F1: Vettel brutális idővel az élen

Két másodperccel verte a tavalyi pole-t

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.23. 01.02

Felkerült a Pirelli legújabb gumija, az ultralággyal elképesztő körök születtek a barcelonai Forma-1-es teszten kedd délelőtt.

A 2016-os téli Forma-1-es tesztelés második napjának délelőttjén Sebastian Vettel a tavalyi pole-nál majdnem két másodperccel gyorsabb kört futott. (1:22,810 – 2015: 1:24,681, Nico Rosberg.) Természetesen nem szereltek sugárhajtóművet a Ferrariba, Vettel és a Red Bull-os Daniel Ricciardo autójára egyszerűen felkerült a Pirelli új fejlesztésű, leginkább tapadó ultralágy keverékű gumija, a volt csapattársak ezeken csatáztak az utolsó fél órában.
Vettel összesen 46, Ricciardo 58 kört ment, a legszorgalmasabb viszont újra a Mercedes-csapat volt: Rosberg az ebédszünetig több mint egy versenytávot, 81 kört húzott le. Jó úton haladnak, hogy hozzák a Lewis Hamilton által tegnap elért 156 kört. A Mercedes autóján egyébként a csapatfőnök, Toto Wolff hétfői nyilatkozatának megfelelően több szokatlan aerodinamikai megoldás is feltűnt. Mögöttük a többség is viszonylag eredményesen gyűjtögette a köröket, a pályára a tegnapi szárnytörést követően megerősített pillérekkel visszatért a Haas-csapat is. barc_teszt_02_08 Rosberg után a második legnagyobb távot Fernando Alonso teljesítette a McLaren-Hondával, a 71 kör igen biztató, hiszen Button hétfőn összesen ment 84-et. A tempó viszont még nem az igazi – persze nem is arra hajtanak egyelőre. A késői ferraris motorszerződés miatt kapkodva összerakott Toro Rossónál a tegnapi sebességváltó-meghibásodás után ma is akadt probléma: Max Verstappen a pályán állt le délelőtt, de a garázsba gyorsan visszaszállított STR11-est megjavították, később újra körözött. barc_teszt_2_de

Kommentek

Csak az önrész 8 millió

Nem akármilyen teszten vagyunk túl: vezettük Horacio Pagani mester legújabb sportautó műalkotását, a 800 lóerős, 1100 Nm-es biturbó V12-vel hajtott, 1218 kilogrammos Pagani Huayra BC-t. Ára kissé borsos: 744 millió forint…

El se hiszed, hogy megy ez a kompresszoros Escalade

Egy igazi száguldó páncélszekrényt alkotott a Cadillac Escalade-ből a Henessey nevű tuningcég, ami olyan gyors, mint a legdurvább sportautók.

Tarolt az Audi a Hungaroringen

A hungaroringi DTM szombati futamán mindhárom dobogós helyet az Audi szerezte meg, a legmagasabb fokra Edoardo Mortara állhatott fel.

6 szolgáltatás, amit elvárunk majd a jövő autóitól

Az autóipar legfrissebb fejlesztéseiből már most látszik, hogy a nem túl távoli jövőben nem kizárólag utazásra használjuk majd az autókat.

Bármilyen autóvá át tud változni ez a furcsa négykerekű

Ennek segítségével többé nem kell tucatnyi autót összetörni, hogy látványos felvételeket nézhessünk majd a mozivásznon.

Eljött a dízelbuszok alkonya

A lengyel Solaris két új autóbuszt is bemutatott Hannoverben, a jelenleg is zajló IAA haszonjármű kiállításon. Az egyik CNG-vel megy, a másik pedig hibrid üzemű.

Michelisz a második helyről indul Sanghajban

Egyedüli hondásként Michelisz Norbi jutott be az első tízbe a kínai időmérőn, Huff és Monteiro már a Q1-ben kiestek.

Frissen restaurált F40-es Ferrari égett porrá

A Ferrari F40 kétség kívül az egyik legvágyottabb autó, amit az olaszok készítettek, így különösen fájdalmas, ha elvész akár egy darab is.

A pesti ember gyorsabb vagy a gép?

Több év tapasztalata alapján autóval gyorsabban haza lehet jutni a munkahelyről, vagy pedig a kocsi navigációjával, a világelső Google-lel, esetleg a mindenki által újabban istenített Waze-zel?

Mindenét villamosította a Smart

Összes modelljét villanymotorral látta el a Smart. Ez persze náluk nem jelent sokat, de jól hangzik.

Ha ez a jövő, akkor nagyon várjuk

Elképesztően nagy hatótávval rendelkező LNG-teherautót mutatott be az Iveco Hannoverben. A Z Truck már a jövő kamionjainak új generációját képviseli.

Megérkeztek az év legfontosabb Kiái

A Kia meghallgatta a vásárlók kívánságát, ezért rukkolt elő az Optima SW-vel és a kizárólag hibridként elérhető Niro-val, mindkét modellt elvittük egy körre.