Kattints a képre, galéria nyílik!

Sebastian Vettel a nap végéig megőrizte elsőségét a barcelonai Forma-1-es teszten kedden. A Ferrarira még az ebédszünet előtti utolsó fél órában került fel a Pirelli idei új keveréke, az ultralágy, amivel a versenyző a tavalyi pole-nál (1:24,681) majdnem két másodperccel jobbat (1:22,810) futott. A Ferrari ma 125 kört gyűrt le, ami szintén nem rossz, bár az edzés azzal végződött, hogy pár perccel a leintés előtt Vettel a 3-as kanyarban félreállni kényszerült. Pirelli_F1_2016_04 Mögötte, szintén a nap közepén, de szuperlágyon elért idejével zárt a Red Bull-os Daniel Ricciardo, aki végül 112 körrel zárt. A harmadik leggyorsabb, ugyancsak ultralágyon a Force India-s Sergio Perez volt. Nico Rosberg közepes keveréken futotta legjobb idejét, így az nem is mérhető a három lépcsővel lágyabbat használókéhoz, azonban a táv tekintetében megint a Mercedes vitte a pálmát. A német versenyző összesen 172 kört, 800 km-t tett meg ma, Hamilton tegnapi 156 körével együtt már öt teljes “Spanyol Nagydíjat” lefutott a Merci, elképesztő a W07-es megbízhatósága. barc_teszt_02_04 A Sauber, a Williams, a McLaren és a Toro Rosso szintén 100 kör felett ment, a csapatok összesen 1182 kört teljesítettek egyetlen nap alatt. Az új amerikai alakulat, a Haas ugyan csak 79-ig jutott, de második tesztnapjukon ez is elismerésre méltó. Hozzá kell tenni viszont, hogy nincs minden rendben az autóval: az első szárny tegnap gyártási hiba – a karbonkompozit rossz “sütése” – miatt tört le, így a ma használt, javított darab csak ideiglenes megoldás, a végleges később jöhet. Ugyancsak kiderült, hogy a Toro Rosso a héten a festetlen autójával még nagyon alapvető dolgot, a Ferrari-hajtáslánc integrációját teszteli, a hétfőn Carlos Sainz, ma Max Verstappen alatt is leálló modellt a jövő héten egy B verzió váltja majd. https://www.youtube.com/watch?v=jPy7Kdhpwlk Az is világossá vált, hogy a McLaren-Honda sokkal megbízhatóbb, mint tavaly, ugyanis Fernando Alonso simán hozott 119 kört, első tesztnapján többet, mint tavaly a teljes téli tesztidőszak során. Az MP4-31-es hétfő óta többet futott, mint tavalyi elődje nyolc nap alatt. Egyelőre a legnagyobb bajban a Renault van: Jolyon Palmernek a tegnapi 37 kör után ma is csak 42 jött össze, az erőforrás meghibásodása miatt már délután befejezték a körözést.

barc_teszt_2_du