F1: Vettel a legvégén robbant le

Maratoni távok, elképesztő köridők

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.23. 18.29

A barcelonai Forma-1-es tesztelés második napján maratoni távokat futott a csapatok többsége, összesen 1182 kört mentek az autók. Vettel űridővel az élen.

Kattints a képre, galéria nyílik!

Sebastian Vettel a nap végéig megőrizte elsőségét a barcelonai Forma-1-es teszten kedden. A Ferrarira még az ebédszünet előtti utolsó fél órában került fel a Pirelli idei új keveréke, az ultralágy, amivel a versenyző a tavalyi pole-nál (1:24,681) majdnem két másodperccel jobbat (1:22,810) futott. A Ferrari ma 125 kört gyűrt le, ami szintén nem rossz, bár az edzés azzal végződött, hogy pár perccel a leintés előtt Vettel a 3-as kanyarban félreállni kényszerült. Pirelli_F1_2016_04 Mögötte, szintén a nap közepén, de szuperlágyon elért idejével zárt a Red Bull-os Daniel Ricciardo, aki végül 112 körrel zárt. A harmadik leggyorsabb, ugyancsak ultralágyon a Force India-s Sergio Perez volt. Nico Rosberg közepes keveréken futotta legjobb idejét, így az nem is mérhető a három lépcsővel lágyabbat használókéhoz, azonban a táv tekintetében megint a Mercedes vitte a pálmát. A német versenyző összesen 172 kört, 800 km-t tett meg ma, Hamilton tegnapi 156 körével együtt már öt teljes “Spanyol Nagydíjat” lefutott a Merci, elképesztő a W07-es megbízhatósága. barc_teszt_02_04 A Sauber, a Williams, a McLaren és a Toro Rosso szintén 100 kör felett ment, a csapatok összesen 1182 kört teljesítettek egyetlen nap alatt. Az új amerikai alakulat, a Haas ugyan csak 79-ig jutott, de második tesztnapjukon ez is elismerésre méltó. Hozzá kell tenni viszont, hogy nincs minden rendben az autóval: az első szárny tegnap gyártási hiba – a karbonkompozit rossz “sütése” – miatt tört le, így a ma használt, javított darab csak ideiglenes megoldás, a végleges később jöhet. Ugyancsak kiderült, hogy a Toro Rosso a héten a festetlen autójával még nagyon alapvető dolgot, a Ferrari-hajtáslánc integrációját teszteli, a hétfőn Carlos Sainz, ma Max Verstappen alatt is leálló modellt a jövő héten egy B verzió váltja majd. https://www.youtube.com/watch?v=jPy7Kdhpwlk Az is világossá vált, hogy a McLaren-Honda sokkal megbízhatóbb, mint tavaly, ugyanis Fernando Alonso simán hozott 119 kört, első tesztnapján többet, mint tavaly a teljes téli tesztidőszak során. Az MP4-31-es hétfő óta többet futott, mint tavalyi elődje nyolc nap alatt. Egyelőre a legnagyobb bajban a Renault van: Jolyon Palmernek a tegnapi 37 kör után ma is csak 42 jött össze, az erőforrás meghibásodása miatt már délután befejezték a körözést.

barc_teszt_2_du

Kommentek

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

F1: Hamilton dobta az edzőjét

Lewis Hamilton a 2017-es idényre megvált trénerétől, mostantól a saját elképzelései szerint edz, de motiváltabb, mint bármikor.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Marad Rexton a SsangYong csúcsmodellje

Nem várta meg a világpremiert a SsangYong, idő előtt bemutatott két képet a múlt héten beharangozott nagy szabadidő-modelljéről.

Jöhet a rendszeres magyar KRESZ-vizsga

Egy hazai kutatás szerint az autósok 40 százaléka úgy látja, hogy a sofőröknek javára válna, ha időközönként újra kellene vizsgázniuk KRESZ-ből.

Ennyire olcsón még senki nem jutott hozzá Lamborghinihez, pláne nem ilyenhez

Mondjuk 5 dollárt pont megér ez a szénné égett Lamborghini Huracan. Egy fillérrel sem többet.

Fontos változás jön a rendszámoknál

Áprilistól nyílik lehetőség a közúti forgalomban a szürke rendszám­tábla kitételére azokra a gépjárművekre, amelyekre biciklitartó van felszerelve.

Brutális C-kupéval erősít a Mercedes

Az AMG C63 R egy közútra száműzött pályaversenyautó lesz, ami már úgy is hátborzongató, hogy semmit nem tudunk róla.

Figyelj, ezzel a civil autóval vadásznak a rendőrök

Már Keszthelyen és Nagykanizsán is segíti a rendőrség munkáját a két fedélzeti kamerája miatt speciális feladatokra is alkalmas felderítőautó.

Tényleg ördögtől való ez a BMW M3?

A hirdető azt mondja, igazi kuriózum, de vajon nem a márka meggyalázása, ha dízelmotort raknak a BMW M3-ba?

Így vezet villanyautót egy ralilegenda

Rauno Aaltonen a ballábfék pápája, aki még most, 79 évesen is tudja, mitől döglik a légy. A legendás MINI-s pilótát felkérte a BMW, ugyan fusson már egy kört az i3-mal, és ő megtette.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.