F1: Királyi lehetőségek Hollandiának

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2016.02.15. 02.02

Komoly lehetőség nyílt a Forma-1-es Holland Nagydíj feltámasztására, miután a zandvoorti versenypályát a királyi család egyik tagjának cége vette meg.

A sztárifjonc Max Verstappen tavalyi Forma-1-es bemutatkozása jelentősen megnövelte a sportág iránti érdeklődést Hollandiában, az F1-es futam rendezése is a lehetőségek között van.


A nagydíjnak évtizedeken keresztül otthont adó zandvoorti pályát illetően már tavaly is lehetett szándékról hallani, egy új fejlemény pedig további reményekre ad okot.
A versenypályát a Chapman Andretti Partners BV ingatlanfejlesztő cég vásárolta meg, a név alapján – Colin Chapman a Lotus legendás alapító-főnöke volt, Mario Andretti pedig egyebek mellett 1978 F1-bajnoka – sejthető, hogy a motorsport cseppet sem idegen számukra. További adalék, hogy a cég egyik tulajdonosa a holland király, Vilmos Sándor unokatestvére, Oránia-Nassaui Bernhard, aki nem mellesleg félprofi autóversenyző is.
A Holland Nagydíjat 1952 és 1985 között pár év kihagyással összesen 30 alkalommal rendezték meg Zandvoortban, igaz, a verseny feltámasztásához számos kérdést kellene rendezni: a finanszírozás, a pálya megközelítése és befogadóképessége, az infrastruktúra modernizálása kulcsfontosságú lenne.
“A Forma-1-es futam lenne a végső álom. Assent már felújították, hamarosan Zandvoort követezik, azaz a belgiumi Zolderrel együtt erős versenypálya-háromszög alakulhat ki a régióban” – mondta Bernhard herceg az elképzeléseikről.

Kommentek

Amikor a Lada beállt a benzinkútra, megfagyott a levegő

Na, ilyet még nem láttál, de mi sem. Nem mondom, hogy nem zokogtunk tele egy zsepit, annyira röhögtünk.

Csak nekünk új: Ford Edge

Amerikában majdnem egy évtizede ismert a Ford Edge. Nemrég megkapta Európa is a márka legnagyobb szabadidőautóját

Így kell helyesen ejteni az autómárkák nevét

Van egy-kettő, amin meglepődtünk, de a többségüket a magyarok helyesen ejtik.

Ezt vezeti az utak királya

Különleges megjelenésű nyergesvontatóval rukkolt elő a Renault, mellyel az országutak királyait szeretné megcélozni.

Eszményi veretés tökéletes utakon egy Porsche 911 GT3 RS-sel

A San Bernardino-hágó egyike a csodás Alpokon átkelő aszfaltkígyóknak, egészen 2066 méterig kúszik fel, Chur és Belinzola dél-kelet svájci városokat összekötve.

F1: Räikkönen nem siet a visszavonulással

Kimi Räikkönen 2017-ben még biztosan a Ferrarinál versenyez, és egyelőre nem érzi úgy, hogy biztosan az lesz az utolsó éve. A jövő nyitott.

Jön a még durvább Nissan GT-R

Tovább csiszolta taktikai csapásmérő fegyverét a Nissan. A GT-R Track Edition közvetlenül a GT-R Nismo alatt helyezkedik el.

F1: Egy csatlakozó vágta tönkre Grosjean hétvégéjét

A Haas-csapat megtalálta Romain Grosjean siralmas szingapúri hétvégéjének okozóját, a hibás csatlakozót a Maláj Nagydíjra kijavítják.

Ilyet is csak a japánok tudnak kitalálni

Kinek jutna eszébe mikrobuszokkal versenyezni vagy driftelni? Nekik igen!

F1: A Renault hiába szeretné Sainzot

A Toro Rosso főnöke szerint semmi realitása annak, hogy Carlos Sainz 2017-ben a Renault-nál versenyezzen.

Papírból készült Aston Martin

Nem is gondolná az ember, hogy mire jó egy autó felhasználói kézikönyve azon kívül, hogy belelapozzunk, ha valamit nem tudunk.

Jön a következő F1-főnök?

A motorsportmarketing-guru, Zak Brown elhagyja saját cégét, sokak szerint hamarosan a Forma-1 vezetői között bukkanhat fel.