F1: Hamilton elképesztő távval kezdett

Forma-1, teszt, Barcelona, 2016.02.22.

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.22. 06.02

Az első barcelonai Forma-1-es teszt nyitónapján a Mercedes lenyűgöző távval kezdett, de a tempóban a Ferrari verhetetlen volt. Működik a McLaren is.

Barcelonában 18 órakor lezárult az első 2016-os Forma-1-es teszt nyitónapja. A katalán pályán a ferraris Sebastian Vettel volt a leggyorsabb még délelőtt futott körével, de a legnagyobb munkát egyértelműen a címvédő csapat és címvédő pilótája, azaz a Mercedes és Lewis Hamilton végezte.

A Ferrari tempója figyelemre méltó: 3 tizedre a tavalyi pole-tól. Bár az angol fél másodperccel elmaradt Vettel legjobbjától, 156 kört ment. Ez két és fél versenytáv (726 km), és több, mint a Merci tavalyi, jerezi elsőnapos adagja (695 km). Mögöttük, Vetteltől bő egy másodpercre a Red Bull-os Daniel Ricciardo és a williamses Valtteri Bottas zárt – 87 és 80 körrel -, míg a Force India tapasztalatlan tesztelője, a 19 Alfonso Celis lágy gumikon az 5. helyre vitte be a VJM09-est.

Force India VJM09, Alfonso Celis

Force India VJM09, Alfonso Celis

A legjobb idejét szintén lágyakon futó Jenson Button a McLarennel 84 kört hozott össze, ami tavaly egész heti adag lett volna. Az autó, és persze a Honda motorja megbízhatóbbnak látszik. A wokingi csapat versenyfőnöke, Eric Boullier újságírói unszolásra így értékelt napközben: “Igen, jobb az autó. Arról nem mondok semmit, hogy mennyivel, mert a sajtó irreális várakozásokat kelt, pedig még mi magunk sem tudjuk, hogy a többiek mit végeztek a télen. Én elsősorban az autóért felelek, de úgy hiszem, a motor terén is jó előrelépések születtek, a Honda a jó úton jár, több tavalyi problémát is kijavítottak.” barc_teszt_01_12 A tesztre az utolsó pillanatban elkészült, festés nélküli Toro Rosso a 7. lett Carlos Sainzcal a volánnál, a spanyol ifjonc összesen 55 körig jutott, mielőtt a sebességváltó olajszivárgása miatt véget ért volna számukra a nap.

A sauberes Marcus Ericsson még a tavalyi autóval körözött, így teljesítménye nem sokat számít az idei év tekintetében, annál érdekesebb és örömtelibb viszont, hogy a Ferrariról Merci-motorra váltott Manor, valamint a frissen bemutatkozott amerikai csapat, a Haas is elfogadhatóan működött. barc_teszt_01_01 A Manor-Mercedesszel a DTM-bajnok újonc, Pascal Wehrlein 54 kört tett meg, míg a Haasszal Romain Grosjean viszonylag megbízhatóan futott addig, míg a délelőtti szakasz vége felé a célegyenesben, 300 feletti tempónál le nem szakadt az autóról az első szárny. Baleset szerencsére nem történt, de az új, biztonságosabb pillér csak holnap kerül fel az autóra, így a Haas délután kényszerpihenőn volt. A mezőnyt a Renault zárta, Jolyon Palmer 37 kört ment, az autó a nap túlnyomó részét a garázsban töltötte. barc_teszt_1_du

Kommentek

Nem drágul a kötelező biztosítás

A Világgazdaság összesítése szerint több hónapja nem emelkedik a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások díja, a két vezető társaság tavasszal módosított legutóbb az áron.

Porsche, ami utcára tilos!

Reggel, napközben és este, az ágyban, a fürdőkádban és az íróasztalnál, azóta is Lausitzringen készült felvételeket nézem. Talán soha nem élhetem át újra az élményt, amit egy gyári Porsche versenyautó képes nyújtani.

Elektromos társat kap a VW Golf

Leleplezte villanymotoros tanulmányautóját a Volkswagen. Akkora, mint a Golf, de teljesen önálló padlón nyugszik.

F1: Fizetős pilótákkal folytatja a Sauber

Monisha Kaltenborn csapatfőnök szerint a Sauber erős anyagi háttérrel rendelkező pilótákat igazol 2017-re.

Élményautó: VW Golf II Rallye

Egy G-feltöltős Rallye Golf önmagában is érdekes, pláne ez a darab vészjósló hanggal és Oettinger tuninggal megvadított motorral. Rákészültünk a szombati hungaroringi VW-találkozóra.

Több Forma-1-es szabály is változik

A csapatok megállapodtak egy sor szabályváltoztatásban, amelyek a tervek szerint már jövőre életbe lépnek.

Játékautóként borítja fel a tájfun a teherautót

Hatalmas erővel csapott le Megi a Kínai Köztársaságra. A videó éppen azt kapta el, ahogy egy teherautót simán felborít a vihar.

Teherautók, amik lenyomnak egy sportkocsit is

Ez az öt teherautó bizony nem viccel, simán felveszi a versenyt a legtöbb sportautóval.

F1: Mégsem biztos a tesztprogram

A barcelonai pályán azt mondják, még nem biztos, hogy tényleg náluk tartják majd a 2017-es téli teszteket.

A Renault alulbecsülte az F1-et

A Renault F1-es főnöke elismerte, hogy a francia gyártó naivan alulbecsülte a Forma-1-es visszatérés nehézségét. Most már nincs mit tenni, menni kell előre.

Elárverezik a Ferenc pápát szállító Golfokat

Internetes aukción lehet licitálni október elejéig arra a három autóra, amellyel Ferenc pápát szállították júliusban a krakkói Ifjúsági Világtalálkozón.

Új P+R parkolók épülnek Budapesten

Új P+R parkolók létesítéséről és meglévők bővítéséről is döntött szerdai ülésén a Fővárosi Közgyűlés.