F1: Ezért repült a Honda-főnök

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2016.02.23. 15.30

Meglepetésként érkezett kedden a hír, hogy távozik a Honda sportfőnöke, Arai Jaszuhisza. Banális ok áll a háttérben.

f1-barcelona-february-testing-2016-yasuhisa-arai-and-yusuke-hasegawa-honda A paddockban azonnal beidult a spekuláció a váltás bejelentésének időzítése miatt, hiszen a téli tesztszezon csak hétfőn kezdődött el. Sokan azt látták bele a döntésbe, hogy a Honda már most tudja, az idei szezonja is felejtős, ezért adták új kézbe az irányítást. Arai utódja Haszegava Juszuke lesz, bár a páros egy ideig még közösen felügyeli a munkát. Kedd délutánra kiderült az is, a Honda szigorú szabályai miatt kell távoznia Arainak. A gyártó alapszabálya mondja ki, hogy Arainak nyugdíjba kell vonulnia, amikor az idén betölti a hatvanadik életévét. “A váltás nincs összefüggésben a lóerők számával vagy a teljesítményünkkel. A korom miatt van az egész, amin nem változtathatok” – fogalmazott Arai. “58 voltam, most 59 vagyok, és 60 leszek. Ez egy normális szervezeti váltás. A japán vállalatoknál általában meg van határozva egy nyugdíjazási korhatár, a Hondánál ez 60 év.” “Nehéz volt ugyanakkor eldönteni, hogyan időzítsük a váltást. Ez nem az én feladatom volt, a vállalat döntött, és a döntés értelmében vállalati tanácsadó maradok.” A váltás március elsejétől hatályos, de Arai ezt követően is elutazik a versenyekre, biztosítva a zavartalan átmenetet. Utódja, Haszegava Juszuke nem ismeretlen az F1 világában, a Honda gyári csapatának ő volt a főmérnöke 2008-ban. “Ezért kaptam felkérést Arai szantól, hogy a helyére lépjek” – mondta Haszegava. “Csak most csatlakoztam a csapathoz, így nem sokat tudok mondani a helyzetünkről és a lehetőségeinkről. De az biztos, hogy fejlődtünk a télen. Nem lehetek túlságosan optimista, de biztosan javítani tudunk a tavalyi eredményünkön.”

Kommentek

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Marad Rexton a SsangYong csúcsmodellje

Nem várta meg a világpremiert a SsangYong, idő előtt bemutatott két képet a múlt héten beharangozott nagy szabadidő-modelljéről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.