hullanak majd ki a leglassabbak. barc_teszt_01_15 A Q1 18-ról 16 percesre rövidül, és az első hét perc után minden 90 másodpercben kiesik majd az aktuálisan leggyengébb köridővel rendelkező pilóta. A Q2-be 15-en jutnak tovább, a 15 perces szakaszban hat perc után indul az újabb kiesési fázis, 90 másodpercenként megint búcsúzik majd valaki. A Q3-ba tíz helyett csak nyolc pilóta megy tovább, a 14 percesre bővülő utolsó menetből öt perc után esik ki az első, majd 90 másodpercenként a többiek, amíg az utolsó másfél percre csak két versenyző marad a pályán, hogy eldöntsék a pole-pozíció sorsát. A rendszer részleteit ezután dolgozzák ki, a Motorsport Világtanács pedig március 4-én foglalhatja szabályba az újítást. A napokban felröppent, hogy a fordított rajtsorrend bevezetését is fontolgatják – az időmérő első tíz helyezettje fordítva áll fel a rajtrácsra -, de úgy tűnik, ezt elvetették. Genfben szintén megtárgyalták a 2017-re korábban célként kitűzött körönkénti 5-6 másodperces gyorsulást, a biztonságos fejlesztések és a Pirelli munkájának könnyítése érdekében végül lejjebb vitték a határt, csak három másodperces tempónövekedést “kell” elérni a jövő évre. PU106B_Hybrid_01 Az erőforrások árának csökkentéséről is volt szó: 2018-ra évi 12 millió euróra vinnék le egy szezon költségét a klienscsapatok számára, de már a jövő évre is egymillióval kevesebbet kérnek majd, mint jelenleg (18-25 millió euró). 2019-re a pilótánként egy idényben szabadon használható erőforrások számát is csökkentenék eggyel. Jelenleg évi 20 futamig négy-négy, felette – mint idén is – öt-öt erőforrás vethető be büntetés nélkül, három év múlva viszont már – a szezon hosszának megfelelően – csak három-három vagy négy-négy lesz a keret.  

Kommentek

Na mi nem lesz a 3-as metró aranyáron felújított kocsijaiban?!

Homokzsákokkal tesztelik a 3-as metró felújított szerelvényeit, még szerencse, hogy azoknak nem kell klíma, de a hús vér utasoknak azért nem ártana. Vagy hülyeség?

Eladó Eclipse, amihez sehol nincs a BMW meg a Golf

Tucatautó E46-ok, sufnituning-VW Golfok, szevasztok!

Mit tud a legolcsóbb és legújabb Ford?

Nem, nem az Oktoberfest miatt jártunk Münchenben, hanem a Ford új kisautóját próbáltuk ki a környéken. De a sör sem marad ki.

Ez a ladás videoklip tesz most takarékra

Ráadásul kapásból kettőt találtunk. Az egyik nagyon beteg, a másik kevésbé.

F1: Kubica a Renault-nál tesztelt

Az F1-ből 2011 elején súlyos ralibalesete miatt kipottyant Robert Kubica nemrég a Renault F1-es szimulátorában gyakorolt.

F1: Alaptalanul támadják Verstappent

A Red Bull-főnök Christian Horner szerint a Max Verstappent érő kritikák 99 százaléka megalapozatlan.

Rossz idők jönnek az autóipari beszállítókra

Miközben 7,5 százalékos profitnövekedéssel 2015. kiváló év volt az autóipari beszállítók számára, a piaci bizonytalanság fokozódik, a globális bevételek növekedése pedig lassul.

Ez a film lesz 2017 legnagyobb bukása?

Minden esély megvan rá, hogy a januárban érkező Monster Trucks több mint 100 millió dolláros bukta lesz. Az nem kevés.

F1: Gumikáosz lehet a hétvégén

A Pirelli szerint előre megtippelhetetlen, ki milyen stratégiával próbálkozik majd a Maláj Nagydíjon, annyi biztos csak, hogy sok kiállás, eltérő megközelítések várhatók.

Visszatér Le Mans-ba a BMW!

A 2018-as szezonban gyári csapatot indít a hosszú távú világbajnokságon (WEC) a BMW. Ezúttal aligha a királykategóriában neveznek.

F1: Ricciardo Verstappentől tanul

Daniel Ricciardo nem szégyelli elismerni, hogy akár tini csapattársától is elles egyet s mást, ha ettől ő maga jobb versenyzővé válhat.