F1: Hamilton elképesztő távval kezdett

Forma-1, teszt, Barcelona, 2016.02.22.

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.22. 18.44

Az első barcelonai Forma-1-es teszt nyitónapján a Mercedes lenyűgöző távval kezdett, de a tempóban a Ferrari verhetetlen volt. Működik a McLaren is.

Barcelonában 18 órakor lezárult az első 2016-os Forma-1-es teszt nyitónapja. A katalán pályán a ferraris Sebastian Vettel volt a leggyorsabb még délelőtt futott körével, de a legnagyobb munkát egyértelműen a címvédő csapat és címvédő pilótája, azaz a Mercedes és Lewis Hamilton végezte.

A Ferrari tempója figyelemre méltó: 3 tizedre a tavalyi pole-tól. Bár az angol fél másodperccel elmaradt Vettel legjobbjától, 156 kört ment. Ez két és fél versenytáv (726 km), és több, mint a Merci tavalyi, jerezi elsőnapos adagja (695 km). Mögöttük, Vetteltől bő egy másodpercre a Red Bull-os Daniel Ricciardo és a williamses Valtteri Bottas zárt – 87 és 80 körrel -, míg a Force India tapasztalatlan tesztelője, a 19 Alfonso Celis lágy gumikon az 5. helyre vitte be a VJM09-est.

Force India VJM09, Alfonso Celis

Force India VJM09, Alfonso Celis

A legjobb idejét szintén lágyakon futó Jenson Button a McLarennel 84 kört hozott össze, ami tavaly egész heti adag lett volna. Az autó, és persze a Honda motorja megbízhatóbbnak látszik. A wokingi csapat versenyfőnöke, Eric Boullier újságírói unszolásra így értékelt napközben: “Igen, jobb az autó. Arról nem mondok semmit, hogy mennyivel, mert a sajtó irreális várakozásokat kelt, pedig még mi magunk sem tudjuk, hogy a többiek mit végeztek a télen. Én elsősorban az autóért felelek, de úgy hiszem, a motor terén is jó előrelépések születtek, a Honda a jó úton jár, több tavalyi problémát is kijavítottak.” barc_teszt_01_12 A tesztre az utolsó pillanatban elkészült, festés nélküli Toro Rosso a 7. lett Carlos Sainzcal a volánnál, a spanyol ifjonc összesen 55 körig jutott, mielőtt a sebességváltó olajszivárgása miatt véget ért volna számukra a nap.

A sauberes Marcus Ericsson még a tavalyi autóval körözött, így teljesítménye nem sokat számít az idei év tekintetében, annál érdekesebb és örömtelibb viszont, hogy a Ferrariról Merci-motorra váltott Manor, valamint a frissen bemutatkozott amerikai csapat, a Haas is elfogadhatóan működött. barc_teszt_01_01 A Manor-Mercedesszel a DTM-bajnok újonc, Pascal Wehrlein 54 kört tett meg, míg a Haasszal Romain Grosjean viszonylag megbízhatóan futott addig, míg a délelőtti szakasz vége felé a célegyenesben, 300 feletti tempónál le nem szakadt az autóról az első szárny. Baleset szerencsére nem történt, de az új, biztonságosabb pillér csak holnap kerül fel az autóra, így a Haas délután kényszerpihenőn volt. A mezőnyt a Renault zárta, Jolyon Palmer 37 kört ment, az autó a nap túlnyomó részét a garázsban töltötte. barc_teszt_1_du

Kommentek

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

Elsírta magát a szerelő, amikor ezt meglátta

Vajon mire gondolt emberünk, amikor fa fékbetéteket drótozott a féktárcsához? A többiről nem is beszélve.

Életükkel játszanak a marosvásárhelyi autósok

Életveszélyes játékot űzött több autós és motoros a Maros jegén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.