F1: Semmit sem javult a Renault?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.23. 11.02

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint a Renault erőforrása nagyjából ugyanolyan, mint tavaly év végén, igaz, már ez is pozitívum.

barc_teszt_01_05 A Red Bull a sikertelen szakítási kísérlet után 2016-ban is a Renault erőforrásaival indul, igaz, a motor immár TAG Heuer név alatt dolgozik az autóban. A csapat természetesen reménykedik benne, hogy a francia gyártó előbb-utóbb versenyképes erőforrást ad majd nekik, de a szezon elejétől nem várnak sokat, így a barcelonai teszt első napja után nem is panaszkodott Daniel Ricciardo: “A motor nagyjából ugyanolyannak érződik, mint a tavalyi idény végén. Ami nem feltétlenül rossz, hiszen az első napon sokkal jobb alapokról indulunk, mint tavaly ilyenkor. Nincs valami nagy ugrás, de egy kicsit elégedettebb vagyok, jól indultak a dolgok, és végül is ennél többet egyelőre nem kívánhatunk.” Ricciardo bő egy másodperccel maradt el Vettel ferraris idejétől, de az ausztrál hangsúlyozta, hogy a tempót a második teszttől várják. “Egyelőre nem a versenyteljesítménnyel megyünk, még nincs fent minden fejlesztés. A mostani tempó megfelel az elvárásoknak. A csapatnál azt mondtuk, hogy az első teszten a tavalyihoz hasonló teljesítményt érdemes várni, és nagyjából ez is a helyzet. Összességében nem rossz kezdés.”

Renault RS16, Jolyon Palmer

Renault RS16, Jolyon Palmer

Ami a Renault újjáalapított gyári csapatát illeti, az első nap nem sikerült valami fényesen, az RS16-os mindössze 37 kört futott, utolsóként szerepelt a táblázatban. A tavaly a Mercedes-motoros Lotusszal sokat vezető pilóta, Jolyon Palmer nem is volt valami elégedett: “Az autón nem érzek akkora különbséget. Tudtuk, hogy nem lesz könnyű a kezdés, hogy nem megyünk majd 100 kört, de 37 kör azért nem ideális. Gyakorlatilag el is szállt egy napom a négyből. A motornál azért lehet érezni a különbséget. A Mercedes erősebb volt, de a Renault-nak is van azért előnye, például a vezethetőség.”

Kommentek

Azt hiszed, meleg van? Nézd meg ezt!

Magyarországon hőségriadó van érvényben. Azonban még ez a forróság is elmaradt attól, ami Arizonát jellemzi, ahol állítólag az álló autóban lehet sütni a hővel.

Bekeményít a Mercedes-AMG GT

Különösen vad kivitelt készített első önálló modelljéből az AMG. Szélesebb kasztni erősebb motor a Mercedes-AMG GT R-ben.

Kiszivárgott az új Porsche Panamera

Új külső, új belső, új motorok – néhány nap múlva érkezik a második generációs Porsche Panamera. Nem kell azonban a jövő hétig várunk, kiszivárogtak az új modell képei.

Megdöglött az akkumulátor – hova szaladjak?

Elpusztult az ősöreg akku a Mazdában. Szépen, lassan, fokozatosan gyengült el, volt időm egy kis bűbájolást is bevetni rajta, mielőtt vettem volna egy újat.

Brexit: máris fenyegetnek az ázsiai autógyártók

Az ázsiai autógyártók vezetői arra figyelmeztettek pénteken, hogy visszafoghatják, sőt akár jegelhetik is nagy-britanniai beruházásaikat, miután a brit lakosság többsége az ország európai uniós tagságának megszüntetése (Brexit) mellett állt ki.

Nem akármilyen géppel döngeti az utakat ez a magyar kamionsofőr

Olvasónk, Rigó Robert a messzi Kanadából küldött fotókat arról a teherautóról, mellyel mostanában megkeresi a kenyérre valót.

Nyugdíj előtt Toyota, fiatalon SEAT

Érdekes elemzést tett közzé az autótulajdonosok átlagos koráról egy biztosítási brókercég. Nagyok a különbségek és nem egyértelmű a prémiummárkák helyzete.

Hőségben könnyebben kaphat defektet az abroncs

Csütörtöktől vasárnapig hőségriadó van érvényben az ország egész területén – a 30 fok feletti hőség nem csak a sofőröket viseli meg, hanem a gumiabroncsok számára is kihívást jelent.

Ismeretlen dög, ami vadabb a Bugattinál

Mintha egy Suzuki Swift 600 lóerős lenne, így lehet elképzelni mit tud a Vühl 05RR. Az ismeretlen sportkocsiba a Focus RS motorját építették.

F1: A Renault csak tesztel a versenyeken

A renault-s Kevin Magnussen azt mondja, tisztában van vele, hogy idén nem érhetnek el sokat, így örömmel fordítja tesztelésre a versenyhétvégéket.

Autóverseny lesz jövőre New Yorkban

A Forma-1 versenysorozat menedzsmentje már régóta ambicionálja, hogy a manhattani felhőkarcolók előterében rendezhessen nagydíjat, de úgy néz ki, hamarabb lesz New Yorkban elektromos autóverseny, mint F1-futam.

F1: A versenyző csak 20 százalékot ér

A Ferrari technikai főnöke szerint a mai Forma-1-ben a pilóta képességei kis szerepet játszanak a teljesítményben.