F1: Hamilton elképesztő távval kezdett

Forma-1, teszt, Barcelona, 2016.02.22.

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.22. 06.02

Az első barcelonai Forma-1-es teszt nyitónapján a Mercedes lenyűgöző távval kezdett, de a tempóban a Ferrari verhetetlen volt. Működik a McLaren is.

Barcelonában 18 órakor lezárult az első 2016-os Forma-1-es teszt nyitónapja. A katalán pályán a ferraris Sebastian Vettel volt a leggyorsabb még délelőtt futott körével, de a legnagyobb munkát egyértelműen a címvédő csapat és címvédő pilótája, azaz a Mercedes és Lewis Hamilton végezte.

A Ferrari tempója figyelemre méltó: 3 tizedre a tavalyi pole-tól. Bár az angol fél másodperccel elmaradt Vettel legjobbjától, 156 kört ment. Ez két és fél versenytáv (726 km), és több, mint a Merci tavalyi, jerezi elsőnapos adagja (695 km). Mögöttük, Vetteltől bő egy másodpercre a Red Bull-os Daniel Ricciardo és a williamses Valtteri Bottas zárt – 87 és 80 körrel -, míg a Force India tapasztalatlan tesztelője, a 19 Alfonso Celis lágy gumikon az 5. helyre vitte be a VJM09-est.

Force India VJM09, Alfonso Celis

Force India VJM09, Alfonso Celis

A legjobb idejét szintén lágyakon futó Jenson Button a McLarennel 84 kört hozott össze, ami tavaly egész heti adag lett volna. Az autó, és persze a Honda motorja megbízhatóbbnak látszik. A wokingi csapat versenyfőnöke, Eric Boullier újságírói unszolásra így értékelt napközben: “Igen, jobb az autó. Arról nem mondok semmit, hogy mennyivel, mert a sajtó irreális várakozásokat kelt, pedig még mi magunk sem tudjuk, hogy a többiek mit végeztek a télen. Én elsősorban az autóért felelek, de úgy hiszem, a motor terén is jó előrelépések születtek, a Honda a jó úton jár, több tavalyi problémát is kijavítottak.” barc_teszt_01_12 A tesztre az utolsó pillanatban elkészült, festés nélküli Toro Rosso a 7. lett Carlos Sainzcal a volánnál, a spanyol ifjonc összesen 55 körig jutott, mielőtt a sebességváltó olajszivárgása miatt véget ért volna számukra a nap.

A sauberes Marcus Ericsson még a tavalyi autóval körözött, így teljesítménye nem sokat számít az idei év tekintetében, annál érdekesebb és örömtelibb viszont, hogy a Ferrariról Merci-motorra váltott Manor, valamint a frissen bemutatkozott amerikai csapat, a Haas is elfogadhatóan működött. barc_teszt_01_01 A Manor-Mercedesszel a DTM-bajnok újonc, Pascal Wehrlein 54 kört tett meg, míg a Haasszal Romain Grosjean viszonylag megbízhatóan futott addig, míg a délelőtti szakasz vége felé a célegyenesben, 300 feletti tempónál le nem szakadt az autóról az első szárny. Baleset szerencsére nem történt, de az új, biztonságosabb pillér csak holnap kerül fel az autóra, így a Haas délután kényszerpihenőn volt. A mezőnyt a Renault zárta, Jolyon Palmer 37 kört ment, az autó a nap túlnyomó részét a garázsban töltötte. barc_teszt_1_du

Kommentek

Nagy autós segítséget kaptak a katasztrófavédők

Eddig csak autószervizekben használt járműinformációs adatbázis szoftver segíti mostantól az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) munkáját.

A pokol 48 órája az Európa-bajnokságon

Busszal vágtunk neki az Izland és Portugália elleni meccsnek, és ha a magyar válogatott nem kápráztatott volna el minket parádés játékkal, akkor nem kizárt, hogy a kínai fostalicska a Száva vagy a Balaton mélyén végzi hazafelé jövet.

Már idehaza is kapható a Ford új monstrumja

Szép csendben megkezdődött a Ford Cargo teherautó forgalmazása hazánkban. Ezzel új versenytársat kaptak a nagy európai márkák a 18 tonna feletti kategóriában.

F1: A főnök nem győzi dicsérni Räikkönent

A Ferrari csapatfőnöke továbbra is arra utal, hogy 2017-re is megtartják Kimi Räikkönent, Maurizio Arrivabene mindkét versenyzőjével nagyon elégedett.

Nagyobb áremelés jön a benzinkutakon

Szerdán csak a benzin árát emeli a Mol, a gázolaj ára változatlan marad.

Elkezdődött a győri Audi-gyár bővítése

A mélyalapozási munkákkal elkezdődött az Audi Hungaria új, nyolcvanezer négyzetméteres karosszériagyárának építése Győrben.

F1: Százmilliókat vesznek el a nagycsapatoktól?

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone meglebegtette, hogy a 2020-tól következő időszakban jelentősen csökkenhet a nagycsapatok prémiuma, egyenlőbb pénzelosztás jöhet.

Rosberg: Évekig maradok a Mercedesnél!

Nico Rosberg a hétvégén arra utalt, hogy marad a Mercedesnél, méghozzá újabb hosszú távú szerződéssel.

Élőben közvetítették a verseny utáni bunyót

Az amerikai nézők imádják a balhékat, a tévétársaságok pedig ezt nagyon jól tudják, így amikor néha egymásnak ugranak a pilóták, azt úgy közvetítik a kommentátorok, mintha a verseny része lenne.

A Lexus megcsinálta minden idők reklámját?

Az biztos, hogy mostanában nem láttunk ennél jobbat, a kuriózum pedig az, hogy nem használtak számítógépes effekteket.

A biztonságos versenyző előbb juthat az F1-be

A Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, a biztonságosan vezető versenyzőket bónuszpontokkal támogatja a Forma-1-es versenyengedély megszerzésében.

Fotókon a Halálos iramban 8 autói

A főszereplők ezúttal sem fognak hétköznapi verdákkal szaladgálni, ráadásul most egy kis hó is kerül a történetbe.