“Hirtelen halál” az F1-es időmérőn

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.24. 07.02

A Forma-1 fejesei a kvalifikáció átalakításáról döntöttek, az új rendszerben folyamatosan hullanak majd ki a leglassabbak az időmérőn.

barc_teszt_02_12 A Forma-1 fejesei, pontosabban a Mercedes, a Ferrari, a Williams, a Red Bull, a McLaren és a Force India képviselőiből, valamint Bernie Ecclestone-ból és az FIA-elnök Jean Todtból összeálló Stratégiai Munkacsoport kedden Genfben ülésezett. A szabályváltoztatások között a kvalifikáció “megbolondításáról” is döntöttek, jövőre még kiélezettebb lesz a verseny szombatonként. Az időmérő marad egy óra, három szakasz, viszont folyamatosan hullanak majd ki a leglassabbak. barc_teszt_01_15 A Q1 18-ról 16 percesre rövidül, és az első hét perc után minden 90 másodpercben kiesik majd az aktuálisan leggyengébb köridővel rendelkező pilóta. A Q2-be 15-en jutnak tovább, a 15 perces szakaszban hat perc után indul az újabb kiesési fázis, 90 másodpercenként megint búcsúzik majd valaki. A Q3-ba tíz helyett csak nyolc pilóta megy tovább, a 14 percesre bővülő utolsó menetből öt perc után esik ki az első, majd 90 másodpercenként a többiek, amíg az utolsó másfél percre csak két versenyző marad a pályán, hogy eldöntsék a pole-pozíció sorsát. A rendszer részleteit ezután dolgozzák ki, a Motorsport Világtanács pedig március 4-én foglalhatja szabályba az újítást. A napokban felröppent, hogy a fordított rajtsorrend bevezetését is fontolgatják – az időmérő első tíz helyezettje fordítva áll fel a rajtrácsra -, de úgy tűnik, ezt elvetették. Genfben szintén megtárgyalták a 2017-re korábban célként kitűzött körönkénti 5-6 másodperces gyorsulást, a biztonságos fejlesztések és a Pirelli munkájának könnyítése érdekében végül lejjebb vitték a határt, csak három másodperces tempónövekedést “kell” elérni a jövő évre. PU106B_Hybrid_01 Az erőforrások árának csökkentéséről is volt szó: 2018-ra évi 12 millió euróra vinnék le egy szezon költségét a klienscsapatok számára, de már a jövő évre is egymillióval kevesebbet kérnek majd, mint jelenleg (18-25 millió euró). 2019-re a pilótánként egy idényben szabadon használható erőforrások számát is csökkentenék eggyel. Jelenleg évi 20 futamig négy-négy, felette – mint idén is – öt-öt erőforrás vethető be büntetés nélkül, három év múlva viszont már – a szezon hosszának megfelelően – csak három-három vagy négy-négy lesz a keret.  

Kommentek

Isten Veled, te jóságos pofonosztó!

Bud Spencer szerint azért olyan népszerűek filmjei idehaza, mert a magyar emberek erősek és nagylelkűek, akárcsak ő a filmjeiben. Örökké emlékezni fogunk Rád!

Le Mans bajnoka hegymenetben is győzni tudott

Egy hét leforgása alatt két teljesen eltérő, de egyaránt ikonikus versenyt nyert meg Romain Dumas. Egyetlen ember gyorsabb csak nála a világon.

Érdekes Toyotát láttunk: itt C-HR

Nincs gyűlölségesebb dolog az autós újságírásban, mint az úgynevezett statikus bemutató. Igazán érdekes autónak kell lennie annak, amiért megéri elrepülni a világ egy másik szegletébe, majd egy-két órányi ajtócsapkodás után menetpróba nélkül hazajönni.

F1: A Force India folytatná a dobogós szériát

A Force India tulajdonosa azt mondja, annak ellenére is további dobogós helyezéseket vár a csapattól, hogy elsősorban már a 2017-es felkészüléssel foglalkoznak.

Megnyúzták a BMW-t, cipő lett a bőréből

A BMW észak-amerikai dizájnstúdiója ismét olyasvalamit tervezett, ami nem autó. Hanem cipő

F1: Így trükközik a gumikkal a Mercedes?

A német Auto, Motor und Sport tudni véli, hogyan ügyeskedik a Mercedes a kötelező guminyomás kikerülésével.

Hosszú lezárás lesz az M3-ason

Nagy felületen javítják az M3-as autópálya burkolatát Polgár térségében – közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Olcsóbb is lesz a parkolás Ferihegyen, meg nem is

A Gazdasági Versenyhivatal elfogadta a Budapest Airport vállalásait a repülőtérre történő behajtás és a helyszíni parkolás díjainak csökkentésére, valamint a Bónuszkártya kedvezményeinek módosítására.

F1: Szupergyors pályát épít a Red Bull?

Osztrák sajtóértesülés szerint felmerült, hogy a Red Bull visszahozza spielbergi versenypályája régi nyomvonalát.

Felfoghatatlan pénzt fizet a VW a dízelbotrányért

A Volkswagen megállapodott az amerikai autótulajdonosokat képviselő ügyvédekkel és a szövetségi kormánnyal a dízelbotrány miatt benyújtott keresetek rendezéséről.

F1: Középcsapatoktól fél a Mercedes

A hétvégi Osztrák Nagydíjon a Mercedesnél két kliensükkel, a Williamsszel és a Force Indiával is komoly kihívóként számolnak.

Fekete, fehér, igen, igen, igen!

A GT család ismételt Le Mans-i győzelmének örömére különleges kivitelű limitált szériát bocsátott ki a típusból a Ford.