F1: Semmit sem javult a Renault?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.23. 11.02

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint a Renault erőforrása nagyjából ugyanolyan, mint tavaly év végén, igaz, már ez is pozitívum.

barc_teszt_01_05 A Red Bull a sikertelen szakítási kísérlet után 2016-ban is a Renault erőforrásaival indul, igaz, a motor immár TAG Heuer név alatt dolgozik az autóban. A csapat természetesen reménykedik benne, hogy a francia gyártó előbb-utóbb versenyképes erőforrást ad majd nekik, de a szezon elejétől nem várnak sokat, így a barcelonai teszt első napja után nem is panaszkodott Daniel Ricciardo: “A motor nagyjából ugyanolyannak érződik, mint a tavalyi idény végén. Ami nem feltétlenül rossz, hiszen az első napon sokkal jobb alapokról indulunk, mint tavaly ilyenkor. Nincs valami nagy ugrás, de egy kicsit elégedettebb vagyok, jól indultak a dolgok, és végül is ennél többet egyelőre nem kívánhatunk.” Ricciardo bő egy másodperccel maradt el Vettel ferraris idejétől, de az ausztrál hangsúlyozta, hogy a tempót a második teszttől várják. “Egyelőre nem a versenyteljesítménnyel megyünk, még nincs fent minden fejlesztés. A mostani tempó megfelel az elvárásoknak. A csapatnál azt mondtuk, hogy az első teszten a tavalyihoz hasonló teljesítményt érdemes várni, és nagyjából ez is a helyzet. Összességében nem rossz kezdés.”

Renault RS16, Jolyon Palmer

Renault RS16, Jolyon Palmer

Ami a Renault újjáalapított gyári csapatát illeti, az első nap nem sikerült valami fényesen, az RS16-os mindössze 37 kört futott, utolsóként szerepelt a táblázatban. A tavaly a Mercedes-motoros Lotusszal sokat vezető pilóta, Jolyon Palmer nem is volt valami elégedett: “Az autón nem érzek akkora különbséget. Tudtuk, hogy nem lesz könnyű a kezdés, hogy nem megyünk majd 100 kört, de 37 kör azért nem ideális. Gyakorlatilag el is szállt egy napom a négyből. A motornál azért lehet érezni a különbséget. A Mercedes erősebb volt, de a Renault-nak is van azért előnye, például a vezethetőség.”

Kommentek

A BMW-től vásárolná sportmotorjait a Jaguar

Jelentések szerint a jövőben a BMW V8-as turbómotorja teljesíthet szolgálatot a Jaguar Land Rover SVR jelzésű sportmodelljeiben.

Űrhajót szállítottak Budapesten – Fotók

Többek között a Szojuz 35 űrhajó parancsnoki kabinját szállították el a Közlekedési Múzeum megbontott épületéből. Ebben tért vissza a Földre Farkas Bertalan és Valerij Nyikolajevics Kubaszov.

Már majdnem kész a Toyota WRC versenyautója

Még hogy a Yaris női autó? A Toyota Finnországban fejleszti, és jövőre a rali világbajnokságban indítja a kisautóból faragott versenyautóját.

Tényleg középmotoros lesz a következő Corvette?

Minden jel arra utal, hogy a Chevrolet feljebb pozicionálná ikonikus kupéját, és vérbeli szupersportkocsit faragna a Corvette-ből.

Árcsökkenés jön a kutakon

Csökken a benzin ára szerdától, de nem ezért fogunk V8-asra váltani.

Szerdáig tart a káosz Budán

A Kolosy tér körüli összes utcában káoszt, a kereszteződéstől pedig több irányba több kilométeres dugót okozott hétfőn egy gyakorlatilag 10 méteres gödör.

Már megint a japánok a legmegbízhatóbbak

Hatvanezer olvasó véleménye alapján felállította idei megbízhatósági ranglistáját a brit Which? Car fogyasztótájékoztató magazin. Vannak meglepetések.

Szupersiker lett a szupertraffipax?

Számokkal alátámasztva állítják a rendőrök, hogy a magyar autósokat csak sebességméréssel lehet kordában tartani. Régen látott magasságban a bírságszám, de kevesebb a halálos és a súlyos sérüléses baleset.

A verseny, amiről nem gondoltuk, hogy létezik

Mostanában mindig elalszol az F1 alatt? Találtunk alternatívát, ami nemcsak izgalmasabb, de még vicces is.

Friss fotó Schumacher nagyfiáról

Miközben a lábadozó világsztár állapotáról hírzárlat miatt szinte semmit nem tudni, Mick fiáról egyre többet olvasni.

15 másodperc alatt töltik majd a buszokat Svájcban

Genfben már nem csak tesztjelleggel közlekednek a jövőben 15 másodperc alatt tölthető elektromos buszok.

F1: Hamilton direkt tartotta fel Rosberget?

A Mercedes csapatfőnöke szerint szó sem volt arról, hogy a Magyar Nagydíjon Lewis Hamilton időnként azért volt lassú, hogy csapattársát, Nico Rosberget rátolja az üldöző Daniel Ricciardóra.