barc_teszt_02_12 A Forma-1 fejesei, pontosabban a Mercedes, a Ferrari, a Williams, a Red Bull, a McLaren és a Force India képviselőiből, valamint Bernie Ecclestone-ból és az FIA-elnök Jean Todtból összeálló Stratégiai Munkacsoport kedden Genfben ülésezett. A szabályváltoztatások között a kvalifikáció “megbolondításáról” is döntöttek, jövőre még kiélezettebb lesz a verseny szombatonként. Az időmérő marad egy óra, három szakasz, viszont folyamatosan hullanak majd ki a leglassabbak. barc_teszt_01_15 A Q1 18-ról 16 percesre rövidül, és az első hét perc után minden 90 másodpercben kiesik majd az aktuálisan leggyengébb köridővel rendelkező pilóta. A Q2-be 15-en jutnak tovább, a 15 perces szakaszban hat perc után indul az újabb kiesési fázis, 90 másodpercenként megint búcsúzik majd valaki. A Q3-ba tíz helyett csak nyolc pilóta megy tovább, a 14 percesre bővülő utolsó menetből öt perc után esik ki az első, majd 90 másodpercenként a többiek, amíg az utolsó másfél percre csak két versenyző marad a pályán, hogy eldöntsék a pole-pozíció sorsát. A rendszer részleteit ezután dolgozzák ki, a Motorsport Világtanács pedig március 4-én foglalhatja szabályba az újítást. A napokban felröppent, hogy a fordított rajtsorrend bevezetését is fontolgatják – az időmérő első tíz helyezettje fordítva áll fel a rajtrácsra -, de úgy tűnik, ezt elvetették. Genfben szintén megtárgyalták a 2017-re korábban célként kitűzött körönkénti 5-6 másodperces gyorsulást, a biztonságos fejlesztések és a Pirelli munkájának könnyítése érdekében végül lejjebb vitték a határt, csak három másodperces tempónövekedést “kell” elérni a jövő évre. PU106B_Hybrid_01 Az erőforrások árának csökkentéséről is volt szó: 2018-ra évi 12 millió euróra vinnék le egy szezon költségét a klienscsapatok számára, de már a jövő évre is egymillióval kevesebbet kérnek majd, mint jelenleg (18-25 millió euró). 2019-re a pilótánként egy idényben szabadon használható erőforrások számát is csökkentenék eggyel. Jelenleg évi 20 futamig négy-négy, felette – mint idén is – öt-öt erőforrás vethető be büntetés nélkül, három év múlva viszont már – a szezon hosszának megfelelően – csak három-három vagy négy-négy lesz a keret.