A Volkswagen nem kér a zavaros Forma-1-ből

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.24. 17.03

A Volkswagen újra kizárta, hogy a közeljövőben Forma-1-es projektet indítson valamelyik márkájával, az F1 túl kiszámíthatatlan, kockázatos.

volkswagen A Volkswagent, pontosabban a VW-csoport egyik-másik márkáját évek óta újra és újra hírbe hozzák a Forma-1-gyel. Bár a Red Bull-lal tavaly tárgyalásokat is folytattak, az ősszel kirobbant emissziós botrány miatt ezek megszakadtak, most pedig a VW motorsportfőnöke, Wolfgang Dürheimer jelentette ki, hogy nem tekintik reális lehetőségnek a Forma-1-es szereplést. A szakember a sportág bizonytalan, állandóan változó szabályait és a szintén bizonytalan tulajdonosi hátteret emelte ki. “A Forma-1 jelenleg nem szerepel a terveink között. A helyzet nem elég kiszámítható ahhoz, hogy megérje a szükséges befektetést. Ami a szabályokat illeti, sok pletykát hallani a motorokról. Mielőtt rászánnánk a pénzt, ötévnyi stabilitást szeretnénk látni, nem fér bele, hogy változnak a szabályok, kevesebb vagy több lesz a hengerek száma, vagy hogy az utcai autókétól eltérő irányba vigyék a hibridrendszert” – magyarázta az Autocarnak. durheimer “A tulajdonosi hátteret illetően is nagy kérdések vannak. Ha nagy cégként nagy befektetésre szánjuk el magunkat, akkor elvárható, hogy legyen valami befolyásunk a háttérre, és valami biztosítékot kapjunk, hogy az aktuális tulajdonosok maradni fognak. Úgy tűnik azonban, hogy az F1-ben nem maradnak tulajdonosok hosszú távon, ez pedig instabilitást teremt” – utalt arra, hogy tavaly nyáron-ősszel Bernie Ecclestone többször is beszélt a CVC kiszállásáról és három-öt lehetséges vásárlóról is.

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.