F1: Alonso kitart a McLarennél

Tavaszra övék lehet a legjobb kasztni?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.24. 10.47

Fernando Alonso nem akarja elhagyni a McLaren-Hondát, egészen elégedetten és bizakodóan nyilatkozott az első idei tesztnapja után.

Már a tavalyi szezonzáró környékén felröppent, hogy Fernando Alonso elhagyhatja a minden várakozást alulmúló McLaren-Hondát, és a hét elején megint felvetődött, hogy a kétszeres világbajnok spanyol a keddi, első tesztnapja után meggondolja, hogy érdemes-e maradni, vagy inkább búcsút int a csapatnak és a Forma-1-nek. Alonso kedden vezette először az új McLarent, az MP4-31-essel 119 kört tett meg, elégedetten és bizakodva nyilatkozott: “A céljaim nagyok, nem csak azért vagyok itt, hogy utazgassak és vasárnaponként elszórakozzak egy kicsit az autóval, győzni akarok. Az elmúlt napokban voltak pletykák a jövőmet illetően, a hosszú üres periódusban egyesek hajlamosak kreatívan híreket gyártani, de most, hogy végre itt vagyunk a pályán, remélem, már nem lesznek. Kitöltöm az évet. És a következőt is. Három évre szól a szerződésem, nem is foglalkozom mással. Fontos év jön számunkra” – szögezte le, majd a napi tapasztalatairól is beszélt. barc_teszt_02_20 “Nagyon jó újra vezetni az eddigi talán leghosszabb téli szünetem után, és jó, hogy ennyi kört mehettem, hiszen tavaly nem sikerült. Akkor az első napon talán hét kört tettem meg, 25-öt a másodikon és 13-at a harmadikon, aztán indult a szezon. Még az ötödik-hatodik futamon is ismerkedtünk az autóval, ami hátráltatta a pontszerzést.” “Kulcsfontosságú volt, hogy az idei tesztidőszakban ne ismétlődjenek meg a tavaly problémák. Úgy gondolom, hogy a megbízhatóság terén ezt elértük, büszke is vagyok a csapat munkájára. Élveztem a mai napot, de az autóból még jócskán van mit kihozni.” Alonso kijelentette, hogy “kétség sem fér ahhoz”, hogy javult a Honda erőforrása, és a kasztni is erősebb, persze ez várható is volt: “A tavalyi kiindulási pont nagyon messze volt az élcsapatokétól. Minden tekintetben javult az autó. Vannak innovatív, nálunk most először megjelenő aerodinamikai újítások, olyan dolgok, amiket mások már korábban bevetettek, így persze nekünk még kell egy kis idő a tökéletesítésükre. És ugyanez igaz az erőforrásra is. Tavaly szenvedtünk, sok-sok leckét kaptunk, de sok mindent meg is tudtunk, ám az új tervezésű motor potenciáljának kiaknázása időbe telik majd.” barc_teszt_02_08 A spanyol optimista a McLaren fejlődését illetően, de abban is biztos, hogy melyik lesz 2016 legerősebb csapata – természetesen a Mercedes. “Szerintem a Mercedes dominanciája folytatódik, nagyon erősek. Érdekes dolgok voltak az első két tesztnapon, de ők annyit mentek, amiből nagyon sok adatot gyűjthettek. Ha ezután még rágyúrnak a teljesítményre, erősebbek lesznek, mint valaha, erősebbek, mint az elmúlt két szezonban.” “A McLaren számára nagy falat lenne a győzelem, de így is büszke vagyok arra, amit az elmúlt pár hónapban elértünk. Úgy gondolom, hogy az európai szezon kezdetére akár a miénk lehet a legjobb kasztni, nagyon motiváltak vagyunk. Csodaszer nincs, de szeretnénk versenyképesek lenni, jó eredményekért küzdeni. De azt tényleg nem tudom, hogy nyerhetünk-e idén.”

Kommentek

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Világrekorder izommotor a BMW 5-ösben

Új variánssal bővül a BMW 5-ös széria portfoliója. Az M550d xDrive minden egyes turbófeltöltőjére 100 lóerő jut.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.