F1: Vettel a legvégén robbant le

Maratoni távok, elképesztő köridők

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.23. 18.29

A barcelonai Forma-1-es tesztelés második napján maratoni távokat futott a csapatok többsége, összesen 1182 kört mentek az autók. Vettel űridővel az élen.

Kattints a képre, galéria nyílik!

Sebastian Vettel a nap végéig megőrizte elsőségét a barcelonai Forma-1-es teszten kedden. A Ferrarira még az ebédszünet előtti utolsó fél órában került fel a Pirelli idei új keveréke, az ultralágy, amivel a versenyző a tavalyi pole-nál (1:24,681) majdnem két másodperccel jobbat (1:22,810) futott. A Ferrari ma 125 kört gyűrt le, ami szintén nem rossz, bár az edzés azzal végződött, hogy pár perccel a leintés előtt Vettel a 3-as kanyarban félreállni kényszerült. Pirelli_F1_2016_04 Mögötte, szintén a nap közepén, de szuperlágyon elért idejével zárt a Red Bull-os Daniel Ricciardo, aki végül 112 körrel zárt. A harmadik leggyorsabb, ugyancsak ultralágyon a Force India-s Sergio Perez volt. Nico Rosberg közepes keveréken futotta legjobb idejét, így az nem is mérhető a három lépcsővel lágyabbat használókéhoz, azonban a táv tekintetében megint a Mercedes vitte a pálmát. A német versenyző összesen 172 kört, 800 km-t tett meg ma, Hamilton tegnapi 156 körével együtt már öt teljes “Spanyol Nagydíjat” lefutott a Merci, elképesztő a W07-es megbízhatósága. barc_teszt_02_04 A Sauber, a Williams, a McLaren és a Toro Rosso szintén 100 kör felett ment, a csapatok összesen 1182 kört teljesítettek egyetlen nap alatt. Az új amerikai alakulat, a Haas ugyan csak 79-ig jutott, de második tesztnapjukon ez is elismerésre méltó. Hozzá kell tenni viszont, hogy nincs minden rendben az autóval: az első szárny tegnap gyártási hiba – a karbonkompozit rossz “sütése” – miatt tört le, így a ma használt, javított darab csak ideiglenes megoldás, a végleges később jöhet. Ugyancsak kiderült, hogy a Toro Rosso a héten a festetlen autójával még nagyon alapvető dolgot, a Ferrari-hajtáslánc integrációját teszteli, a hétfőn Carlos Sainz, ma Max Verstappen alatt is leálló modellt a jövő héten egy B verzió váltja majd. https://www.youtube.com/watch?v=jPy7Kdhpwlk Az is világossá vált, hogy a McLaren-Honda sokkal megbízhatóbb, mint tavaly, ugyanis Fernando Alonso simán hozott 119 kört, első tesztnapján többet, mint tavaly a teljes téli tesztidőszak során. Az MP4-31-es hétfő óta többet futott, mint tavalyi elődje nyolc nap alatt. Egyelőre a legnagyobb bajban a Renault van: Jolyon Palmernek a tegnapi 37 kör után ma is csak 42 jött össze, az erőforrás meghibásodása miatt már délután befejezték a körözést.

barc_teszt_2_du

Kommentek

Megújult a legendás amerikai sportkocsi

Felvarrták a Ford Mustang ráncait, jót tett az autónak a frissítés.

Divatcsászárnő tervezett kisautót

Klasszikus csajos stíluselemek helyett erőteljes divatkiáltvány, magabiztos és nőies az a smart fortwo Brabus, amelyet a német divatceleb Veronika Heilbrunner stilizált meg. A lényeg mégsem ez, hanem a Brabus tailor made program, amivel bárki megalkothatja saját smartját.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.