F1: Hamilton elképesztő távval kezdett

Forma-1, teszt, Barcelona, 2016.02.22.

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.22. 06.02

Az első barcelonai Forma-1-es teszt nyitónapján a Mercedes lenyűgöző távval kezdett, de a tempóban a Ferrari verhetetlen volt. Működik a McLaren is.

Barcelonában 18 órakor lezárult az első 2016-os Forma-1-es teszt nyitónapja. A katalán pályán a ferraris Sebastian Vettel volt a leggyorsabb még délelőtt futott körével, de a legnagyobb munkát egyértelműen a címvédő csapat és címvédő pilótája, azaz a Mercedes és Lewis Hamilton végezte.

A Ferrari tempója figyelemre méltó: 3 tizedre a tavalyi pole-tól. Bár az angol fél másodperccel elmaradt Vettel legjobbjától, 156 kört ment. Ez két és fél versenytáv (726 km), és több, mint a Merci tavalyi, jerezi elsőnapos adagja (695 km). Mögöttük, Vetteltől bő egy másodpercre a Red Bull-os Daniel Ricciardo és a williamses Valtteri Bottas zárt – 87 és 80 körrel -, míg a Force India tapasztalatlan tesztelője, a 19 Alfonso Celis lágy gumikon az 5. helyre vitte be a VJM09-est.

Force India VJM09, Alfonso Celis

Force India VJM09, Alfonso Celis

A legjobb idejét szintén lágyakon futó Jenson Button a McLarennel 84 kört hozott össze, ami tavaly egész heti adag lett volna. Az autó, és persze a Honda motorja megbízhatóbbnak látszik. A wokingi csapat versenyfőnöke, Eric Boullier újságírói unszolásra így értékelt napközben: “Igen, jobb az autó. Arról nem mondok semmit, hogy mennyivel, mert a sajtó irreális várakozásokat kelt, pedig még mi magunk sem tudjuk, hogy a többiek mit végeztek a télen. Én elsősorban az autóért felelek, de úgy hiszem, a motor terén is jó előrelépések születtek, a Honda a jó úton jár, több tavalyi problémát is kijavítottak.” barc_teszt_01_12 A tesztre az utolsó pillanatban elkészült, festés nélküli Toro Rosso a 7. lett Carlos Sainzcal a volánnál, a spanyol ifjonc összesen 55 körig jutott, mielőtt a sebességváltó olajszivárgása miatt véget ért volna számukra a nap.

A sauberes Marcus Ericsson még a tavalyi autóval körözött, így teljesítménye nem sokat számít az idei év tekintetében, annál érdekesebb és örömtelibb viszont, hogy a Ferrariról Merci-motorra váltott Manor, valamint a frissen bemutatkozott amerikai csapat, a Haas is elfogadhatóan működött. barc_teszt_01_01 A Manor-Mercedesszel a DTM-bajnok újonc, Pascal Wehrlein 54 kört tett meg, míg a Haasszal Romain Grosjean viszonylag megbízhatóan futott addig, míg a délelőtti szakasz vége felé a célegyenesben, 300 feletti tempónál le nem szakadt az autóról az első szárny. Baleset szerencsére nem történt, de az új, biztonságosabb pillér csak holnap kerül fel az autóra, így a Haas délután kényszerpihenőn volt. A mezőnyt a Renault zárta, Jolyon Palmer 37 kört ment, az autó a nap túlnyomó részét a garázsban töltötte. barc_teszt_1_du

Kommentek

Használt autó: mit adnak egy telefon áráért?

200-250 ezer forinttal a siralmas felhozatalból nehéz, de nem lehetetlen normális használt autót találni. Nem feltétlenül muszáj Suzuki Swiftet venni, de a dízelről és a behozatalról érdemes lemondani.

Újabb gyorstöltők az országban

Két új 49,8 kilowattos elektromos autó villámtöltőt adtak át Zuglóban, illetve az M3-as autópálya mellett, ezzel 13 helyszínre bővült a Budapesten és környékén elérhető nagyteljesítményű töltőpontok száma

Jönnek az elektromos kamionok

Az akkumulátorfejlesztésben elért eredmények a következő évtized elején már lehetővé teszik elektromos hajtású nehéz tehergépjárművek kereskedelmi célú forgalomba állítását – véli a Daimler.

Hasznos tippek, hogy ne verjenek át hamis olajjal

Néhány tanács, amit minden autósnak érdemes megfogadnia, hogy ne verjék át az olajjal.

1 valóság 2 arca

A Volvo XC90 amellett, hogy a világ egyik legerősebb hétszemélyes szabadidőjárműve, a legtakarékosabb és legtisztább üzemű autó egyben. Tudj meg többet a Volvo hibrid szabadidő-autójáról!

Teherautó helyett ember húzta a helikoptert

35 tonnás helikoptert vontatott el egy nagyon erős ember.

Veszít a VW, jól megy az új Astra

Jól megy a Renault-nak, magához tért a Honda és kapósak a városi terepjárók. A Volkswagen eladásai viszont megsínylették a dízelbotrányt.

Ismét olcsóbban tankolunk péntektől

Mindkét üzemanyag árát csökkenti a MOL.

Biztos, hogy jobb egy Alfa, mint egy Fiat?

Elsőkerék-hajtás és nagyszériás műszaki alapok: nyitott kétülésesek esetén ez akár élménygyilkos kezdet is lehetne. De nem az, egyáltalán nem.

Másképp csökken az autók fogyasztása

Eddig az automata váltós autók fogyasztáscsökkentésének bevált eszköze volt a fokozatok számának növelése. Az áttételek szaporításának véget vethet a hajtáslánc villamosítása.

Parkolásból elégtelen

Új, helytakarékos parkolási mód? Vagy vandálok tették?

Döbbenetes vasúti baki a szerda reggeli IC-n

Répcelak helyett Sárvárra futott be a szerdán reggel Szombathelyről Budapestre induló Alpokalja IC. Vajon az utasoknak mikor tűnt fel, hogy rossz irányba mennek?