ecclestone Az FIA közleménye részletezi az új időmérőt, amelynek “bevezetését vizsgálják, akár már a 2016-os szezonban”. A Stratégiai Munkacsoport javaslatára elhalasztották azonban a 2017-es sport- és technikai szabályzat véglegesítését, az aktuális új határidő április 30. Az autók alapformájával kapcsolatban született egy kezdeti egyezség, ezt annak szellemében alkották meg, hogy nagyobb legyen az autók leszorítóereje, és így javuljanak a köridők. Szintén sikerült megállapodni arról, hogy 2017-ben bevezetik az új fejvédő rendszert. Abszolút újdonságként debütál a “Driver of the Day” díj, amellyel a nézőket szeretnék jobban bevonni a versenyekbe. A közvetítés alatt online lehet majd szavazni a verseny emberére, a szavazatokat a leintés után azonnal összesítik, és ki is hirdetik az eredményt. “Úgy gondolom, jobb versenyeket látunk majd” – összegezte a változtatásokat Ecclestone. “Ha jobbak lesznek a versenyek, örülni fogok. De még mindig sok dolgot tehetünk, és így is lesz.” “Szükség volt rá, hogy kicsit felrázzuk az embereket. Egy ideig úgy tűnt, mintha én lennék az egyetlen ember, aki azt gondolja, hogy tennünk kell valamit az F1-ben, hogy felébresszünk mindenkit. Talán most ez történt.” “Sosem szóltam le a sportot, éppen ellenkezőleg. Arra próbáltam felhívni a figyelmet, hogy ha nem teszünk semmit, baj lesz.” “Azt akarom, hogy a közönség élvezze a Forma-1-et. Nem akarom, hogy egy verseny előtt biztosan meg lehessen jósolni, hogy Lewis Hamilton fog nyerni.”