F1: Hamilton elképesztő távval kezdett

Forma-1, teszt, Barcelona, 2016.02.22.

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.22. 18.44

Az első barcelonai Forma-1-es teszt nyitónapján a Mercedes lenyűgöző távval kezdett, de a tempóban a Ferrari verhetetlen volt. Működik a McLaren is.

Barcelonában 18 órakor lezárult az első 2016-os Forma-1-es teszt nyitónapja. A katalán pályán a ferraris Sebastian Vettel volt a leggyorsabb még délelőtt futott körével, de a legnagyobb munkát egyértelműen a címvédő csapat és címvédő pilótája, azaz a Mercedes és Lewis Hamilton végezte.

A Ferrari tempója figyelemre méltó: 3 tizedre a tavalyi pole-tól. Bár az angol fél másodperccel elmaradt Vettel legjobbjától, 156 kört ment. Ez két és fél versenytáv (726 km), és több, mint a Merci tavalyi, jerezi elsőnapos adagja (695 km). Mögöttük, Vetteltől bő egy másodpercre a Red Bull-os Daniel Ricciardo és a williamses Valtteri Bottas zárt – 87 és 80 körrel -, míg a Force India tapasztalatlan tesztelője, a 19 Alfonso Celis lágy gumikon az 5. helyre vitte be a VJM09-est.

Force India VJM09, Alfonso Celis

Force India VJM09, Alfonso Celis

A legjobb idejét szintén lágyakon futó Jenson Button a McLarennel 84 kört hozott össze, ami tavaly egész heti adag lett volna. Az autó, és persze a Honda motorja megbízhatóbbnak látszik. A wokingi csapat versenyfőnöke, Eric Boullier újságírói unszolásra így értékelt napközben: “Igen, jobb az autó. Arról nem mondok semmit, hogy mennyivel, mert a sajtó irreális várakozásokat kelt, pedig még mi magunk sem tudjuk, hogy a többiek mit végeztek a télen. Én elsősorban az autóért felelek, de úgy hiszem, a motor terén is jó előrelépések születtek, a Honda a jó úton jár, több tavalyi problémát is kijavítottak.” barc_teszt_01_12 A tesztre az utolsó pillanatban elkészült, festés nélküli Toro Rosso a 7. lett Carlos Sainzcal a volánnál, a spanyol ifjonc összesen 55 körig jutott, mielőtt a sebességváltó olajszivárgása miatt véget ért volna számukra a nap.

A sauberes Marcus Ericsson még a tavalyi autóval körözött, így teljesítménye nem sokat számít az idei év tekintetében, annál érdekesebb és örömtelibb viszont, hogy a Ferrariról Merci-motorra váltott Manor, valamint a frissen bemutatkozott amerikai csapat, a Haas is elfogadhatóan működött. barc_teszt_01_01 A Manor-Mercedesszel a DTM-bajnok újonc, Pascal Wehrlein 54 kört tett meg, míg a Haasszal Romain Grosjean viszonylag megbízhatóan futott addig, míg a délelőtti szakasz vége felé a célegyenesben, 300 feletti tempónál le nem szakadt az autóról az első szárny. Baleset szerencsére nem történt, de az új, biztonságosabb pillér csak holnap kerül fel az autóra, így a Haas délután kényszerpihenőn volt. A mezőnyt a Renault zárta, Jolyon Palmer 37 kört ment, az autó a nap túlnyomó részét a garázsban töltötte. barc_teszt_1_du

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.