F1: Vettelé az első vér a teszten

A Ferrari a Mercedes előtt Barcelonában

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.22. 01.02

A Forma-1-es tesztelés legelső délelőttjén a ferraris Sebastian Vettel volt a leggyorsabb Barcelonában, mögötte a címvédő Lewis Hamilton a Mercedesszel.

Ferrari SF16-H, Sebastian Vettel

Ferrari SF16-H, Sebastian Vettel

A barcelonai pályán véget ért a Forma-1-es tesztelés első napjának délelőtti “műszakja”. Az ebédszünetig a leggyorsabb a ferraris Sebastian Vettel volt, az SF16-H-val megtett 36 köréből 1:24,939 volt a legjobb. Ezzel egyébként máris gyorsabb, mint a tavalyi teszt első napjának csúcsa. A német a Mercedes címvédőjét, Lewis Hamiltont előzte meg, az angol 1:25,409-cel fél másodperccel maradt el tőle, viszont 66 kört tett a W07-esbe, ezzel a délelőtt legszorgalmasabbja volt. A Merci állítólag 150-170 kört szeretne futni naponta, így a délutánjuk is sűrűnek ígérkezik.
Leng a zöld zászló

Leng a zöld zászló

Ennyire az elején persze nem mérvadók a köridők, annyi viszont látszik, hogy a Ferrari-motorral szerelt Haas nem teljesen elveszett, Romain Grosjean a Sauberéhez és a Force Indiáéhoz mérhető tempót tudott. Ugyanakkor az új, amerikai csapatnál akadt aggasztó incidens is: dél körül az autóról a célegyenesben szakadt le az első szárny. Baleset nem történt, de a takarítás idejére előkerült a piros zászló.

A McLaren-Honda számára biztató lehet, hogy egy reggeli meghibásodás ellenére Jenson Button az ebédszünetig 35 kört tudott gyűjteni az MP4-31-essel. Az idénre Mercedes-motorra váltott Manor új autója eddig a leglassabb, az újonc Pascal Wehrlein nyolc és fél másodperccel volt lassabb Vettelnél, azonban csak 7 kört futott. barc_teszt_1_de  

Kommentek

Azt hiszed, meleg van? Nézd meg ezt!

Magyarországon hőségriadó van érvényben. Azonban még ez a forróság is elmaradt attól, ami Arizonát jellemzi, ahol állítólag az álló autóban lehet sütni a hővel.

Bekeményít a Mercedes-AMG GT

Különösen vad kivitelt készített első önálló modelljéből az AMG. Szélesebb kasztni erősebb motor a Mercedes-AMG GT R-ben.

Kiszivárgott az új Porsche Panamera

Új külső, új belső, új motorok – néhány nap múlva érkezik a második generációs Porsche Panamera. Nem kell azonban a jövő hétig várunk, kiszivárogtak az új modell képei.

Megdöglött az akkumulátor – hova szaladjak?

Elpusztult az ősöreg akku a Mazdában. Szépen, lassan, fokozatosan gyengült el, volt időm egy kis bűbájolást is bevetni rajta, mielőtt vettem volna egy újat.

Brexit: máris fenyegetnek az ázsiai autógyártók

Az ázsiai autógyártók vezetői arra figyelmeztettek pénteken, hogy visszafoghatják, sőt akár jegelhetik is nagy-britanniai beruházásaikat, miután a brit lakosság többsége az ország európai uniós tagságának megszüntetése (Brexit) mellett állt ki.

Nem akármilyen géppel döngeti az utakat ez a magyar kamionsofőr

Olvasónk, Rigó Robert a messzi Kanadából küldött fotókat arról a teherautóról, mellyel mostanában megkeresi a kenyérre valót.

Nyugdíj előtt Toyota, fiatalon SEAT

Érdekes elemzést tett közzé az autótulajdonosok átlagos koráról egy biztosítási brókercég. Nagyok a különbségek és nem egyértelmű a prémiummárkák helyzete.

Hőségben könnyebben kaphat defektet az abroncs

Csütörtöktől vasárnapig hőségriadó van érvényben az ország egész területén – a 30 fok feletti hőség nem csak a sofőröket viseli meg, hanem a gumiabroncsok számára is kihívást jelent.

Ismeretlen dög, ami vadabb a Bugattinál

Mintha egy Suzuki Swift 600 lóerős lenne, így lehet elképzelni mit tud a Vühl 05RR. Az ismeretlen sportkocsiba a Focus RS motorját építették.

F1: A Renault csak tesztel a versenyeken

A renault-s Kevin Magnussen azt mondja, tisztában van vele, hogy idén nem érhetnek el sokat, így örömmel fordítja tesztelésre a versenyhétvégéket.

Autóverseny lesz jövőre New Yorkban

A Forma-1 versenysorozat menedzsmentje már régóta ambicionálja, hogy a manhattani felhőkarcolók előterében rendezhessen nagydíjat, de úgy néz ki, hamarabb lesz New Yorkban elektromos autóverseny, mint F1-futam.

F1: A versenyző csak 20 százalékot ér

A Ferrari technikai főnöke szerint a mai Forma-1-ben a pilóta képességei kis szerepet játszanak a teljesítményben.